Ga naar inhoud
  • 0

Extreem ge-cupte banden


wpkii

Vraag

Goedendag heren,

 

Mij passat heeft last van extreem gecupte banden. Dit komt enkel voor bij 1 band(rechtsvoor). Ik heb alle 4 banden vandaag nog laten uitlijnen en deze stonden perfect! Volgens de bandenboer kan het niet aan mijn uitlijning liggen.

 

Heeft deze probleem misschien te maken met mijn andere topic?

 

Zie: http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/36344-tikkend-rammelend-geluid-rechtsvoor/&do=findComment&comment=648892

 

Heeft iemand misschien ervaringen met zulk slijtagepatroon? Waar het aan zou kunnen liggen?

 

Zie bijlage voor foto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is ook geen cuppen, maar inderdaad een uitlijnings probleem of er is iets krom, nooit wat geraakt of iets dergelijks, hoelang is dit al.

 

En die schokbrekers hoelang zitten die er onder 100.000 km?

aangepast door Vinniepilon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Vinniepilon

 

Aha, .. ik heb wel ooit een keer flink een stoep geraakt bij het wegrijden. Lastig te zeggen hoe lang ik dit al heb, aangezien dit de binnenkant is van de band is en het mij een keer opviel bij het inspecteren van de banden.

Ja, de dempers zitten er ongeveer 100K. Deze lekken overigens niet, of maken geen vreemde geluiden...

 

Hoop dat je hier mee wat hebt. En bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met kapoten schokbrekers krijg je dit ook niet voor elkaar. Dik het canvas erdoor, uitlijning had wel heel overdreven verkeerd moeten staan wil je dit krijgen. Denk zelf dat het heeft aangelopen. Je ziet ook aan de band dat je rest, midden vlak wel gewoon is afgesleten.

aangepast door Schippersss
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Schippersss

@

 

Bedankt voor jullie reactie. Hoe kan je de camber(schuine hoek) kunnen controleren op afwijkingen? Ik heb zojuist de auto op de krik gezet en kon nergens zien dat hij ergens tegen aan zou lopen. Zou het eventueel kunnen door speling in de draagarm?

Ik ga als second opinion bij een ander garage langs om de uitlijning te controleren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto op de grond en dan kijken hoe je wiel staat, in jouw geval zou het wiel negatieve camber moeten hebben, maar dan wel extreem en dat moet zichtbaar zijn.

 

Ik neem aan dat de degene die de uitlijning heeft gedaan alles gecontroleerd heeft, fusees, stuurkogels, draagarmen?

 

Een goede uitlijnder is bandorama in lijnden, is een stukje rijden maar ze zijn wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb vandaag even naar de camber gekeken, die staat naar mijn gevoel, metingen (waterpas) etc. recht. Nu nog 1 keer laten uitlijnen bij een andere bandenboer en laten kijken naar de onderstel op spelingen. Waar moet ik op letten? Heb vernomen dat de draagarmrubbers wel een zwakke punt zijn,

 

Hoor het graag mannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden