Ga naar inhoud

Probleem met Passat B8 tripcomputer


Herbert-Jan

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik de nieuwe Passat B8 1.6TDI DSG Highline met Discover Media navigatie.

Op het info display heb je de mogelijkheid om drie km standen uit te lezen.

Km sinds start rit, langdurig en na tanken.

Bij mijn Passat worden deze alle drie, ipv alleen de eerste, iedere ochtend naar 0 km gereset.

Behalve als ik na middernacht ben thuisgekomen, dan houdt hij wel de stand van de vorige dag vast.

 

Hebben hier meer B8 rijders last van? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik ben inderdaad ook sinds enkele weken in bezit van een Passat Variant Highline met Discover Media. En herken inderdaad ook de kilometerstand bij "sinds tanken" gelijk is aan de dagteller. Op het internet heb ik al her en der gezocht maar nog geen oplossing gevonden. Zie nu in iedergeval dat ik inderdaad dus niet de enige ben. Tevens valt mij op dat ik via de boordcomputer ook niet meer de zone achter kan instellen via boardcomputer (dit kon in het begin wel). Ik heb één keer gehad dat mijn boardcomputer helemaal op "zwart" bleef tijden het starten. Nadat ik een stuk had gereden en de auto een tijd uit had laten staan kreeg ik gelukkig wel weer beeld bij het starten van de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

@@wpteune

Hi, heb je dit probleem al bij de dealer gemeld en wat hebben ze ermee gedaan?

Ik ben ermee naar van Udenhout in Den Bosch geweest. Na enkele waardeloze tips gaan ze nu het display tussen de klokken vervangen.

Ik geloof er niet in, maar we wachten af. 

Overigens is de temperatuur aanduiding van de achterste zone inderdaad verdwenen.

Groeten, Herbert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het lijkt me sterk dat het niet bekend is bij PON. Zij hebben namelijk aan de hand van filmpjes die ik naar de dealer heb gestuurd, de dealer geadviseerd het instrumentenpaneel te vervangen. Dit gaat maandag gebeuren. Ik laat je dinsdag weten of het helpt. En dan heb ik het voor de duidelijkheid over het tripcomputer reset probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Bij mij zelfde probleem nog steeds sinds aflevering deze zomer, rijgegevens worden dagelijks gereset. De auto heeft onlangs al twee dagen bij de dealer gestaan maar niets gevonden. Moest daar overigens zelf naar vragen want ik kreeg de indruk bij "de auto is weer klaar" dat het was opgelost. Volgens Pon is er wel een oplossing dus dat heb ik aangeven bij mijn dealer. Die heeft terwijl ik in de veronderstelling was dat ze er op terug zouden komen niet meer mee gedaan. Sterker nog, als ik het weer wil laten oppakken moet ik eerst langskomen om de auto uit te laten lezen, ze hebben dit niet bewaard.

 

nadat de auto de gehele dag bij de dealer is geweest is het probleem nog niet opgelost. Volgens dealer ook geen bekend probleem bij PON.

@@Herbert-Jan:  komen de sympthonen bij jouw auto ook nog steeds voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Bij mij zelfde probleem nog steeds sinds aflevering deze zomer, rijgegevens worden dagelijks gereset. De auto heeft onlangs al twee dagen bij de dealer gestaan maar niets gevonden. Moest daar overigens zelf naar vragen want ik kreeg de indruk bij "de auto is weer klaar" dat het was opgelost. Volgens Pon is er wel een oplossing dus dat heb ik aangeven bij mijn dealer. Die heeft terwijl ik in de veronderstelling was dat ze er op terug zouden komen niet meer mee gedaan. Sterker nog, als ik het weer wil laten oppakken moet ik eerst langskomen om de auto uit te laten lezen, ze hebben dit niet bewaard.

 

Heb nu 5000 km gereden na het vervangen van het instrumenten paneel en de tripcomputer werkt nog steeds perfect. Ik kan dus stellen dat dit euvel is verholpen. De handelingen die zijn uitgevoerd door van Udenhout in Den Bosch waren op advies van PON. Dus dat ze er nog nooit van hebben gehoord is onzin. Typisch PON zou ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden