Ga naar inhoud
  • 0

ge-cupte banden of herrie wiel


VW Arjan

Vraag

Hola forum members,

 

Vraagje,

Ik heb last van 1 band die herrie maakt... het klinkt als een helikopter of UFO... ;) 

Zeker is dat het het rechter achter wiel is, opdat ik onlangs voor met achter heb gewisseld weet ik zeker dat er geen stuk wiel lager is, en het geluid is verplaatste naar de achter.

 

Wat kan dit zijn ? Een ge-cupte band ? of een kapotte velg ?of simpel weg een on-balans.

 

Inmiddels ben ik bij diverse banden-boeren geweest een allemaal zeggen ze alle banden te vervangen .... (dat zou ik ook zeggen ;)_ maar ja ze zitten nog geen 15.000 KM dus, dat lijkt me ff niet. 

 

Nee ik wil gewoon het probleem oplossen. maar wat zouden jullie doen tegen dit vervelende afrol geluid ?

 

Groeten

Arjan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Even een vraag wat voor velgen heb je immi of orgineel en is er een keer te hard de stoep op gereden dat je je velg even moet uitlijnen.

 

zelf heb ik 19 inch en is de kans groter dat ik wat kan raken en mn velg even moet uitlijnen.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ola

 

Thanx for the response !!

 

Het zijn Uniroyal bandjes : http://www.uniroyal-tyres.com/generator/www/de/en/uniroyal/automobile/themes/02_summertyre/01_rainsport2/rainsport2_en.html

 

Ze lopen vrij en nergens tegen aan

 

Het zijn orginele VW velgjes 16" (naam was/is Alabama ...? dacht ik )

 

ok goed plan om de achter as ff de winterbandjes er op te zetten... Dan ga ik met het herrie wil ff naar de banden expert, Heeft iemand een idee ? of ervaring met een goede banden man/winkel? Ik lees op internet dat sommige ook de band vlak (banden-trimmen) kunnen maken, waar kan dat ? https://www.youtube.com/watch?v=FwCiBh60wqc  In de regio Rijnmond

 

Als banden ge-cupt zijn dan zijn ze toch niet versleten ? of is er niets meer aan te reden ?

 

UFO's... nee nog nooit gezien of gehoord, maar als ik er zo mee rondrijdt lijkt heel de auto wel op een onbekend projectiel ...

Een auto als deze hoort over de weg te "snoozen" met alleen het geluid van de wind om de buitenspiegeltjes 

post-18029-0-30322200-1438028082_thumb.jpg

post-18029-0-19362000-1438028091_thumb.jpg

post-18029-0-05279300-1438028099_thumb.jpg

post-18029-0-97428600-1438028113_thumb.jpg

post-18029-0-78658600-1438028121_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het kan aan de foto liggen, maar volgens mij zie ik hoogteverschil tussen de profielblokken. Dat is na 15k wel erg snel, maar dat is dus een vorm van cuppen.

Bij sommige banden krijg je een schuine blok, en bij andere lijkt het wel alsof er steeds een blokje wordt overgeslagen.

 

Wij zien hier duidelijk verschil tussen de merken. Zo waren de oudere modellen semperit berucht om het cuppen. We hebben met de huidige modellen conti premium 5 of sportcontact bijna geen last meer van cuppen.

aangepast door kfen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn moeder heeft ook Uniroyal en die zijn ook achter gewoon hobbelig als je er met je hand over gaat.

Lijkt qua geluid binnen in de auto net een traktor, die bandjes vervangen achter en best een ander merk.

Uniroyal koop ik dus werkelijk NOOIT meer, pffff, dikke rotzooi... had die vroeger op m'n ibiza EVO 1, 15 000 km en ze waren om weg te smijten en qua grip was het ook al niet veel soeps. Ben toen overgestapt naar toyo's op die auto en dat was echt 'n WERELD van verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden