Ga naar inhoud

Wel of niet plakken milieusticker


Mausey

Aanbevolen berichten

We gaan eerdaags wat toeren in zuid Duitsland met de Passat natuurlijk.

Helaas heb je in de grotere steden een milieusticker nodig en dus ook maar eentje aangeschaft.

 

Nu de hamvraag, moet je deze sticker per sé plakken of is er een andere manier om de sticker zichtbaar onder de voorruit te hebben ?

Ik heb namelijk een bl..dje hekel aan stickers op/in de auto (helemaal als ze zo groot zijn) en zo gauw we Duitsland uit zijn moet wmb de sticker ook meteenweg.

 

Iemand hier ervaring mee ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Officieel moet hij geplakt zitten rechtsonder op het voorruit. Als je hem er dan afhaalt is ie waardeloos geworden. Je kan het met plakband proberen, ik weet niet in hoeverre ze controleren.

 

Bij mij zit erop en laat hem daar maar zitten. Ik heb zelf ook een hekel aan stickers op het ruit :)

aangepast door Vinniepilon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan de sticker niet geplakt worden op een doorzichtig inpakpapier ofzo. Kan je die meerdere keren gebruiken. Door die achter het raam te leggen of te plakken. Ik doet ongeveer het zelfde met de vignets om in oostenrijk te rijden en die klem ik dan achter het beugeltje voor de parkeerkaartjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bewust de sticker bij de Dekra gekocht in duitsland (kost maar 5 euro en je kunt er op wachten).

 

Voordeel van de dekra sticker is dat je deze aan beide zijden een transparante laag heeft en je hem dus los op je dashboard kan leggen. De sticker is rond en je ziet er voor de rest niks aan, je kunt hem eventueel met een stukje plakband nog plakken en na gebruik weer weghalen.

 

(Bij de TUV sticker kan dit niet want die heeft niet die 2de transparante laag er op zitten).

 

Je krijgt er ook nog een A4 vel bij met je kenteken er op.

 

Ik heb ze altijd beide los op het dashboard liggen en nog nooit problemen gehad bij controle. Zodra ik de umwelzone uit ben leg ik ze weer in het dashboard kastje. Spuuglelijk zijn die stickers en zo is het mooi opgelost.

 

22620690bb.jpg

Dekra Sticker

 

 

 

22620701wr.jpg

TUV sticker die je meteen moet plakken

aangepast door R36 Driver
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm wist niet dat er 2 types stickers in omloop zijn hiervoor. Maar ik ga eens even stoeien met wat doorzichtig (plak)plastic. Kijken of ik hiermee tot een mooie oplossing kom. En inderdaad buiten de umweltzone is het meteen sticker weg.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de MEGA sticker (kreng is echt groot!) op een stevig doorzichtig stuk plastic geplakt en deze Achter de ruit geplakt. Blijft door statische electriciteit al bijna uit zichzelf plakken. Voor de zekerheid met 2 kleine plakbandjes gefixeerd.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Duitse politie doet niks met de stickers, net als de 100 km sticker op de caravan. De polizei heeft ook al aangekondigd de evemntuele Maut invoering niet te willen en kunnen controleren. Het hele sticker gedoe in Duitsland is waanzin, Ben zelf na een voorruit wissel ook weer 15 euro kwijt voor een nieuwe sticker.

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mede daarom wil ik de sticker ook nog eens weg kunnen halen Willem.

Stel je voor ik moet een nieuwe voorruit (met verwarming :smile: )

 

Tot nu toe tevreden met mijn oplossing.

aangepast door Mausey
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://m.ebay.de/itm/Adhaesionsfolie-Haftfolie-Traegerfolie-fuer-gruene-Feinstaubplakette-Umweltplakette-/251854153734?nav=SEARCH

Ik zeg statische sticker. Ik gebruik dit al 5 jaar zonder problemen. Erop voor de vakantie en eraf als ik weer thuis ben.

Deze is nog op maat ook.

aangepast door Underground75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt hoog of laag springen maar de sticker moet zichtbaar zijn onder de voorruit.

 

Politie zal al helemaal niet controleren, dit gaat gewoon automatisch bij inrijden umwelt zone's via camera systeem,

 

En let op, de boetes hier zijn drastisch omhoog gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom wekelijks met een van de VW's  in grote Duitse steden met Milieuzone's en nog nooit iets ontvangen.

 

Heb nagevraagd bij familie in D en die weten ook niets van camera's speciaal voor de sticker.

 

Echter , bij Parkeren op de openbare weg kun je bij controle van de parkeerwacht/parkeerpolitie wel een prent krijgen als je geen sticker hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden