Ga naar inhoud
  • 0

Storing elektronische handrem.


navi16

Vraag

Vandaag 06.30 uur. Richting mijn werk nou dat dacht ik tenminste.

Maar helaas, ik kreeg de auto niet van zijn plek.

VCDS gepakt boel gereset, accu los gemaakt ect.

Mocht niet baten. Aangezien ik via vw dealer mobiliteit services heb toch voor hulp gebeld.

Een uur later kwam een monteur langs. Probleem uitgelegd en voor de zekerheid weer accu los, motor aan en uit, weer accu los gemaakt maar nee.

Chef werkplaats gebeld hoe verder hij stelde voor om de rem motor los te maken en langs te komen of anders een berger te bellen om de auto weg te laten slepen.

Na een half uur is het gelukt om de motor er uit te halen en zo naar de dealer te rijden.

Ik was niet verbaasd dat hij het niet deed toen ik zag hoe hij er van binnen uit zag. Door geschuurde behuizing is hij vol met water en viezigheid gelopen.

 

post-16419-0-68592800-1437493021_thumb.jpg

post-16419-0-07660100-1437493029_thumb.jpg

post-16419-0-23287700-1437493033_thumb.jpg

 

 

Ivm mobiliteit services heb ik recht op vervangend vervoer. Ik dacht dat wordt vast een polo of een golf maar niets is minder waar. Ik kreeg een Audi A3 1.8 TFSI. Op deze manier is het geen straf om mijn passat een paar dagen te missen.

 

post-16419-0-79576500-1437493093_thumb.jpg

post-16419-0-65565700-1437493174_thumb.jpg

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

uhh, rempompje bestellen, wiel demonteren, klauw los...

 

dan drie schroeven van het motortje losmaken en de stekker ervan.

 

 

 

En dan in omgekeerde volgorde terug (rempompje hoef je niet opnieuw te bestellen uiteraard!). Stelt echt drie keer niks voor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Jan nou niet echt. Rem motor en de remklauw omdat deze ook kapot is. Kosten 600 euro.

 

Verstuurd vanaf mijn Samsung S4

 

meestal hoeft de remklauw niet mee vervangen te worden hoor. Is dat wél het geval, dan ben je wel wat langer bezig ivm het ontluchten van het remsysteem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zuur navi, maar straks is alles wel weer nieuw en kan je weer veilig op pad

Inderdaad, en als het 'n troost mag wezen... ik heb ze dit jaar allebei moeten vervangen, zat hooguit 'n maand of twee, drie tussen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ff inspringen als dat mag,ik heb heb ook de elektrische handrem en ik heb per ongeluk(de schakelaar geactiveerd onder het rijden)

ja dom ik weet het,ik was een beetje aan het prullen terwijl ik ong 70 reed,auto remt me ineens en ik schrik me het laplazerus.

gelukkig was het maar een seconde ofzo(blijbaar twee keer achter mekaar ingedrukt)kan dat nu kwaad???

verder niks gemerkt van storing ofzo,handrem doet het ook nog gewoon wel.

sorry mannen voor de offtopic he

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ff inspringen als dat mag,ik heb heb ook de elektrische handrem en ik heb per ongeluk(de schakelaar geactiveerd onder het rijden)

ja dom ik weet het,ik was een beetje aan het prullen terwijl ik ong 70 reed,auto remt me ineens en ik schrik me het lapazerus.

gelukkig was het maar een seconde ofzo(blijbaar twee keer achter mekaar ingedrukt)kan dat nu kwaad???

verder niks gemerkt van storing ofzo,handrem doet het ook nog gewoon wel.

sorry mannen voor de offtopic he

 

Zoals ik het begrepen heb, heb je in feite niet meer gedaan dan de noodrem uitgeprobeerd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

whehehe,euh zo zou je het kunnen bekijken ja,was niet echt express hoor,tja hoe leg je dit uit he gewoon klooien onder het rijden???

 

tja, ik blijf gewoon ten allen tijde van die knop af. Nergens voor nodig dat ding :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ff inspringen als dat mag,ik heb heb ook de elektrische handrem en ik heb per ongeluk(de schakelaar geactiveerd onder het rijden)

ja dom ik weet het,ik was een beetje aan het prullen terwijl ik ong 70 reed,auto remt me ineens en ik schrik me het laplazerus.

gelukkig was het maar een seconde ofzo(blijbaar twee keer achter mekaar ingedrukt)kan dat nu kwaad???

verder niks gemerkt van storing ofzo,handrem doet het ook nog gewoon wel.

sorry mannen voor de offtopic he

Ik heb het wel eens geprobeerd, maar die van mij ging niet op de rem? Alleen bij lage snelheden doet ie het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik reed ong 70 op dat moment

Heb je dan de voorruit van dichtbij gezien of viel het remmen nog mee ?

En nog een geluk dat je niemand achterop hebt gehad.

 

die handrem motor ziet er inderdaad niet zo fris uit. Onlangs was hier nog een forumlid met zo een gebroken huis. toch blijkbaar een zwak punt bij die dingen

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je dan de voorruit van dichtbij gezien of viel het remmen nog mee ?

En nog een geluk dat je niemand achterop hebt gehad.

 

die handrem motor ziet er inderdaad niet zo fris uit. Onlangs was hier nog een forumlid met zo een gebroken huis. toch blijkbaar een zwak punt bij die dingen

nee voorruit kwam zeker niet dichter bij,ik heb altijd de gordel om omdat anders de autohold niet werkt whehe en die is suuuperfijn;

er reed niemand achter me nee ;de auto blijft mooi stabiel en de achterwielen blokkeerde gewoon ffkes,het was echt maar een seconde,volgens mij heb ik de schakelaar omlaag en terug omhoog gedaan in

1 beweging,ging echt onbewust die actie,zoals je met een pen klikt je kent het wel he

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij komt door roesten van de boutjes of de busjes en dan scheurt het huis, met alle gevolgen van dien. De mijne zaten ook al vast gerot afgelopen voorjaar, nu met vet in elkaar gezet.

preventief open maken en doorsmeren een optie dan om hoge kosten te vermijden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden