Ga naar inhoud
  • 0

Lekkage door Airco?


MichielN

Vraag

Hallo leden,

 

Ik heb al een tijdje een probleem waar ik nu toch is een keer iets aan wil gaan doen. De vloer achter de bijrijdersstoel (voetenruimte rechter achterbank wordt nat. Opvallend is dat deze alleen nat wordt in de zomer, als het in verhouding droog en warm is. Daarom denk ik niet dat het regenwater is, maar dat het met de airco afvoer te maken heeft.

 

Toen ik tegen de dealer dit probleem uitlegde hebben ze even snel gekeken naar een dop in de bodemplaat en deze bleek te missen. Die is er dus weer op gezet maar de problemen bleven.

 

Vandaag heb ik wat gelezen op verschillende fora en vaak komt ook verstopping in de accubak naar voren. Ik heb net wel even de kunststof afdekplaat die over de accu zit weggehaald en gekeken of het er nat uitzag. Op zich leek alles droog (al heb ik niet de accu verwijderd en daar onder gekeken). Alleen de hoekjes aan de beide buitenkanten van de auto net onder het raam waren een beetje nat en daar zat wat rommel in (blaadjes troep), dat heb ik dan ook wel verwijderd.

 

Heeft iemand ervaring met dit probleem? En heeft iemand een oplossing? Mijn gevoel zegt de afvoer van de airco, maar waar die zit en hoe ik dat moet oplossen weet ik ook niet.

 

Alvast bedankt,

Michiel

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb het slangetje gevonden, was wel even een gedoe nog met de vloerbedekking. Ik denk dat het rubberen tuitje verstopt zat, ik heb zo veel mogelijk alle troep er uit gehaald en weg geduwd. Kwam er alleen ook achter dat het onder de vloerbedekking een natte bende was, vooral de isolatielaag was erg nat. Nu maar hopen dat alles goed droogt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe laat je het drogen? Je hebt (hopelijk) de oorzaak nu opgelost, maar ben je droge handdoeken er tussen aan het proppen en/of bekleding aan het laten luchten? Wellicht verwarmde lucht erop/erdoor laten blazen? Koste mij twee dagen om het enigszins droog te krijgen met alle stoelen uitgebouwd en bekleding omhoog te hijsen...

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een vochtvreter trek je ook vocht van buiten aan(aldus een bevriende caravanhandelaar)

Niet doen dus.....

onzin, die gaat in eerste instantie  het meest naburige vocht optrekken. Je moet dat ook niet laten zitten als de boel droog is he ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

onzin, die gaat in eerste instantie  het meest naburige vocht optrekken. Je moet dat ook niet laten zitten als de boel droog is he ;)

Nee hoor, vochtvreter trekt vochtige lucht aan, geen water uit bekleding.

Ik had dat ook en zelfs een kachel werkt niet want er verdampt alleen water aan de bovenzijde, dan moet je weer wachten op watre wat dieper zit totdat het weer aan de oppervlakte van die dikke isolatielaag zit.handdoeken kranten eronder en dat een paar dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had hetzelfde euvel met mijn 3b5 variant. Achter het handschoenenkastje zit inderdaad de afvoer van de airco waar het condenswater afgevoerd wordt. Een tuitje komt uit in een soort trechtertje en van daaruit gaat het naar het motorcompartiment waar het afgevoerd wordt onder de auto. Het kan zijn dat het gedeelte vanaf het trechtertje verstopt zit. Ik heb daar een trechter in geduwd (dus een kleine trechter in de trechter van de airco :smile: ) en een fles water doorheen gegooid, dit water vond ik terug onder de auto, dus de verstopping bleek in het tuitje te zitten wat vanuit de opvangbak komt en dan wordt het lastiger. Volgens mij is de meest eenvoudige oplossing dan om een gat zover mogelijk bovenin het trechtertje te maken zodat je met je vinger bij het tuitje kan. In dat tuitje kun je een stuk ijzerdraad of elektriciteitsdraad stoppen om de verstopping op te heffen. Het is een hoop gepriegel (ik heb vrij grote handen en dikke vingers) maar bij mij hielp het, geen vochtprobleem meer. Het gat laat ik open zodat ik er nog bij kan als het nog een keer voor komt. Ik had de tip volgens mij gelezen op het Belgische forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden