Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe V13 kaart


Diver

Vraag

Is er eigenlijk al een nieuwe V13 kaart voor de rns? meestal om deze tijd verschijn de nieuwe kaart wel.

Heb dit al wel gevonden.

West Europe V13 CD_8285

Volume: CD_8285
Date: 21.3.2015
db: EU(2015Q1)
Area: West Europe
Subarea: West
Supplier: Navteq
Version: 505.20.511.84
Customer Version: V13
Customer: 1627386751
Customer Info: VW
Features: V10
TPD: 2015030015
SVD: EDB_20150320
TMC: 20150318
Phoneme: Navteq
DBAL: V006.047 V007.038 V008.704 V009.037 V010.014

 

Grt Jan

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Totaal geen probleem gehad met installeren. DVD erin en 35 min later schoof die er al weer uit ;)

Terwijl die bij Martijn (maxx007at) er dik 2 uur over deed om te installeren.

heb jij dan bvb een balkje gezien met de voortgang van installatie. Bij rammelde de dvd speler wat en dan kreeg ik de melding dat er nieuwe map gegevens beschikbaar waren en dat ik kon kiezen om via de dvd verder te doen of de info te kopieren naar de HDD. Heb dan voor de HDD gekozen en dan rammelde de dvd speler weer wat en sinds dan kwam het scherm gewoon op "invoer bestemming" en daar is hij blijven op staan, na een uur of 2 ben ik eens gaan kijken en de rns stond nog steeds op hetzelfde scherm als wanneer ik de wagen verlaten had. Ook de dvd zat nog netjes in de rns.

Na controle via paar seconden de setup toets te hebben ingedrukt kreeg ik de map version te zien en deze stond op 8348 en volgens info zou dit dus V13 zijn. Dus nog even een raadsel of het geslaagd is. alleszins een vage installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, dan zal het mogelijks wel goed gegaan zijn. Ook denk ik dat de rns de dvd wel uitgeworpen gaat hebben maar denk wanneer het te lang duur voor de cd/ dvd eruit gehaald word dat hij deze automatisch terug naar binnen trekt. En idd, de laatste doelen zitten er nog in terwijl hij wel aangaf dat de info gewist zou worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben voor de tweede keer alles aan het downloaden, de traaaaagggge manier ....  :neutral:

 

 

 

... de eerste download loopt telkens vast op het uitpakken. Het wachtwoord pakt niet. Zal ergens een deeltje met een fout zijn gedownload.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verschil in kopieersnelheid kan komen omdat het DVD loopwerk minder kan worden. Komt regelmatig voor bij de RNS510.

In het verleden had ik al een alternatieve methode mbv een CD-R en een SD-kaartje hier gepost, maar die post is door het forum beheer verwijderd. Misschien dat ik van het weekend het even opnieuw ga uitzoeken en hier posten. Voordeel van deze methode is dat een CD-R eigenlijk altijd wel gelezen wordt en de kopieeractie vanaf een SD kaartje verloopt best wel vlot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo hallo

Ik ben hier nieuw en zal me eerst even voorstellen. Ik ben Wesley ik woon in Delft ben 36 jaar en ik rij golf 5 :)

Nu ten zake :) Ik heb vandaag de RNS 510 v13 dvd in mijn auto gedaan en zoals altijd gaat hij laden en dat duurt wel een uurtje ongeveer. Alleen nu duurt het al 2,5 uur. Elke keer als hij geladen is dus het balkje is helemaal vol begint hij weer opnieuw!

Ik had de dvd na 2,5 uur eruit gehaald en stond er vroegtijdig afbreken zal de installatie onderbreken. Ik heb het gewoon gedaan en toen de dvd opnieuw erin maar toen ging hij weer verder ergens bij 50%. Hij is denk al 4 keer helemaal opgeslagen/overgeschreven naar de RNS maar hij begint elke keer opnieuw. Ik heb de DVD op vol speed gebrand en een keer op 1 speed! Ik gebruik philips DVD DL +R zoals elke jaar! Nu heb ik een oudere map erop willen zetten V11 of V12 is dat en die doet het nu ook niet meer, Terwijl die een jaar leden het nog wel deed. Is me Laser kapot ofzo?

Kan iemand mij helpen? Ik zou niet weten waar het aanligt

 

Mijn dank is zeer groot! :D

 

PS: Wat is de nieuwste firmware versie

aangepast door volkswagengolf5
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom,

 

Geduld is een schone zaak bij sommige oude type's RNS systemen.

Je kunt controleren of de V13 kaarten op je HHD zijn geinstalleerd, dit doe je als volgt:

 

Setupknop ingedrukt houden tot je bij het scherm FM, AM en versie komt.

JE klikt op versie en voor de V13 aanduiding moet HDD staan, is dit niet het geval dan zijn de kaarten nog niet op je harde schijf geinstalleerd.

 

De DVD moet je zo laag mogelijk branden, gezien de lasers van een RNS heel gevoelig zijn.

Verder kan het soms wel een paar uur duren voordat de kaarten geintsalleerd zijn, ik zeg gewoon in de gleuf steken en lekker laten zitten en af toe kijken of hij op de HDD is geinstalleerd.

 

Firmware hangt af welke type RNS je hebt, deze discussie is hier al gaande, maar mocht je een A of B type hebben dan zou ik niet hoger daan dan FW4020 voor A en B toestellen. Deze Firmware is gebasseerd op een partitieverdeling van 60/35/5. Ik heb deze versie liggen, mocht je interesse hebben dan graag via PM.

 

Verder is de Firmware update op eigen risico, het kan zomaar gebeuren dat je systeem helemaal niet meer op start, l gebeurd dit niet vaak.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank u dank u

 

- Maar het hoort toch niet dat hij elke keer opnieuw begint met het balkje laden?, Als de dvd erin zit geeft hij de nieuwste versie weer via Setupknop ingedrukt houden dan geeft hij weer. Ik zie nu net dat het ook kan via programma via de SD kaart gleuf! Is dat een optie?

 

Deievery part nummer: eindigt op D

hw version                    h02

sw version                    4120

active map covera.....   west europa

active map supple.....   navteq

map version DVD         8348

 

En als ik de DVD eruit haal staat er een - bij active map en map versie en heb ik helemaal geen NAVI meer :(

 

Dank jullie wel

 

PS; Hoe lang kan je de radio aanlaten staan als je de deur op slot doet en de radio aan laat en thuis gaat zitten want ben niet van plan 3 uur in de auto te zitten :)

aangepast door volkswagengolf5
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee zit te kijken je moet via die SD kaart ook gelijk de nieuwe FW op een normale DVD branden en die mee update maar ik heb versie D van de radio tot welke FW versie kan je die upgraden?

 

Ik heb gelukkig wel weer versie V11/V12 van de navi erop gekregen dus we kunnen iig weer touren :P

aangepast door volkswagengolf5
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden