Ga naar inhoud
  • 0

marterverschrikker aansluiten


passsat

Vraag

Hallo,

 

Ik wil graag een marterverschrikker aansluiten in mijn motorruimte van mijn Passat B5, maar ik wil dat deze uitschakelt zodra ik de auto start. Kan iemand me aub uitleggen hoe ik dit dan moet aansluiten? Voor de duidelijkheid; ik heb het volgende exemplaar aangeschaft http://www.secoruet.net/maderschutz_90126.html

 

Bedankt vast :smile:

aangepast door passsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

JE kan een aan/uit knopje maken binnen,

als en in de auto zit zet je hem uit en als je weg ga dan op aan?

 

het roode kabel = +12v

 

en het zwarte kabel = -aarde  daar doen je het aan/uit knopje er tussen maken.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb geen idee hoe ik dit moet doen, normaal doe ik nooit wat met dit soort zaken. Vanmiddag heb ik de dealer Pouw in Zwolle gebeld om te vragen of zij dit voor me kunnen installeren, maar zij geven aan (zelfs bij navragen met de afdeling chef) dat het niet mogelijk is om een marterverschrikker aan te sluiten welke uitschakelt als de motor draait.....

 

Oftewel ik moet eens kijken of ik ergens anders terecht kan voor deze klus. Ik woon in de regio Deventer/Zwolle, weet iemand een goed adres in de buurt?

aangepast door passsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb geen idee hoe ik dit moet doen, normaal doe ik nooit wat met dit soort zaken. Vanmiddag heb ik de dealer Pouw in Zwolle gebeld om te vragen of zij dit voor me kunnen installeren, maar zij geven aan (zelfs bij navragen met de afdeling chef) dat het niet mogelijk is om een marterverschrikker aan te sluiten welke uitschakelt als de motor draait.....

 

Oftewel ik moet eens kijken of ik ergens anders terecht kan voor deze klus. Ik woon in de regio Deventer/Zwolle, weet iemand een goed adres in de buurt?

Ik woon in Rolde en kan je eventueel hier wel mee helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

attachicon.gifRelay.gif

Op 86 sluit je een geschakelde 12V aan, 85 naar de massa.

Op 30 een permanente 12 V en 87 naar je marter verschrikker.

Eigenlijk moet de draad naar de verschrikker toch op de 87a

De verschrikker moet uit wanneer klemspanning 30 opkomt (contact moet de voeding naar de verschrikker onderbreken)

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eigenlijk moet de draad naar de verschrikker toch op de 87a

De verschrikker moet uit wanneer klemspanning 30 opkomt (contact moet de voeding naar de verschrikker onderbreken)

Bij mijn weten klopt dat ja. Wat je met dit geschakeld relais maakt is een Normaly Closed schakeling (want indien de schakelstroom er niet is (contact uit) geeft de schakeling door. Zodra je dan je contact aan zet, verbreekt hij de schakeling.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jaap heeft het vakkundig voor elkaar gemaakt met een 5 polig relais :-)

Er is ook een schakelaar tussen gemaakt (uit het zicht bij voetenruimte bestuurderskant), dus als ik langere tijd geen gebruik maak van de auto kan ik de marterverschrikker makkelijk uitschakelen. Hier onder wat foto's. Nogmaals bedankt Jaap, werkt als een tierelier!

 

WP_20150720_005.jpg

 

WP_20150720_007.jpg

 

WP_20150720_009.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden