Ga naar inhoud
  • 0

foutcode 18447 P2015


Patrick83

Vraag

ik heb de volgende storing gekregen, 18447 P2015. (benzine-motor, 1.8 TSI)


Auto rijdt verder normaal, maar stottert af en toe, vooral als hij koud is.


VW adviseerde om het gehele inlaatspruitstuk te vervangen. Was een bekend probleem.


 


Nu had mijn lokale autogarage het volgende idee;


het inlaatspruitstuk los halen en de kleppen en asjes en toebehoren eruit halen. 


Zij hadden hetzelfde ooit meegemaakt bij een BMW, en hadden dit op deze manier opgelost. De storingslamp bleef uit en de motor liep beter.


 


Iemand hier ervaringen hiermee? Of dit bij VW 1.8TSI ook kan?


Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan even kijken of het stangetje met het kogelkopje eraan die vanaf het motortje het kleppenasje bedient in het inlaatspruitstuk niet teveel speling heeft.

Eruit halen gaat waarschijnlijk niet zonder een foutlampje te krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij wordt dat stangetje bediend door een vacuumpotje (membraan) .

Er zat geen speling op het kogelkopje. Kon het kleppenasje roteren en hoorde het membraan ook bewegen.

Maar toen kwam het gehele kleppenasje een stukje naar buiten. een paar mm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dan denk ik dat het inlaattraject erg vervuild is. Ik zou persoonlijk naar HBT Techniek gaan voor dat walnootschil-stralen, klepjes eruithalen en daarna ff tunen.

 

Ik zit trouwens a.s. donderdag de 9e nog bij jou in de buurt, moet nl naar Sevenum

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kunnen die klepjes er dus zo uit gehaald worden?

De motor loopt dan evengoed? (of nog beter dan origineel)

 

dat tunen ben ik nog voor aan het sparen ;) Maar zit zeker nog wel in de planning! Vooral voor de DSG.

 

Moet je naar Marcel Philipsen donderdag? Je kunt ook altijd bij mij nog op de koffie komen! Ik krijg volgende week vakantie. Kan ik mijn vakantie mooi besteden om het inlaatspruitstuk te demonteren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, daar moet ik naar toe. Als je me je adres even PM't dan zal ik eens kijken of er tijd overblijft.

 

Klepjes kunnen er wel uit, je krijgt volgens mij wel een blijvende foutmelding als je het niet weg laat schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden