Ga naar inhoud

[Inkoopactie] LED Interieurverlichting (Succesvol Afgerond)


VisionRoy

Aanbevolen berichten

Zo

Hier is ook gisteren alles binnengekomen.

Meteen gaan ook de handjes dan kriebelen, maar er waren nog wat andere verplichtingen...grmbl... :x

 

Maarrrr.. uiteindelijk toch maar eens even aan de slag gegaan.

Ik dacht laat ik eenvoudig beginnen, het kofferbak lampje dan maar.

Hmm.. met het eruit halen blijkt al dat hier geen op een Festoon 9 LEDS lampje in zit, maar een soort van gloeilampje ( wel 1-tje die je schuift ipv schroeft). Nah... hoezo gemakkelijk. grrnzz :shock:

 

Goed, deze dan maar even laten zitten. Wat nu?

De W8 verlichting dan maar. Even het glaasje losmaken.. jaja "even" dus.

Het blijkt dat er een klepje los moet die zich voor de bedienings eenheid bevind (knop voor open dak etc). Deze met de nodige voorzichtigheid losgehaald. Hé daar zit ook nog een soort van sleutel in om het dak evt handmatig dicht te kunnen doen. (Had ik al gezien in het handboek, maar er naar kijken doe je niet zo snel).

Goed dat was los, nu de bedienings eenheid. Gretver.. hoe vast kan iets zitten. Vorrzichtig proberen en ineens *ploink*, schoot er iets weg en het was meteen los. Waar is dat onderdeeltje #%$#$ heengeschoten.. gelukkig was het op de passagiersstoel gevallen. Het bleek een metalen clipje te zijn. Ze was eenvoudig terug te zetten, het zorgt ervoor dat de boel netjes geklemt komt te zitten.

 

Pff dat was eruit. Nu de Festoon 9 LEDS plaatsen. Euh... ohja, waar dan?

Nog eens kijken..nee, verrek er zitten 4 stekker-lampjes in, maar niet een grote zeg maar. Wat nu weer. :roll:

Na het doorlezen van dit topic kwam ik aan het begin een opmerking tegen waarin aangegeven word dat je voor een W8 unit 4 T10 LEDS nodig hebt. Laat ik daar nu volledig overheen hebben gelezen :embarassed:

Nou ja.. jammer dan. Dan gaan hier maar de T10 Wedge Blue maar in ( degenen met een "bolle" kop ), ik kon nl de T10Wedge-05 niet aan de praat krijgen. Nee ook niet met omdraaien.

Op zich was dat eigenlijk redelijk eenvoudig te doen. Wel eerst testen of ze het doen voordat je de boel weer terug bouwt. En jahoor het werkt.

Een heel apart gezicht, heel anders dan de standaard verlichting.

Grmbl.. nou nog wachten totdat het wat donkerder word.

 

Ow, ik wilde ook de LEDS in boven de deur (achterin) er in zetten.

Ik krijg alleen die ver**de dingen niet los. Mijn nagels zijn afgebroken en met iets ertussen gaan zitten wrikken wil ik niet doen uit angst voor breken en/of beschadigen.

Heeft iemand een goede tip om deze los te kunnen krijgen. Misschien een handigheidje die ik nu over het hoofd zie?

 

Even gewacht en in het donker een paar plaatjes van het voorlopige resultaat geschoten. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee.

Strakjes nog eens kijken of ik de LEDS boven de achterdeur er nog in kan krijgen. Mocht dat nou niet gaan is er nog een optie, de lampjes onderin de deur vervangen. Er is dus nog wel wat te fröbelen.

Maar een tipje vwb het loshalen van die units boven de achterdeuren.. ik houd mij aanbevolen.

 

Grtz,

Feike

post-3424-1423822288,6512_thumb.jpg

post-3424-1423822288,7605_thumb.jpg

post-3424-1423822288,8074_thumb.jpg

post-3424-1423822288,9011_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 202
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hoi Passat_W8,

 

Ze zitten met een ijzertje geklemd in het plafond. Het belangrijkste is dat je ze losmaakt aan de kant waar de '0' staat. Het is de truuk om ze er een klein beetje uit te wrikken aan die kant, en dan voorzichtig kijken of je met een vinger of schroevedraaier het ijzertje naar de lampunit toe gebogen kunt houden. Nu zou je 'm er uit moeten kunnen krijgen.

 

Suc6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tips voor het loshalen van de lamp boven de deur staan een paar post terug.

 

Aan 1 kant lijkt hij los te komen maar dan wil de houder niet verder. Je moet aan de andere kant een metalen lipje indrukken (zie je niet) met een kleine schroevendraaier. Deze dus voorzichtig tussen de hemel en de houder drukken en dan zou de houder met wat gepaste kracht los moeten schieten.

 

Gisteravond, nadat ik de Luchtmacht ballon weer had ingepakt, naar de auto gegaan. Wat geven de blauwe led's een mooi licht zeg. Wel iets minder vel dan het standaard licht maar wel mooi!

 

Mijn nieuwe hobby (met enkele collega's);

ballon.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te horen is iedereen wel tevreden met de LED's :)

 

@ Passat_w8, het klopt idd dat er 4 T10's in de W8 unit moeten.

Als ik het in je bestelling gezien had dan had ik je wel even gewaarschuwd, maar helaas heb ik het ook over het hoofd gezien :(

 

Wat betreft kapotte LEDjes ... ik hoop dat iedereen snapt dat ik daar niets aan kan doen. Mocht iemand het willen kun je proberen led-buy te mailen of ze die om kunnen ruilen. Maar dat moet je even zelf doen.

 

Gelukkig heb je van sommige 1 over, dus dan zou het geen ramp zijn.

 

Het lampje in de koffer is idd een soort gloeilampje nu je het zegt ...

Ik heb er die uitgetrokken en mijn neon daarop aangesloten vandaar dat ik het weet.

 

Overigens ziet het er wel heel erg gaaf uit allemaal hoor ! :)

 

Als je mij s'avonds ziet rijden en ik heb de binnenverlichting aan en mijn neon dan lijk ik wel een beetje hierop :

 

skyline%20from%202fast%202furious.jpg

 

en dat is altijd al het doel geweest 8)

 

Straks komt Antonio naar hier en dan gaan we bij hem de LED's er ook inzetten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

spul zit er allemaal in zelfs eentje die in het bigin weigerde ondanks alle 88 manieren dat ie erin kon :shock: bij een laatste poging deed de led het wel :D dus deze man ook weer blij Thanks roy !! :thumb:

Trouwens gelijk modje gedaan op de lamp behuizing onderin de deur met wat alu tape en zilververf soort van reflector gemaakt ben benieuwd vanavond....

Foto-NSYUPPL3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mijn spullen zijn binnen. Roy, nogmaals bedankt!

 

Zal proberen ze morgen in te bouwend.

 

Wat is met afvraag he, ik heb 3 kartonnetjes ontvangen:

1 met twee langwerpige

2 met twee kleine in blauwe plastic houder

 

Ik had de levering eigenlijk net anderom verwacht. Of moeten die blauwe onderin de deuren?

 

[edit]

:embarassed: kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb alvast even gekeken en eentje onder de deur geplaatst. Klop Roy, ik heb de goeie lampen :thumb: Die van mij deed het eerst ook niet, na omdraaien wel gewoon. Zag ook dat er een diode in mijn houder zit. Is dat bij jullie ook zo?

Raar is dat ik met mijn multimeter niet kan testen of de led goed is, niet op de diodestand, niet met weerstand. Ook niet nadat ik de polen heb omgedraaid. Enfin, de rest moet morgenavond gaan lukken :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die laatste (blauw plastic houder) zijn inderdaad voor de instapverlichting.

 

Zoals al eerder gemeld stralen deze echter recht naar voren zodat de lichtopbrengst niet optimaal is. Ik heb deze inmiddels in de kaartleesverlichting gezet, daar komen ze beter tot hun recht.

 

Ik heb bij Leds-buy gelijk andere besteld voor de instapverlichting. De 6 x 3mm Blauwe T10 LED vervanger (2 stuks) [09-01-06-BL], zelfde lichtsterkte als de hyperflux echter groter hoek, dus zou meer licht moeten geven in de instapverlichting.

 

Zal ze van de week wel binnen krijgen, dan zal ik ook trachten foto's te maken en hier te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vanmiddag Roy gegaan omdat ik gebruik mocht maken van zijn brug in het bedrijf van zijn vader. Hartstikke bedankt daarvoor, Roy!!!

 

 

Roy heeft mij geholpen met de blauwe LED in te bouwen. Ik vind ze echt super.

 

Op deze foto zie je dat het beter is om de hele W8 unit eruit te halen. Zo is het makkerlijker om de T10 lampjes te vervangen. De 4 zwarte dopjes losdraaien en eruit halen.

 

54o9z55.jpg

 

Hier ben ik bezig met de achterlichten. :P

 

4uxgpx4.jpg

 

 

Roy heeft laten zien hoe je de motorkap polijst. 8)

 

63bpdtd.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat iedereen lekker bezig is geweest dit weekend met de nieuwe leds. Mooi om te zien dat iedereen elkaar hier helpt!

De vrouw des huizes hier is ook zeer tevreden met de blauwe leds. Zij moet er namelijk ook regelmatig in rijden maar deelt gelukkig mijn enthousiasme met de plannen voor de passat.

 

Ik ben benieuwd wat de volgende groeps-aankoop gaat worden :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@VisionRoy

Je hebt de hele organisatie op je schouders genomen.

Geeft nix dat je wat over het hoofd had gezien, ik had ook beter kunnen/moeten opletten :embarassed:

Maar goed ik ben ook in de weer geweest met de de verlichting boven de achterdeuren. De adviezen over hoe deze eruit te wippen...daarvoor mijn hartelijke dank. Zonder deze was het waarschijnlijk ook niet gelukt.

Alleen... ze zijn er dan wel uit. Maar het lampje is er niet uit te halen omdat ze net achter een randje valt. Het geheel is in elkaar geklikt, en ik durf het eigenlijk niet goed los te maken. Bang dat ik iets los trek (draadjes oid)

Ik heb, even voor de duidelijkheid, van die lampjes met geïntegreerde bewegingsmelders. Het is dus een gecombineerd ding.

Iemand misschien een tipje om dit goed los te kunnen peuteren?

 

@RedNax

Goed idee om te kijken naar de andere LEDS. Je hebt er echt nodig die ahw meer rondschijnen dan een soort van lichtbundel afgeven ( in de deur dan) Anders straal het in de deur en niet naar benee waar het beter tot zijn recht zou komen. Ik ben benieuwd of de LEDS die je hebt bestels hetgeen gaan doen wat je er van denkt.

 

Voor nu is het in het donker/schemer een zeer mooi gezicht. Blauw doet het wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ziet er mooi uit allemaal moet ik zeggen.

Wel een vraagje de ledjes in de W8 verlichting die gloeien zachtjes door hebben andere dat ook? eerste is een foto ervan de rest zijn sfeer plaatjes zover het gelukt is in het donker....als je erin zit is het een stuk feller in ieder geval...

Trouwens de leeslampjes W8 met superbright en ernaast de bolle en de voordeuren onder de bolle en achter de superbright ik denk probeer wat uit...

Dit is het nagloeien wat ik bedoel..

Foto-BO6MFPDH.jpg

nu de sfeer plaatjes....

Foto-STOAYDD6.jpg

Foto-RKE4DCKL.jpg

onder voordeur

Foto-3Z8DXKYM.jpg

onder achterdeur

Foto-HT7PXB6D.jpg

Foto-UIOZYS4G.jpg

Foto-TFY6ZCHC.jpg

 

zo weer leuk modje erop thanks roy !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij Leds-buy gelijk andere besteld voor de instapverlichting. De 6 x 3mm Blauwe T10 LED vervanger (2 stuks) [09-01-06-BL], zelfde lichtsterkte als de hyperflux echter groter hoek, dus zou meer licht moeten geven in de instapverlichting.

 

Dat klopt inderdaad. Die heb ik zelf ook een week geleden besteld, en die geven meer licht (of in ieder geval beter verspreid) dan die hyperflux.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ VisionRoy,

 

Heb de LEDs inderdaad binnengekregen en je had dat via PM al laten weten :wink:

 

Ik had ze meteen al ingebouwd en kwam er toen achter dat de 43mm LEDs vervangen waren door de 41mm LEDs. Vandaar ook het PM-etje.

 

De witte LEDs vallen mij in ieder geval niet tegen, kleur is een beetje blauwig zo op het oog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden