Ga naar inhoud
  • 0

irritant "TIK" geluid bij optrekken of hard afremmen


SpeedyBE

Vraag

zoals de titel zegt ik zal het eens proberen opnemen op video ofzo,

 

als ik echt ff optrek hoor ik raar tik geluid .... ik heb de veren en dempers al gecheckt maar dat is allemaal goed vast enz iemand een idee :( werkt echt op men ******

 

even vermelden het klinkt ergens links vooraan,

aangepast door SpeedyBE
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Erwin.

 

Zou super zijn als dit het oplost. Het is bij mij weer terug en nu ook als ik de motor start komt er even een korte tok. Zit echt iets los. Als ik jouw link aantikken staat er niet bij dat het ook voor de 2.0tdi is. Zou het wel goed zijn? Bedankt voor je meedenken en mogelijk de oplossing.

Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven, ik ben zelf nog niet heel bekent in de passat’s maar denk als het op een 2.0 t kan het ook wel op de tdi kan het was er wel gelijk mee opgelost! Check eventueel even wat ze in het filmpje ook laten zien de plek waar het dus over mekaar heen schuift is duidelijk te zien misschien dus ook bij jou auto dan weet je zeker dat dit het probleem is, en als het onder je stoel vandaan lijkt te komen.

 

Weet dat het of toppic is maar hoe kom ik op het forum met tapatalk kan dit forum niet vinden namelijk dan kon ik even een foto plaatsen

 

Groet erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

If you have a clunking subframe this is the OEM fix you need. Over time, the stock bolts stretch and allow slop in the front subframe. Replacing your stock units with identical replacements will only delay the issue and it will reappear after the replacements stretch.

 

Use these replacement bolts with the spacer plates to tighten everything in the front end back up the way its supposed to be! Torque for new bolts is 70Nm plus 1/4 turn

 

Sold as a set of 2 bolts N90823501 and 2 spacer plates 7M3499349A

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de plaatjes er tussen gezet. Ook de bouten vervangen en met 70nm aangedraaid. Ik had inderdaad schuurplekken waar het subframe verschoof. Zie foto. Helaas toch niet weg hierna...???? Het geluid is er nog steeds. Er moet dus nog iets los zitten ergens..

post-13074-0-27802400-1509731360_thumb.jpg

aangepast door esmamaju
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de plaatjes er tussen gezet. Ook de bouten vervangen en met 70nm aangedraaid. Ik had inderdaad schuurplekken waar het subframe verschoof. Zie foto. Helaas toch niet weg hierna... Het geluid is er nog steeds. Er moet dus nog iets los zitten ergens..

Heb je je fuseekogels al gecontroleerd?

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vreemd heb je de plaatjes er op de goede plek tussen gezet? En een 1/4 slag extra op de bouten.

 

Heb het even gecheckt maar het was 82 ft-lb komt uit op 111nm plus een kwart slag dus dat is een stuk hoger dan die 70 nm!

 

Kon me nog herrineren dat ik behoorlijk kracht moest zetten terwijl je ongelukkig onder die auto ligt

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je hem toch op de brug hebt, had je ook je speling op de aandrijfassen kunnen controleren, kijken of er ruimte zit op je Homokineten

Het is zover ik weet niet op de brug uitgevoerd, eerst even die bouten goed aandraaien en zeker zijn dat die plaatjes op de juiste plek zitten

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb morgen een afspraak gemaakt bij de garage. Is wat makkelijker en mocht het toch niet helpen dan zoeken wat het wel is. Ik laat het weten...

Had het toch eerst geprobeerd zelf bespaard je weer een paar euro’s. Maar als hun het maar kunnen vinden is het ook opgelost ben benieuwd!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb in een grijs verleden samen met een vriend eens een golf I gehad en daar had ik met optrekken en remmen ook een soort "blikkerige" tik; alsof je een colablikje indrukt. Na héél lang zoeken en met open motorkap naast de auto rennen dachten we het te weten. Met de voet heel hard tegen het motorblok geduwd (niet getrapt!) en toen was die tik er ineens ook bij stilstaande auto. Wat bleek: één van de (ik meen totaal drie) bouten waar de motor aan hing was op een haar na los. Deze aangedraaid en weg was m'n blikkerige tik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou....na alles nagetrokken te hebben en ook Motorsteunen gekeken te hebben blijft de tik. Aandrijfas, fuseekogel, remblokken en ook geen speling in de homokineet. Alles is bekeken. Ik weet het niet meer. Het kan volgens de garage niet iets ergs zijn en moet het er maar bij laten ben ik bang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou....na alles nagetrokken te hebben en ook Motorsteunen gekeken te hebben blijft de tik. Aandrijfas, fuseekogel, remblokken en ook geen speling in de homokineet. Alles is bekeken. Ik weet het niet meer. Het kan volgens de garage niet iets ergs zijn en moet het er maar bij laten ben ik bang.

Balen man had gehoopt dat je er vanaf zou zijn!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ooit bij een golf III iets dergelijks gehad. Na veel zoeken en garagebezoeken uiteindelijjk ondekt dat het een remleiding was die een beugeltje/klemmetje raakte. Bij optrekken en afremmen en af en toe bij een drempel passeren. Een beetje tape als isolatie heeft het toen opgelost.

Zal wel niet hetzelfde zijn bij jou (zat bij mij geloof ik ergens rechts achter) maar zou natuurlijk wel iets dergelijks kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag de twee ringen besteld. 6 euro oer stuk plus de bouten. Ook geregeld de tik gehoord en het viel mij laatst op dat het linker voorwiel 1,5 verder naar voren staat als de rechter. De wielbasis links en rechts was dus ook verschillend. Binnenkort maar een afspraak voor uitlijnen maken als de plaatjes gemonteerd worden.

 

 

Verzonden met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag de twee ringen besteld. 6 euro oer stuk plus de bouten. Ook geregeld de tik gehoord en het viel mij laatst op dat het linker voorwiel 1,5 verder naar voren staat als de rechter. De wielbasis links en rechts was dus ook verschillend. Binnenkort maar een afspraak voor uitlijnen maken als de plaatjes gemonteerd worden.

 

 

Verzonden met Tapatalk

Wat je zou kunnen doen is de plaatjes meenemen naar waar je em uitlijnt kun je je subframe in ieder geval gelijk recht eronder zetten en dan aandraaien

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wilde toch nog even delen dat het eindelijk opgelost is...het getok werd steeds erger en na alles nog een keer nagelopen te hebben uiteindelijk beiden motorsteunen vervangen. Deze bleken met de hand helemaal weg te duwen dus ver beneden peil. Met nieuwe rekbouten weer op de juiste spanning vastgezet. Het is eindelijk weg! ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden