Ga naar inhoud
  • 0

hulp basis instellingen airco


Flying Dutchman

Vraag

hoi mede leden

 

Ik heb een issue met mijn airco. van de week airco-check gehad. uitkomst: Niet goed uiteraard. :roll: Maar die voelde ik al aankomen. Resultaat. leeg halen, vacuum iets (schoonmaken), bijvullen, olie compressor enz. Kleine filter in systeem gelijk maar vervangen.

Thx for heads up FAI.... :thumb:

post-23215-0-55766400-1435150227_thumb.jpg

 

Allemaal mooi Maar de klep/flap onder interieurfilter "klappert/hapert". lijkt vast te zitten! Airco werkt trouwens prima..brrrr

post-23215-0-15036600-1435150282_thumb.jpg

Er is ook iets gebroken "stangetje' en provisorisch door vorige eigenaar "gefixed". Klapperen is ook redelijk nieuw, heb dus niet het idee dat het daardoor komt. Ik had stiekem gehoopt dat het na het afvullen weg zou zijn. NOT....Sucker!!!!

 

Nu staat het forum er redelijk vol mee. waardoor ik het bos niet meer zie. Maar goed mijn beknopte conclusie:

1)Eerst ff climatronic ventilatortje achter kleine rooster "voorzichtig" schoon maken. zodat zijn gemeten waardes kloppen.

 

2) Quote van de almighty Vdub uit ander topic:

wat je ook kan doen, is eerst een Basisafstelling met vagcom, dan een Output test, dan weer een basisstand en weer een outputtest

En TheoStek: 

Dat wordt gedaan met Vag-com als bijvoorbeeld de regeleenheid is vervangen of een stelmotor, het kan ook voorkomen dat een stelmotor/klep vast zit en kan door de basisafstelling een paar keer uit te voeren dat de motor/klep los komt. 

 

3) daarna denken aan stelmotoren???

 

Wie zou dat basisinstelling gebeuren met/voor mij kunnen/willen regelen, nadat ik dat dingetje schoon gemaakt heb.

 

Of heb ik weer eens een bel horen luiden, maar heb niet goed gelezen waar de klepel hangt??? :cool:

 

grtjs FD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

kun je zelf ook hoor. Knoppie econ en lucht recht vooruit tegelijk indrukken.

Het is de knop "AC" (misschien op oudere toestellen hetzelfde??) en pijltje recht vooruit.... dat is hetzelfde als basisinstllingen met VCDS.... Dan hoor je werkelijk alle kleppen volledig openen en sluiten...

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok... zojuist diagnose gedaan.

 

contact uit.

econ + reciculatie ingedrukt houden.

cantact aan.

 

en begint ie allerlei stappen door te nemen en hoor je hem echt blazen via alle kanalen.

volgende codes gekregen:

25b Footwell/Defrost Flap Servo Motor

4F7 Temperature Flap Servo Motor

4F8 Central Flap Servo Motor

4FA Recirculation Flap Servo Motor

 

Goed????? uh zo'n beetje alle servo motoren dus????

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is de knop "AC" (misschien op oudere toestellen hetzelfde??) en pijltje recht vooruit.... dat is hetzelfde als basisinstllingen met VCDS.... Dan hoor je werkelijk alle kleppen volledig openen en sluiten...

 

grtz, dre

Is pijltje recht vooruit de luchtcirculatie naar boven (je voorruit) zo ja, als ik die gelijktijdig met de AC toets indruk gaan de lampjes in de knopjes knipperen, maar wat zou er dan moeten gebeuren, ik hoor niets bijzonders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

25b Positioning motor for foot/defrost flap.

 

Over welke servo hebben we het ? En hoe los ik dat het beste op ? Ik had ergens gelezen hoe je alles los haald en bij de 2 servos komt maar hoe je de klep eventueel gangbaar maakt weet ik niet.

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

00603 Stelmotor verdeelklep voetruimte - ontwaseming (V85)

 

 

wat moet ik me nou precies met deze fout voorstellen ?

 

heb ik uitgerekend op de rekenmachine

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je mist nu namelijk wat er met de klep mis is, normaal zijn het de V159 en V158 die het eerste problemen geven.

Kan zijn, klep geblokkeerd, geen signaal, fout signaal en dergelijke. Ik zou dan even met de outputtest de kleppen bedienen en kijken of ze de begin en eindwaarden halen. H

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden