Ga naar inhoud
  • 0

Binnenverlichting en geheugen radio werken niet.


Vdub

Vraag

Was inderdaad €16.90 (ex) en was ook in 10 minuten vervangen!!

 

Had de anwb ook wel kunnen vertellen dat je in nood bij het motortje kunt komen door 1 schroefje te verwijderen....

 

Hartelijk dank voor goede advies en ik omdat dit zo snel ging ga ik ook nog een andere vraag stellen op dit forum (heb zo lang ik passat heb geen binnenverlichting)

 

helemaal geen enkele? doen evt je ledjes in de deur, lampjes onderin de deur en de lichtzoemer het wel? Zo nee, dan zit een van de dipswitches in het slot vast, nu denkt de ECU dat de deur nog gewoon dicht zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb hetzelfde probleem met de binnenverlichting

al een hele tijd doet ie het af en toe eens een keer

afgelopen dinsdag er eens goed naar gekeken, de zekeringen nagelopen

is zekering nr.6 maar die is niet stuk, heel vreemd is dat ik de zekering er uit had en dat de verlichting spontaan enkele seconden aanfloepte.

er brand nu niet een lamp ook in dashboardkastje en kofferbak niet en het maakt niet uit welke deur er open gaat niets werkt

de zoemer van de verlichting werkt wel en het rode knipperledje in de deur werkt ook gewoon

Ab werkt ook normaal

 

Ik hoop dat iemand een aanwijzing heeft om verder te zoeken

 

groeten Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zekering doormeten

of

Zekering en zekeringhouder schoonmaken (oxidatie verwijderen)

 

je kunt er niet zo goed bij, maar aan de achterkant van de zekeringkast moet de bedrading ook goed vast zitten. Kan me trouwens niet voorstellen dat zoiets losgaat, maar je weet maar nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het probleem dat mijn binnenverlichting pas aan gaat na 10 seconden ofzo als ik de deur open. Ook wil de memory niet werken op mijn cd/mp3 speler. Wel als ik de sleutel er snel weer in doe maar doe ik mn sleutel 1 min later in contact is ie weer alles kwijt. Btw gewoon iso stekker, lijkt helemaal in orde.

 

Volgens mij is er wel een verband tussen mn binnenverlichting en cd/mp3.

 

(Misschien hoor ik hier een nieuwe topic voor te openen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij deze het topic gesplitst..

 

Nee, je radio is een ander probleem, je moet namelijk de 12V continu en de 12V contact met elkaar verwisselen in de Iso-stekker, dus of de pinnetje daar even uithalen als je dat lukt, anders de 2 draden doorknippen en met een kabelschoenset aan de andere draad vastmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben iets verder met de binnenverlichting. Bij toeval is de hele boel weer gaan branden en met alle portieren en kleppen controleren (open - dicht) heb ik gemerkt dat bij het rechterportier af en toe een hapering zit.

ik ben al bezig geweest met de bekleding eraf maar durfde eigenlijk niet verder met het slot demonteren en heb de boel maar weer teruggeschroeft

ik weet eigenlijk niet wat er gebeurt als ik die metalen plaat eraf schroef

hoe zit dat met de elektrische ramen en hoever moet ik het slot uitelkaar halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan iemand mij dan vertellen hoe dat kan? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Wat voor effect kunnen die 2 kabeltjes nou OOK hebben op de binnenverlichting? Ik zie het verband namelijk niet, maar wil het wel graag weten. Ik heb ook de kabels van de radio om moeten prikken, maar ik heb niks gemerkt van een knipperende / niet werkende binnenverlichting, vandaar mijn vraag.

 

Alle uitleg is welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag maar weer eens gekeken naar de binnenverlichting.

heb bij alle portieren de rubberen balgen er afgehaald.

bij de voorportieren was er niets te zien, er gebeurde ook niets als ik aan de kabelboom sjorde

bij de achterportieren was er wel wat aan de hand

De draadjes bij de stekkers waren uitgedroogd en verhard (de isolatie dan) dat de isolatie op verschillende punten afgebrokkeld was.

bij het rechtsachterportier waren de draden bijna door zie foto's.

Alleen jammer dat de binnenverlichting het nog steeds niet doet.

post-1675-1423822277,2768_thumb.jpg

post-1675-1423822277,4487_thumb.jpg

post-1675-1423822277,6362_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de verlichting schakelaar zit alles goed

 

Af en toe doet alles het weer spontaan dan werkt alles met alle deuren openen en dicht gaat het licht perfect aan en uit zoals het moet

en even later is alles weer in donker gehuld en doet niets het weer

 

er is geen aanwijzing waar het aan zou kunnen liggen

 

ik ga mischien volgend weekend eens een portier van binnen bekijken

en mischien ligt het toch wel aan de microschakelaars bij de sloten

 

In ieder geval bedankt voor de tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden