Ga naar inhoud

Hogere wegenbelasting voor 'oudere' diesels


redmiller

Aanbevolen berichten

http://www.nu.nl/politiek/4071413/autobelasting-gaat-in-2017-schop.html

 

 

Wanneer komt er een einde aan allerlei onzinnige maatregelen die de luchtkwaliteit nauwelijks verbeteren? Als geoloog durf ik te beweren dat de totale uitstoot van uitlaatgassen op aarde een nihil effect heeft op de opwarming van de aarde in vergelijk met werking van opnamecapaciteit van oceanen en effecten van o.a. vulkanen. Alsof de aarde trouwens opwarmt!! 

 

Maar goed: als passat liefhebber baal ik er natuurlijk nog meer van. Koop je een degelijke auto waar je jaaaaaren mee wilt gaan tuffen. Bedenken die 'kortetermijnkipjes' in Den Haag weer een nieuwe regel. :blink2:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb begrepen dat bij een roetfilter af fabriek de term oude diesel niet meer opgaat, (dus al die subsidie van ooit, om oude diesels te voorzien van een roetfilter waren onzinnig en voor niets, maar dat wisten we natuurlijk al)

We betalen sowieso al weer onevenredig te veel omdat de bpm zou worden afgeschaft. Om dat op te vangen is de belasting voor (diesel)auto's 3 jaar achtereen behoorlijk verhoogd. De bpm is er echter nog steeds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo blij hoef je daar niet mee te zijn. :smile:

technisch gezien dan he...   wegenbelastingtechnisch gezien dan weer wel...

In .be is er voorlopig nog niet veel gedoe daarrond, maar moest het zo ver komen, dan heeft mijn auto op papier 'n af fabriek roetfilter :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar uit Kristof, alles wat je schrijft kan tegen je gebruikt worden :wink:

tja dan moeten ze maar ff onder de motorkap kijken, er zit 'n roetfilter in hoor, echt waar! :P  (hij is gewoon 'n beetje heel erg leeg binnenin)

 

:mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb begrepen dat de brandstofaccijnsverhoging in België niet doorgaat?

Geen idee en om eerlijk te zijn kan ik me daar ook niet druk over maken. Als het vandaag of morgen niet duurder gaat worden, dan komen er ongetwijfeld nog meer dan genoeg dagen daarvoor. Tegenhouden doe je 't toch niet, dus heeft het weinig zin om jezelf ziek te maken erin :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee en om eerlijk te zijn kan ik me daar ook niet druk over maken. Als het vandaag of morgen niet duurder gaat worden, dan komen er ongetwijfeld nog meer dan genoeg dagen daarvoor. Tegenhouden doe je 't toch niet, dus heeft het weinig zin om jezelf ziek te maken erin :)

Da's waar!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me inderdaad af hoe het RDW gaat controleren of mensen daadwerkelijk een roetfilter onder hun auto hebben hangen... Zeker omdat er nu geld mee gemoeid is. 

belastingactie is al van de baan, ze controleren op kenteken, daar staat het op. Alleen is het net als in Utrecht dat een 3BG 1.9TDI Passat uit 2000 er niet in mag, een 2001 wel.

Probleem is wel voor bijv de BKP's, die zijn zonder roetfilter omdat ze blijkbaar erg schoon zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden