Ga naar inhoud
  • 0

Helaas STOP oldruck


prh

Vraag

Vanmorgen melding olielampje en piepen. Gelijk motor uit en naar garage gebracht.

 

Kan morgen pas uitelkaar gehaald worden.

 

Hopelijk is er geen verdere schade. In dat geval is alleen een nieuwe oliepomp voldoende?

 

Heeft nu 300.000 gelopen en ga er geen dure ombouw in laten zetten.

 

Is een 2.0 tdi bpm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee dat denk ik niet geen boekje en ook geen sticker bij reserve wiel. Ook geen andere pakking gezien bij carterpan.

 

Als de stift helemaal rond is. Kan je die dan gewoon vervangen en draait de olie pomp weer mee? Stel dat dit het probleem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto heeft al 300.00km gelopen. Ga er denk ik geen 20.000 meer in rijden. Dus vind dat wel duur voor een auto van €3-4000,-

 

Maar met een nieuwe stift zou het dus opgelost kunnen zijn. Als er geen andere schade is.

 

Voor alleen de stift hoeft de distributie er toch niet af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Garage heeft auto gestart maar geen melding meer? Nog geen olie druk gemeten dus dat wil ik zelf straks doen.

 

Heb al een stift gehaald en pakking dus hoop dat het daarmee is opgelost.

Ben benieuwd of ik een ketting tegenkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als die nu geen melding meer geeft zou ik voordat je begint te demonteren de oliedruk meten.

Als de stift echt rond is dan zou je nu nog steeds de melding moeten hebben.

Dus het lijkt me dat er iets anders aan de hand is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat zat die Carter vast in de kit. Pffff

 

Asje wou er niet fijn uit maar uiteindelijk kwam die.

 

Hartstikke rond.

 

En kwam ook tandwielen tegen ????

 

Asje met schroefdraad dus lijkt mij de eerste. Kan die dus 300.000km mee.

 

Van de week vond ik wel dat de motor wat meer tokkelte. Misschien was die toen al bijna op z'n eind.

 

Morgen weer alles terug plaatsen en hopen dat ie nu weer pompt.

Blijft de andere kant waar het asje ingaat wel goed?

 

Heb trouwens wel veel olie lekkage bij de slangen vooral na de turbo. Gebruikt ook veel olie 5-6000km. post-18524-0-00157200-1434667951_thumb.jpg

post-18524-0-88506500-1434666694_thumb.jpg

post-18524-0-76712500-1434667954_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je kunt mazzel hebben met dat asje,ik heb een Audi gehad met die Motor,er kwam op audiforum elke week eentje voorbij met altijd schade,ook zuigers verbrand en Noem Maar op,je hebt enorm mazzel als er geen schade is,

veel geluk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Druk meter is een beetje wazig maar met gas geven is er wel druk. Moeilijk af te lezen ivm schaalverdeling. Gaat met klein beetje gas al omhoog.

 

Bij 1800 toeren ging die piepen. Toen sensor er weer in gedraaid en weer toeren draaien en piept nu niet meer.

 

Morgen even stuk rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden