Ga naar inhoud

Vakantie bestemming met of zonder de Passat


ids30postma

Aanbevolen berichten

Ik vind de neus aan de voorkant een beetje wiebelig. Hij beweegt gewoon zo uit zichzelf. Als je stilstaat kun je de neus zo laten bewegen. Dus dat lijkt me niet zo heel spannend.

Maar goed tijdens het rijden denk ik, ja ik ga niet harder straks waait die er vanaf........

 

Oh 130 is heerlijk hoor! We rijden zondag's terug uit Zweden. 's Avonds laatste stuk Duitsland had ik 140 op cruise. Dan is het lekker als je iets sneller zet, ben je eerder thuis  :mrgreen:

 

Ook als ik zonder dakkoffer op 140 cruise rij en je haalt iemand als een slak in (omdat die op cruise 139,5 rijdt) vind ik het nooit sjiek om zo in te halen terwijl de snelheidsmonsters achter jou tenenkrommend in de wachtrij staan. Dan geef ik liever even gas naar 150 ofzo. Ik probleemloos inhalen (anders had ik moeten remmen) en de voorbijgangers ook minder last van mij. Ik ga daarna toch weer aan de kant.

 

Kortom; hoeveel KAN je er mee  :mrgreen: normaal zou ik toch rustiger rijden. Scheelt ook weer in verbruik!

Want merkte dat verbruik gemiddeld 0,5 á 1 liter hoger lag.

aangepast door bjeli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag bij ids30postma een dakkkoffer. Even een algemene (vakantie :grin:) vraag.

 

Welke max snelheid houden jullie aan? In het boekje las ik iets van een aanbevolen maximumsnelheid van 130. Maar goed, dat suggereert dat je harder mag.

 

We hebben Thule Wingbar dakdragers met Hapro 8.6 Traxer dakkoffer.

 

Wat houden jullie aan?

 

Ik heb vorig jaar en de jaar ervoor probleemloos 180 a 200 kunnen rijden met de dakkoffer erop. (ik raad het niemand aan om het na te doen) Kofferbak was half leeg.

Ik heb eens met 140km/h op de Duitse snelweg een noodstop moeten maken, we kregen bijna het idee dat de dakkoffer zou wegvliegen. 

 

Dit jaar zonder dakkoffer erbovenop op vakantie geweest en dat was stukken beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook, met de Sharan op de terugweg vanuit Noorwegen op de Duitse Autobahn de 190 aangetikt. Besefte me pas thuis dat die koffer met een rotknal open kan vliegen bij zulke snelheden. Dan ligt de inhoud echt over honderden meters verspreid ...   :blink2:

 

 

En als je bij zulke snelheden brokken maakt, dan maakt die topkoffer ook niet meer uit.  :blink1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...
  • 7 months later...

wij hebben op 15 min rijden vanaf daar een huis ikzelf ga dit jaar eerst naar kroatie en daarna met een paar vrienden een roadtrip maken richting zuid Spanje. Dus km's gaan gemaakt worden

Waar zit je ongeveer?

 

Ik ga zoals gewoonlijk 4-5 weken naar 'hrvatska'

aangepast door Hrvatinl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar de eerste vakantie met de Passat, in Kröv in Duitsland. Prachtig gebied :-)

2lldnvk.jpg

 

En dit is afgelopen zomer in Montavliet in Frankrijk :-) Inderdaad ook veel last van hars en zooi, maar de auto heeft het goed volgehouden!

 

2dv39mc.jpg

 

Dit jaar geen zomervakantie voor ons, de vrouw is 29-07 uitgerekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden