Ga naar inhoud

Vakantie bestemming met of zonder de Passat


ids30postma

Aanbevolen berichten

Als een kogel naar kroatie gereden, via italie. Met meer dan 30km/h boven de toegestane snelheid dit land door kruist, vol pepakt en met de hele family, zonder 1 kwaad woord van al de paarden in het voor onder.

post-18022-0-04153700-1437935540_thumb.jpg

 

Jammer van de foto, maar zit aan het bier op het moment

 

Grt jan

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Campiglia Marittima naar Massa Marittima gereden maar dan wel via de kleine bergweggetjes. Alle ramen open en de DSG in de sportstand, heerlijk geluiden wat een gemak om hellingen op te rijden. Helaas veel kuilen in de weg waarvan ik er eentje niet op tijd heb gezien, dan ligt een R36 te laag. Voor en onderkant bumper beschadigd en het alarm deed het ook tijdelijk niet, 19" velgen lijken ok maar thuis toch maar even de boel goed na laten kijken. Bandenspanningscontrole ligt eruit ivm nieuwe comfortmodule dus nu handmatig spanning controleren. Gelukkig is dit de mama auto en kan ik thuis weer in de ongeschonden Volvo rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn inmiddels aangeland op de camping in Tossa de Mar,Spanje. Helaas niet zonder problemen , op driekwart van de reis ging het motor lampje branden,p plaats opgezocht auto uit gezet even gewacht en weer gestart maar lampje ging niet uit. Merkte geen verschil met het rijden dus zijn we maar door gereden maar wat me wel opviel is dat ie niet zo goed stationeer loopt,beetje zoekerig naar het juiste toerental. Tot overmaat van ramp gingen we de snelweg af en werd de route wat slingerig en naar boven en beneden toen plots Stop engine, oil pressure ging branden, gelijk aan de kant gezet en motor uit. Gekeken of er ergens lekkage was maar niks te zien. Motor weer gestart en geen melding meer dus rustig verder gereden toen bij het volgende geslinger weer stop engine ging branden maar ook meteen weer uit en dat in totaal 4 keer. Toch de camping gehaald en rustig eerst alles uitgepakt en toen de volgende dag de ANWB gebeld en nu staat dus de Passat bij de vw dealer in Lloret en zullen we wel horen wat er nu allemaal weer mis is

Tot zover mijn bericht vanuit Tossa ......

 

Gr Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende week een paar dagen naar Berlijn, uiteraard met de Passat.  :D

 

 

Umweltplakete is aangevraagd ...

Zaterdag zijn wij ook in Berlijn, met het schip. Maandag en dinsdag lossen en dan donderdag weer bagger laden voor duisburg. Ga misschien van het weekend ook wel even Berlijn in met de CC.
Link naar reactie
Delen op andere sites

We staan nu in Rives France.

 

Eerste camping was in Parijs. Er naar toe geen problemen, maar om er weer weg te komen hebben we toch even moeten rijden. Waarschijnlijk ook vanwege de tour de France. We hebben over de eerste 40 kilometer 1,5 uur gedaan. Veel stoplichten en bij een van de vele stoplichten sloeg de motor af (mijn schuld ik wilde te netjes wegrijden). Wat me opviel is dat hij met een forse klap uitviel. Direct weer gestart maar het beessie wilde niet aanslaan. Na wat start pogingen kwam ie sputterend weer tot leven.

Mijn echtgenote sprak al direct over als we in Nederland terug zijn gaat ie er direct uit, dus straks maar op zoek naar een leuke 3AA.

De rest van de reis heeft de auto zich overigens netjes gedragen.

 

 

Dus als er iemand is met problemen in de buurt van Rives (Lot en Garonne), de uitleeskabel en gereedschapskist zijn mee.

Nu eerst even zwemmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten nu 2 weken in Normandy, Port en Bessin.

Camping PortLand, hutje gehuurt.

Veel Duits beton en ijzer gezien en de nodige musea met het nodige militaire ijzerwerk.

Morgen laatste dag.

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de laatste dagen alweer bezig in zuid Duitsland. Even met de Passat naar die heimat geweest .

 

Foto (volgepakte Passat) heb ik maar krijg ik niet toegevoegd in Tapatalk

55ec12814d624ec5c62c646b978e0599.jpg

*edit* toch gelukt

aangepast door Mausey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker. Eigenlijk waren alle keren met mijn ouders. Die waren nooit van de camping geweest (dus heb ik nooit kunnen ervaren). We sliepen in Nin en reden iedere dag naar binnen. Ik was in de periode 2002 - 2012. Wel heel vaak rondjes gewandeld met vriendjes dus vaak langs de camping geweest. Toen was ik een jochie. Inmiddels heb ik plannen om volgend jaar samen met vrouwlief en zoontje naar toe te gaan!

 

Het leuke van Kroatie is dat je behoorlijk ongerepte natuur hebt (wat niet plat getoerismeerd is).

 

p.s. hoe rijdt een 1.4 TSI DSG over de bergen naar Kroatie? En gaat het inhalen in Kroatie ook prima? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ging je dan daar bij die grote camping kijken? Twee keer geweest nu, mooie camping, grote plekken enz. Ja kun je nagaan, had hiervoor een GTI, maar ondanks dat ging het eigenlijk ook berg op prima, met totaal de wagen vol en volle dakkoffer. Geen GTI maar toch best tevreden over

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

naar poulez-minervois (FR) geweest met de passat daar in de buurt hellingen van 16% gedaan ... 2de keer op reis op 2jaar met de passat weer miserie ... nu gaat hij weg ...

 

vakantie (met kuypersverhuur villa gehuurd) : 9/10

 

vor de rest ...

 

2014 spanje : Kapotte turbo

2015 Frankrijk : geen idee waarschijnlijk DSG ... geen zin om naar dealer te gaan, en uitlezen haalt ook niks uit <_<

 

BYE BYE passat zoek iets anders nog geen idee wat maar zal geen passat zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden