Ga naar inhoud

Vakantie bestemming met of zonder de Passat


ids30postma

Aanbevolen berichten

Wij zijn op camping Morgenfurt vlakbij Steindorf. En jullie?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Wij staan altijd in alt osiach zelf . Op idaal camping lampele. En dat is percies aan de overkant waar wij meestal staam. Volgend jaar gaan we weer terug.

 

 

En een tip. Er zit een goed restaurant. Op de berg. Gast hof de hogt. In bodensdorf de gerlitzenstrassen op naar boven. Wel eerst even bellen of er plek is. Zijn nederlandse eigenaars

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

"De eerste bon ook al binnen van de nieuwe tunnel bij Maastricht op de heenreis" 

 

Dat is balen. De controle daar is ook een beetje verneukeratief. Is een trajectcontrole (staat een heeeeel klein bordje). Heb er ook al een keer een boete opgelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al is het 03.45 ik heb hem aan staan

Weliswaar geen of nauwelijks gemelde mobiele flitsers omdat er niemand rondrijdt. Maar ieder geval alle vaste locaties. Blijft zonde!!! Balen!!!! Het is niet dat je door de snelheidsbarriere ging en daarom een bekeuring verdiende...

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eind van de week richting Oostenrijk (Gerlos), zojuist geboekt. Paar jaar geleden al iets verderop gezeten in Krimml, maar dat was nog met de Golf. Eens zien of het met de CC wat vlotter gaat. 

@ alle Oostenrijkgangers... hoe is het met de wegwerkzaamheden in Duitsland? Nog wegen die je beter kunt omzeilen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eind van de week richting Oostenrijk (Gerlos), zojuist geboekt. Paar jaar geleden al iets verderop gezeten in Krimml, maar dat was nog met de Golf. Eens zien of het met de CC wat vlotter gaat. 

 

@ alle Oostenrijkgangers... hoe is het met de wegwerkzaamheden in Duitsland? Nog wegen die je beter kunt omzeilen?

 

Het viel mee, wij zijn via Venlo, Koblenz en Stuttgart gereden maar het blijft onvermijdelijk dat je sommige stukken 80/100 moet rijden maar vmax is ook op sommige stukken mogelijk als t niet te druk is.

Passatje heeft ons weer heerlijk comfortabel dik 2dkm op zitten na een rondje Oostenrijk/Tsjechie/Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich ik vind de wegwerkzaamheden geen ramp. Dan mag de Passat even bijhijgen en op adem (temperaturen) komen. Daarna is het weer volgas knallen.

 

Ik vind alleen de file’s minder die bij de wegwerkzaamheden ontstaan. Zeg bewust “minder” aangezien me dat ook niks uitmaakt want ben immers op vakantie. In de auto cruisen en knallen is al vakantie op zich.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het viel mee, wij zijn via Venlo, Koblenz en Stuttgart gereden maar het blijft onvermijdelijk dat je sommige stukken 80/100 moet rijden maar vmax is ook op sommige stukken mogelijk als t niet te druk is.

Passatje heeft ons weer heerlijk comfortabel dik 2dkm op zitten na een rondje Oostenrijk/Tsjechie/Duitsland.

 

Ja ik overweeg ook om over Stuttgart te gaan. Vorig jaar zijn we 's nachts gaan rijden, dat beviel super (overal gewoon doorrijden en lekker rustig op de weg) maar het nadeel ervan is dat je de hele dag brak bent. We waren toen om 10:00 's ochtends op de plaats van bestemming. 

 

Misschien dan we heen in delen doen, bv, vrijdagavond alvast naar Duitsland zodat we al op de helft zitten. Dan komen we de dag erna aan het begin van de middag aan en kunnen we de boel nog een beetje verkennen. 

 

Op zich ik vind de wegwerkzaamheden geen ramp. Dan mag de Passat even bijhijgen en op adem (temperaturen) komen. Daarna is het weer volgas knallen.

 

Ik vind alleen de file’s minder die bij de wegwerkzaamheden ontstaan. Zeg bewust “minder” aangezien me dat ook niks uitmaakt want ben immers op vakantie. In de auto cruisen en knallen is al vakantie op zich.

 

Ik vind die wegwerkzaamheden op zich ook geen probleem maar het rijdt vaak niet zo relaxt, zo krap bij elkaar en af en toe weer iemand die om niks op de rem gaat... :wink:

Overigens rijd ik meestal zo rond de 140, mooie kruissnelheid. Echt planken (180+) doe ik nooit met anderen in de auto.

aangepast door OmeRoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van het Gardameer. Snachts in 1 ruk teruggereden. Dan vallen de werkzaamheden erg mee. En in combi met de caravan heb je er weinig tijdsverlies door.

 

Rijdt goed met de 4 motion.

 

eofrewb839n.jpg

Waarom nog een dankoffer als je een sleurhut er achter hebt hangen

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewichtsverhouding! Als je 1800 kg aan de haak hebt moet je voor een goede stabiliteit je auto ook aardig beladen. Rijklaar is mijn auto op kenteken bijna 1700 kg en ik belaad hem tot ongeveer 2200 kg. Advies verhouding caravan tov auto is 75 procent. Werkt voor mij goed en combi is erg stabiel. Ik ben zoekende naar een andere auto, maar denk niet dat ik qua rijden met caravan gauw weer zo’n goede combi vindt. De 4 motion wordt ook continu ingeschakeld bij druk op de kogel. Dat maakt het denk ik ook stabiel.

aangepast door Hendrik38
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij staan altijd in alt osiach zelf . Op idaal camping lampele. En dat is percies aan de overkant waar wij meestal staam. Volgend jaar gaan we weer terug.

 

 

En een tip. Er zit een goed restaurant. Op de berg. Gast hof de hogt. In bodensdorf de gerlitzenstrassen op naar boven. Wel eerst even bellen of er plek is. Zijn nederlandse eigenaars

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedankt voor de tip. Voor 9nd is het de eerste keer hier. En bevalt erg goed. Goede vakantie nog.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip. Voor 9nd is het de eerste keer hier. En bevalt erg goed. Goede vakantie nog.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Was dat maar. Ik ben al weer 3weken aan het werk. Maar volgend jaar mogen we weer.

 

Veel plezier daar nog. Helemooie omgeving

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eind van de week richting Oostenrijk (Gerlos), zojuist geboekt. Paar jaar geleden al iets verderop gezeten in Krimml, maar dat was nog met de Golf. Eens zien of het met de CC wat vlotter gaat. 

 

@ alle Oostenrijkgangers... hoe is het met de wegwerkzaamheden in Duitsland? Nog wegen die je beter kunt omzeilen?

Op de 3 heb je een paar stukken baustelle, maar ligt ook aan de tijd dat je rijd hoe druk het is. Heen zijn we om 02.00 gaan rijden en hadden geen centje pijn 8 uur gereden over 935 km ( Salzburg ) Terug weer over de 3 maar was een stuk drukker, 04.30 van de Attersee naar huis.

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de 3 heb je een paar stukken baustelle, maar licht ook aan de tijd dat je rijd hoe druk het is. Heen zijn we om 02.00 gaan rijden en hadden geen centje pijn 8 uur gereden over 935 km ( Salzburg ) Terug weer over de 3 maar was een stuk drukker, 04.30 van de Attersee naar huis.

 

Thanx. Ja, vorig jaar zijn we ook 's nachts gegaan, qua rijden ideaal alleen ben je bij aankomst de hele dag brak.  :neutral:

 

Ik zit er nu aan te denken om alvast vrijdagavond te vertrekken en dan ergens halverwege in Duitsland te overnachten. Dan zijn we er zaterdag redelijk op tijd en hebben we nog wat aan de dag. Alleen even zien of mijn wederhelft dat ook een goed idee vindt... :wink:

aangepast door OmeRoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

@@OmeRoon je moet een beetje geluk hebben. We hebben snachts gereden en ineens stond het stil 30min moeten wachten. Op zaterdag gereden, meestal valt dat best wel mee. Zondag, was voor mij een tegenvaller, erg druk. En op maandag viel het weer mee. Terugweg idem, verschillende tijdstippen, de ene keer kon je zo doorrijden en andere keer stau. Of pakken de 3 of de 61 en dan vanaf Stuttgart de 8, maar daar zijn ze al jaren bezig met de weg. We zijn weleens 6uur vertrokken en al om een uur of 13 bij München aangekomen en dan het laatste stuk alleen maar file en dan nog laat op bestemming.

 

Dit jaar weet ik nog niet, waarschijnlijk de 3 en we gaan op zondag. Wel het weekend dat de laatste vakantiegangers van de kindervakantie terug moeten. De Duitser en Oostenrijkers hebben dan nog een of twee weken vakantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Vinniepilon vorig jaar zijn we ook op zaterdag naar huis gegaan, bijna 12 uur onderweg geweest (incl. een stop van een uur om even ergens wat te eten). Hele stukken file, uiteindelijk maar even de auto aan de kant gezet en lekker in het gras gaan zitten tot de boel weer een beetje op gang kwam.

 

München probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, ook omdat we toch aan de westkant van Oostenrijk zitten. Dan is Stuttgart een prima alternatief.

Ik laat as. zaterdag als we er zijn wel even weten hoe het was. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden