Ga naar inhoud

chromen delen poetsen


eerse032

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,

 

Vandaag de passie gewassen en vanavond de chromen strips bij de ramen gepoetst er zit nl een hele lichte vlekkerige waas op, maar glimt op zich wel.

Zo op een afstandje zie je het niet, maar ik wil de boel netjes hebben, zo ook de dakrails. Dus ik naar de automaterialenzaak bij ons en daar een tube Valma chroom cleaner gehaald:

 

http://www.poetsproducten-store.nl/valma-chrome-cleaner-f34?gclid=Cj0KEQjwhuqrBRCFuPz4ipOx5JIBEiQAZJ7F-ggQUziPs9CTYl3UaI0qfy9cV853Fjt1jbCh3BG-dIcaAiGB8P8HAQ

 

Nu kan ik poetsen tot ik er bij neerval, maar die waas is niet weg te krijgen :bash: . Natuurlijk weet ik, dat er nog vele andere middeltjes zijn,

maar wie zegt dat deze dan wel helpen en wat doen die anders dan?

 

Wie kan mij adviseren?

 

alvast bedankt! :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eens ergens een foto gepost van een chroom strip die ik had behandeld. Weet even niet meer of het nu in mijn eigen topic was of in een ander topic. Maar denk dat als je zoekt op "metal polish" en eventueel mijn nick erbij dat je er wel bij komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eens ergens een foto gepost van een chroom strip die ik had behandeld. Weet even niet meer of het nu in mijn eigen topic was of in een ander topic. Maar denk dat als je zoekt op "metal polish" en eventueel mijn nick erbij dat je er wel bij komt

Ja, gevonden in je aanhangwagentopic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een 3C hebt is dit geanodiseerd aluminium. Kun je beter niet met chroompoets op zitten. Zo heb ik ze destijds weer als nieuw gekregen (veel werk!!) en zijn nog steeds zo:

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/30589-aluminium-dakrails-behandeld-met-resultaat/?hl=%2Baluminium+%2Bdakrails+%2Bbehandeld

aangepast door Herb17
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een 3C hebt is dit geanodiseerd aluminium. Kun je beter niet met chroompoets op zitten. Zo heb ik ze destijds weer als nieuw gekregen (veel werk!!) en zijn nog steeds zo:

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/30589-aluminium-dakrails-behandeld-met-resultaat/?hl=%2Baluminium+%2Bdakrails+%2Bbehandeld

welke heeft de 3aa dan?

ik heb het Idee dat dit ook alu is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De chromen raam strips van een 3c zijn van kunsstof voorzien van een chroom laagje... dus niet echt chroom.

Ik poets ze altijd heel voorzichtig mee met Mequiars metal polisch ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Sorry voor het omhoog schoppen van een oud topic, maar wat je ook kunt doen is een beetje coca cola op een doekje doen. Ik had die waas ook na de winter, beetje cola gepakt en na ongeveer 2 minuten poetsen zag het er alweer zo uit:

cola.jpg

Enige nadeel is dat je hordes wespen op je auto hebt deze zomer.  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor het omhoog schoppen van een oud topic, maar wat je ook kunt doen is een beetje coca cola op een doekje doen. Ik had die waas ook na de winter, beetje cola gepakt en na ongeveer 2 minuten poetsen zag het er alweer zo uit:

 

cola.jpg

 

Enige nadeel is dat je hordes wespen op je auto hebt deze zomer. :mrgreen:

Netjes ???? waar cola niet goed voor is????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden