Ga naar inhoud
  • 0

koppelingssensor preventief vervangen?


Robl

Vraag

Met de 3c al een paar keer gehad dat ik na het gebruik van de parkeerrem niet meer weg kom.

 

De afgelopen maand opvallend vaak gehad dat als ik weg wil rijden de elektrische achterrem niet gelost wordt.

 

Nu weet ik dat veel mensen de handremschakelaar preventief hebben vervangen.

 

Maar volgens mij ligt het bij mij aan de koppeling omdat het lijkt dat niet geregistreerd wordt dat ik de koppeling op laat komen. Als ik namelijk de koppeling op laat komen, tot de bodem intrap en weer op laat komen kom ik wel weg.

 

Maar er moet ook een sensor bij/onder het koppelingspedaal zitten want je cc gaat ook uit als je de koppeling intrapt. Mijn vermoeden is dat deze ook een rol speelt als je na het gebruik van je handrem wilt wegrijden.

 

Wie weet meer over deze sensor en of deze makkelijk te testen en/of te vervangen is?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ja, uiteraard heb ik de gordel om

 

als ik zo nadenk dan komt het inderdaad nooit voor dat bij het schakelen de CC doorgaat op de daarvoor ingestelde snelheid. Wel het tegenovergestelde dat hij soms vaker niet vasthoudt....................

 

Oei, dan moet ik even in VCDS uitvogelen welke blok het is en een poosje testen :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Al denk ik van moesten er problemen zijn met de sensor de CC zelfs niet zou werken aangezien dit een gevaarlijke situatie zou kunnen opleveren. De wagen blijft doorgaan terwijl je zou verwachten van de CC af te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden