Ga naar inhoud
  • 0

afstansbediening werkt niet meer


eerse032

Vraag

Hallo

 

vanavond na het werk naar huis, maar de afstandsbediening deed het niet meer. Wel brand er een rood lampje als ik op een van de knopjes druk. De auto handmatig opengemaakt en starten was geen probleem.

Thuis de afstandsb. van mijn vrouw gepakt, die doet het gewoon, wat mij opvalt is, dat er op deze geen rood lampje brand.

Batterij heb ik liggen, dus die heb ik verwisseld, zonder resultaat.

Mij vraag is, kan ik ergens iets resetten of zo, heb gezocht, maar kan geen antwoord vinden.

Wel heb ik op een how to filmpje horen vertellen, dat als je te vaak op de knopjes drukt, de auto op een gegeven moment het signaal gaat negeren of zo iets. zou dat kunnen aangezien de afstandsb. altijd in mijn broekzak zit?

 

Wie heeft een idee?

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Brand na het wisselen van de batterij nog steeds een rood lampje?

Volgens mij brand er een rood lampje als de batterij zwak is.

Als hij na het wisselen nog brand zou het kunnen zijn dat ie toch te zwak is.

Een A.C. Tion batterij zou ik niet doen. Gewoon een goede erin doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij gaat het rood lampje altijd branden...althans bij mij wel..

 

Je kunt proberen om je sleutels even opnieuw in te leren

weet iemand hoe of moet je daarvoor naar de dealer?

Op youtube staan veel filmpjes hierover maar niet voor dit type afstsandsb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet naar central conv en dan naar adaption , lijst openen daar staat remote controle delete , dat doe je dan vervolgens remote adaption bij value 2 intikken vanwege je sleutels volgens op save , dan kun je binnen 15 of 25 sec bijde sleutels op sluiten drukken , dan heb je sleutels opnieuw geprogrammeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oké bedankt, nog nooit zien branden eigenlijk.

Maar dus als die gaat branden is de batterij aan vervanging toe of brand het lampje ook bij de bediening vd toetsen?

Bij mij brand/knippert het bij het bedienen van een toets

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net getest en flikkert idd ook een lampje bij het bedienen vd knoppen op de afstandsbediening.

Doe dat eigenlijk altijd al blindelings daarom dat ik dat nog nooit gezien had, zo leer je elke dag weer wat bij.

 

@@ids30postma verdien jij thuis wat bij met die rode lampen voor de ramen misschien?

Volgens mij moet ik geld toegeven ..hahaha...  ik word wel gek van al die oma's hier aan de deur zeg.... hahaha...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet naar central conv en dan naar adaption , lijst openen daar staat remote controle delete , dat doe je dan vervolgens remote adaption bij value 2 intikken vanwege je sleutels volgens op save , dan kun je binnen 15 of 25 sec bijde sleutels op sluiten drukken , dan heb je sleutels opnieuw geprogrammeerd.

Voor mij is dit chinees, hier heb je vagcom voor nodig? of zoiets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als dit chinees is voor jou dan raad ik aan van het door een forumlid te laten doen of door de dealer. Voor je het weet wis je beide sleutels en kan je de wagen niet meer in of erger nog , kan je hem niet meer starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als dit chinees is voor jou dan raad ik aan van het door een forumlid te laten doen of door de dealer. Voor je het weet wis je beide sleutels en kan je de wagen niet meer in of erger nog , kan je hem niet meer starten.

jij hebt rare prioriteiten Peter :P

 

als hij niet in de auto zou kunnen, heeft hij er niet zo bijster veel aan als hij wel of niet zou gestart zou kunnen worden he :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eindelijk wat gevonden op een Duitse site:

 

ein ähnliches Problem hatte ich auch mal.

Das Auto ging mit meinem Schlüssel nicht mehr auf aber es ließ sich noch starten.
Nur mit dem Schlüssel meiner Frau ließ sich der Wagen noch per FFB öffnen.

Die Lösung war, dass die FFB irgendwie den Wechselcode vergisst wenn man mehrfach draufrum drückt, ohne dass das Auto in Reichweite ist:
Die Lösung steht in der Bedienungsanleitung vom Passat, habs grade nicht griffbereit.

Jedenfals muss die Blende vom Notschloss am Türgriff ab und dann muss der Notschlüssel ins Schloss.
Dann die Öffnen-Taste auf der FFB drücken und wenn der Wagen öffnet, muss er mit dem Schlüssel der nicht ging gestartet werden.
Funktioniert natürlich nur wenn die LED an der FFB leuchtet, also die Batterie voll ist.

 

 

Volgens deze herr staat er dus iets in het boekje van de auto. Heb ik misschien over het hooft gezien? Straks nogmaals maar kijken

 

Er staat ook: "Die Lösung war, dass die FFB irgendwie den Wechselcode vergisst wenn man mehrfach draufrum drückt, ohne dass das Auto in Reichweite ist:"

 

Dit werd ook verteld in een filmpje op Youtube.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gelukt!! :) Na heel veel gelezen te hebben op Duitse site's, waar ook veel mensen dezelfde vraag stellen, maar niet echt een oplossing vonden, kwam ik dit ineens tegen:

 

http://www.gute-fahrt.de/rat_tat/audi/passat-b6---funkschluessel-synchronisieren/a3670.html#.VXLBv0ZSjOo

 

 

Minstens 60 sec. op ontgrendelen drukken, daarna portier aan bestuurderskant openen met noodsleutel, deur weer dicht en vergrendelen met noodsleutel. De afstandsb. werkt weer, bij mij althans.

 

Dank jullie allemaal voor jullie reacties en het meedenken!

 

Zit er aan te denken om een filmpje te maken voor op Youtube, er is voor de 3c niet veel hierover te vinden, ook niet in Engels of Duits. Wel veel over sleutel van 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden