Ga naar inhoud
  • 0

Airco Warme lucht geen storing


sumarcity

Vraag

Allen,

 

Afgelopen dagen kwam ik met het iets warmere weer erachter dat de airco alleen nog warme lucht blaast. Ik heb de auto uitgelezen en er zitten geen storingen in het systeem. Alle zekeringen nagelopen en zijn ook nog intact. Airco fan slaat niet aan bij in en uitschakelen van de Climamatronic. Wie heeft een idee wat de oorzaak kan zijn??

 

Gaat om een Passat CC uit 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zie mijn ervaring met gratis airco check van de dealert. Oeps kan dat niet meer vinden maar korte versie:

gratis check, sorry kapot geen airco check :-(

 

Back in Vorden, aircodinges er aan gehangen;

495 g gas, 58cc olie en 7cc tracer er in en koud man ;-)

 

Was gewoon leeg en airco sloeg niet aan.

aangepast door Petroman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zie mijn ervaring met gratis airco check van de dealert. Oeps kan dat niet meer vinden maar korte versie:

gratis check, sorry kapot geen airco check :-(

 

Back in Vorden, aircodinges er aan gehangen;

495 g gas, 58cc olie en 7cc tracer er in en koud man ;-)

 

Was gewoon leeg en airco sloeg niet aan.

Mijn ervaring vorig jaar was wel goed bij de dealert, mn airco koelde paar graden minder bleek na de check en dat lieten ze ook zien. Adviseerde me om alles eruit te halen en nieuw spul er in te doen daarna was het weer ok.

 

Volgende maand laat ik het weer doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als er geen druk meer in het systeem is krijg je volgens mij een foutmelding met het uitlezen dmv VCDS.

Had ik tenminste wel twee jaar geleden. oorzaak was een lekke airco condensor.

Er kwam toen ook geen koude lucht meer uit de ventilatieroosters.

Na vervanging en vullen was alles weer OK.

Gr.

Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De gratis check heb je al gedaan zelf. Conclusie hij doet t niet.

 

Als ie leeg is dan heb je een foutcode. Check in meetwaardeblokken de shut off conditions. Als deze op 0 staat -> compressor wordt aangestuurd door airco paneel. Staat deze niet op 0 dan is er iets aan de hand.

Wel op 0 en toch geen drukopbouw van de compressor, grote kans dat de compressor zelf stuk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Blok 16 bij engine staat auxiliry heating shut off conditions staat op 1 bij aan en uit. meetblokken bij 08 auto HVAC geeft aan geen label file gevonden dus alle meetblokken geven error aan

aangepast door sumarcity
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was ik ook tegengekomen is dat wat een redelijke prijs 99€ voor deze actie

Het is een visuele aircocheck, zie bijlage van de mijne vorig jaar.

post-21234-0-69467700-1433441419_thumb.jpg

aangepast door STA
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zelfde probleem hier - welke van de 2 ventilatoren in de motorruimte is de aanjager voor de airco? de grote of de kleine. Is het aanjager pakket makkelijk uit te bouwen? waar zitten de connectoren?

Als ik rij, doet die airco het perfect!

aangepast door Tikra
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Geen storing, AC gevuld en leegehaald en getest op gaatjes. Beide fan's werken via VAGCOM. Compressor handmatig getest op minimale bar.

Uiteindelijk na dag testen bleek een schroefje los te zitten in de compressor waardoor alles was losgetrild. Dus nieuwe compressor in en alles werkt weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hetzelfde euvel. Airco werkt sinds gisteren niet meer. Alleen warme lucht. Aanjager werkt prima Heb de knoppencombi: circulatie en econ gebruikt, maar heeft niet gewerkt. zegt dan in het display `i 0`. Toch maar even naar el garage. Maar even een kleine vraag. Wie is Jos? zie zijn naam al een paar keer voorbij komen...

3c highline 2.0 tdi '07

aangepast door MJKC3
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden