Ga naar inhoud
  • 0

Advies winterbanden en/of velgen.


R058

Vraag

Over twee weken wordt onze passat afgeleverd, er zitten nu nog Monte Carlo velgen onder mijn 3C winterbanden.

De winterbanden zijn kleber krisalp hp2 in de maat 235/45/R17.

 

Ik krijg er een een set zomerbanden bij die ik kosteloos kan omleggen, bij de plaatselijke bandenboer.

 

Nu zit ik wat te zoeken naar een set velgen voor de winterbanden.

Zelf zat ik aan staal de denken, echter is die niet in deze maat te krijgen zover ik kan zien.

 

Wat zou handig zijn, een set LM aanschaffen voor 235/45/R17.

Of een standaard set staal in maat 205?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou voor LM gaan, 17 inch staal is niet eens goedkoop en gebruikt niet makkelijk te vinden volgens mij.

inderdaad, en 'n tweedehandssetje 17" lichtmetaal kan je overal wel scoren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de plaatselijke bandenboer geweest, die gaf ook dit advies. 

 

Ben nu opzoek naar een set LM. 235/45/17  5x112  ET45   7.5J voor een leuke prijs.

 

Zit aan de volgende velgen te denken:

 

- Le mans velgen. (voorkeur)

- Phoenix

- Omanyt
 

Iemand nog andere suggesties?

Dan is het nog even de vraag of ik de huidige Monte Carlo velg in de zomer of de winter ga gebruiken  :mrgreen:

aangepast door R058
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier in Norge wordt voor de winter nauwlijks staal gebruikt, allu is makkelijker schoon houden en staal roest als een gek, ziet er ook niet uit btw.

 

1 tip: Neem als je voor lichtmetaal kiest velgen die in zijn geheel in een kleurlak zitten en niet velgen die geheel of gedeeltelijk van blank allu met blanke lak.

Wegenzout is onverbiddelijk als er maar een beschadiging van de lak is, kruipt het er onder met een prachtig resultaat.......NOT. :-(

Velgen die volledig in de kleur gelakt zijn hebben daar minder last van, nog minder als je ze nog ff in de Wheelwax zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden