Ga naar inhoud

ramen blinderen


sander bosman

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Ik heb een vw passat variant uit 2009 nu wil ik graag mijn ramen donkerder hebben. Heb veel gelezen over sonniboys maar ben er nog niet uit wat nu het beste en mooiste zou zijn. Het moet de warmte tegen houden en uv straling tegen gaan voor de kleintjes achterin. Wie heeft ervaring met die sonniboys? Of toch laten tinten. Wie weet er dan of er in de buurt van enschede een goede tinter zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu in m'n 2e Passat ook een setje Sonniboy's zitten en wil ze niet meer kwijt. Dochter is er blij mee ivm lichtinval. Tevens is de inkijk van buiten ook behoorlijk onmogelijk gemaakt. Voordeel is dat je ze er zo uit haalt mocht het nodig zijn. Tevens kun je ze zo weer verkopen. (Doe dat maar eens met getinte ruiten )

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sonnyboys (climair) is wel makkelijk in gebruik maar niet zo goedkoop. Ook makkelijk te plaatsen.

De passagiers ramen kunnen nog vlot open en deze blijven toch beschut tegen de zon en er kan frisse lucht binnen.

Enkel nadeel is dat naar mijn mening de ramen wat snelle aanslaan en het zicht naar buiten is wat wazig door de structuur van de stof/materiaal

 

Een ander alternatief is dit http://www.solarplexius.nl/

Mooie pasvorm en scherp zicht naar buiten toe. Enig nadeel is dat de passagiers ruiten wel open kunnen maar het heeft geen nut en er komt geen frisse lucht meer binnen langs daar.

Iets betere prijs dan een sunnyboy set.

 

Dan heb je nog het tinten met folie en dat kan je zelf doen maar de achterste zijruitjes zijn niet makkelijk vanwege de bobbelstructuur op de buitenste zijden van het raam, ook achterste ruit heeft een moeilijke bolling. Je kan het ook laten doen maar dan ben je terug wat centen kwijt.

 

Nog een ander alternatief is het coaten van de ruiten, worden de ruiten eigenlijk gespoten dan.

 

Bij de laatste 2 kun je de ruiten van de passagier nog vlot laten zakken maar dan ben je niet meer beschut tegen de zon.

 

Ikzelf heb de sunnyboy set en ben er best tevreden over, hoewel het solarplexius concept me ook aanspreekt

succes met de keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mooiste is een lichte tint van ruiten EN Sonnyboys  :mrgreen:  

 

Het klopt wel dat de Sonnyboys het zicht bij donker weer en in winter wat belemmeren. In de winter haal ik b.v. alleen het achterruit paneel van sonnie's eruit. Dan is het prima wat mij betreft.

 

Verder vind ik ze IDEAAL. Al is tinten wel net iets mooier kwa looks.

aangepast door Herb17
Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik voor ramen tinten gaan. Ik heb ook ervaring met sonniboys en was hier best tevreden over. Ik vond alleen de loods niet zo mooi en het zicht naar achteren vond ik ook nogal 'slecht'. Met getinte ramen heb ik louter positieve ervaringen.

Daarom laat ik binnenkort ook m'n ramen tinten????

 

Als je Emmen niet te ver vindt, weet ik wel een goed en voordelig adres!

aangepast door prince2010
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het plaatsen.

Echter ben ik van mening dat hier de scheiding op het achterruit afschuwelijk is. Ik kan er maar niet aan wennen.

Zou graag officiële sonniboy's willen echter zijn die niet verkrijgbaar voor de 3C sedan :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook voor folie gegaan. In mijn A6 had ik Sonniboys maar tijdens donkere dagen was het zicht naar achteren toch wel wat beroerd. Met de folie heb ik daar veel minder last van en als de kids erg veel last van de zon hebben doe ik de ingebouwde zonne schermen erbij omhoog ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb besloten de ramen zo te laten zoals ze zijn. Gister zat de kleine man op de achterbank, en kon vaag zijn blonde koppie zien.  :mrgreen:

Ik vind het wel prima zo. Struin nu het internet af voor een mooie kofferbakmat van rubber. Echter zoek ik één zonder antislip. (ziet er niet uit).

Zal wel ergens in China uitkomen denk ik.  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden