Ga naar inhoud
  • 0

Xenon of LED H7 ipv. hallogeen


MarcelTDI170

Vraag

Ik wil graag mn H7 gloeilampen vervangen door LED of een Xenon setje. Nu zit de huidige hallogeen in een houder die je een kwartslag moet draaien om de borgen. Ik zie alleen bij dit soort setjes:

 

https://www.xenonlamp.nl/h7-canbus-led-ombouwset-5700k-wit of

https://www.xenonlamp.nl/xenon-ombouwset-voor-start-stop-systeem

 

Dat deze zich volgens mij niet echt lenen voor het gebruik van de houder.

 

Heeft iemand hier ervaring mee of dit inderdaad een probleem geeft en mogelijk ook een oplossing als dit zo is ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ze passen denk ik wel in de lampen, maar de standaard halogeen wordt vast gehouden met een adapter die je een kwartslag draait om te borgen. In deze adapter steek je dus de halogeen bulb. Nu heeft de LED of Xenon bulb niet dezelfde connecties als de halogeen bulb, waardoor je deze niet met behulp van de adapter kunt borgen. Bij de meeste autos is dit geen probleem omdat ze gewoon een klemmetje gebruiken om de bulbs vast te zetten, maar dat is bij de passat B7 niet aanwezig.

aangepast door MarcelTDI170
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo heb ik ook een adapter nodig voor een passat 2003 heb namelijk ook een  set hid xenon gekocht maar zie overal  die adapters bij op fotos heb ik deze ook nog nodig  iemand ervaring???gr dennis

 

Je kan de huidige lamphouders iets uit vijlen dan past het gewoon. Kijk even in de KB, daar staat ook e.e.a. beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal ik lees van alles over de ruitenwissers dat die kapot gaan bij xenon ik heb een setje gekocht bij Hid xenonverlichting.nl andere zegge passat heeft dat niet dat de ruiten wissers kapot gaat snap het niet zo

ik rij al drie jaar met aftermarket xenon zonder problemen met ruitenwissers, so far so good :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wij hebben er iid al een paar binnen gehad waarbij de ruitenwissers dood waren gegaan door de setjes. Blijkt dat ze ook wel boordnetregelapparaten lusten. Gaat dus vaak goed, maar het kan dus ook kostbaar worden. Geen idee waarom, overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wij hebben er iid al een paar binnen gehad waarbij de ruitenwissers dood waren gegaan door de setjes. Blijkt dat ze ook wel boordnetregelapparaten lusten. Gaat dus vaak goed, maar het kan dus ook kostbaar worden. Geen idee waarom, overigens.

Dat is, voor zover ik weet, quasi alleen met goedkope setjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden