Ga naar inhoud
  • 0

Motor reageert vreemd (hokt en hapert)


raymansje

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vw passat uit 2003. een 2.0 20v en heb een probleem.

 

Mijn motor loopt niet lekker als hij koud is bij lage toeren. Ook bij het overschakelen bij warme motor pakt hij niet lekker op en slaat af en toe en cilinder over. Bij terugschakelen en weer gas geven schokt ie enorm. Het is net of er een motorsteun kapot is maar dit is niet zo. Ook krijg ik geen foutmeldingen. Het gekke is dat het af en toe goed is en hij totaal niet hapert of schokt.

 

Ik heb het volgende reeds al uitgevoerd of vervangen:

 

-Bougies vervangen

-alle vacuum slangen vervangen

-nieuwe luchtmassameter geprobeert

-alle filters vervangen

-toerental sensor vervangen (deze gaf wel een storing)

-op alle cilinders een nieuwe bobine geprobeert

-gasklephuis gereinigd en gereset

 

-(ecu is droog gechecked dankzij vdub had net zoiets kunnen zijn :wink: ) maar was het helaas ook niet..

-afgelopen 5000km nog geen olie verbruikt

 

De auto heeft ook nog maar 110.000 km gelopen

 

Ik ben ten einde raad en hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

 

Groetjes Ramon

aangepast door raymansje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor je reactie maar als 1 van de kleppen het probleem zou zijn, dan kan de motor onmogelijk af en toe wel goed lopen denk ik....de carterontluchting heb ik ook gechecked mankeert niks aan :neutral: ik heb namelijk dat potje met slang wat onder het inlaatspruitstuk zit ook vervangen.

aangepast door raymansje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zit voor op het inlaatspruitstuk (slakkenhuis) een sensor deze was erg vuil de olie/vet droop er net niet af...kan het ook zijn dat het inlaatspruitstuk vervuild is? En zo ja, is deze makkelijk te openen? Ook heb ik het slangetje van de magneetklep (die daar vlakbij in de buurt zit) eens losgetrokken en een rondje gereden..dit maakte geen verschil van het reageren van de motor...

aangepast door raymansje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het armpje dat het inlaatspruitstuk beweegt was afgebroken..Heb deze vervangen en gecheckt of de boel verder nog soepel liep. De motor pakt nu wel wat beter op maar de schok bij opschakelen is er nog steeds ook bij terugschakelen en weer op het gas is er een schok voelbaar....Ik begin te twijfelen aan het koppelingssysteem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wegens gebrek aan financiële middelen heb ik er mee leren leven.. Maar financieel weer gezond en gelijk weer volop met de auto bezig! Ben er achtergekomen dat er erg veel ruimte zat op het 2 massa vliegwiel...deze inclusief koppeling set is reeds vervangen..dit heeft het schokken drastisch vermindert. Echter bij het opschakelen en weer op het gas blijft er een schok aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden