Ga naar inhoud
  • 0

problemen met mfl aansluiten


PassatRoger

Vraag

hallo mensen

 

Vandaag ben ik bezig geweest met het aansluiten van mijn mfl stuur.

stuur heb ik, airbag heb ik, hendelset voor mfl heb ik, stuurdoos heb ik, kabelset van kufatec heb ik...

en daar zit (denk ik) juist het probleem..

 

alles is zover aangesloten op 2 kabels na...

de ene zou naar de 5 polige stekker op de sleepring moeten komen op pen 1 en de andere op pen 3.

maar... er zitten op de sleepring 2 stekkers. allebei 6 polig...

de gele onderaan en nog een zwarte.

op de gele stekker is pen 6 nog vrij en op de zwarte ook, maar geen pen 1 en 3.

heeft iemand al eens een mfl aangesloten? of heeft er iemand evt een schema van een originele mfl?

Zit ff met de handjes in het haar...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Gedeeltelijk opgelost!!!

 

Zoals ik al heb beschreven kreeg ik te maken met een abs/esp storing..

Ik had het helemaal gehad ermee en vroeg dus aan twan of hij zin en tijd had om eventjes met me te kijken. Ja natuurlijk kom maar...

Dus vrijdagmiddag naar heesch gereden naar twan. Daar aangekomen eerst even naar een mooie zwarte tdi van een dorumlid staan gluren en verliefd geworden op het zwarte leren interieur van de v6 van een ander forumlid.

twan begon aan mijn auto en is heel even gaan rijden met vagcom erbij, toen hij terug kwam kreeg ik te horen... "Zeg, de fout zit in je stuurhoeksensor" iets dat ik dus helemaal niet had verwacht.

Gelukkig had twan het probleem snel gevonden. Blijkbaar had ik de sleepring die achter het stuur zit niet in het midden gezet. Had wel gezien dat er een kijkglaasje in zat maar wist ik veel waar dat voor was... Bleek dus 380graden verkeerd te staan.

Nouja beter dan heel veel zullen we maar zeggen...

Ding juist gezet en weer gaan rijden. Het ritje duurde lang maar toen twan terug kwam met een grijns van oor tot oor wist ik dat het wel goed kwam. Mijn storing en knipperende kermis was van mijn dashboard af!!! Jeujjj!

Gelijk even gekeken waarom de cruise control niet werkte. Ten eerste bleek de k-line kabel niet aangesloten te zijn. Deze dus aangesloten en cruise control geprogrammeerd. Met vagcom gekeken of de stuurdoos de knopjes herkende en dat zit gelukkig dus allemaal juist. Dus vanaf stuurdoos tot stuur zit alles juist... De + en massa zitten juist (duh) en de diagnose nu dus ook. Dus ik moet alleen nog even kijken wat er nog verkeerd zit. Maar dat komt nog wel. Als extra service werd de airco doorvoer nog even schoongemaakt en een paar dingetjes veranderd met vagcom. Nu krijg ik een bliepje bij openen en afsluiten en anti carjack is geactiveerd.

Al met al... twan, hartstikke bedankt voor je snelle en vakkundige hulp! ???????????????????????? nu nog even een paar kabeltjes uitzoeken en dan moet de hele boel werken. Maar nu eerst keuren!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gedeeltelijk opgelost!!!

 

Zoals ik al heb beschreven kreeg ik te maken met een abs/esp storing..

Ik had het helemaal gehad ermee en vroeg dus aan twan of hij zin en tijd had om eventjes met me te kijken. Ja natuurlijk kom maar...

Dus vrijdagmiddag naar heesch gereden naar twan. Daar aangekomen eerst even naar een mooie zwarte tdi van een dorumlid staan gluren en verliefd geworden op het zwarte leren interieur van de v6 van een ander forumlid.

twan begon aan mijn auto en is heel even gaan rijden met vagcom erbij, toen hij terug kwam kreeg ik te horen... "Zeg, de fout zit in je stuurhoeksensor" iets dat ik dus helemaal niet had verwacht.

Gelukkig had twan het probleem snel gevonden. Blijkbaar had ik de sleepring die achter het stuur zit niet in het midden gezet. Had wel gezien dat er een kijkglaasje in zat maar wist ik veel waar dat voor was... Bleek dus 380graden verkeerd te staan.

Nouja beter dan heel veel zullen we maar zeggen...

Ding juist gezet en weer gaan rijden. Het ritje duurde lang maar toen twan terug kwam met een grijns van oor tot oor wist ik dat het wel goed kwam. Mijn storing en knipperende kermis was van mijn dashboard af!!! Jeujjj!

Gelijk even gekeken waarom de cruise control niet werkte. Ten eerste bleek de k-line kabel niet aangesloten te zijn. Deze dus aangesloten en cruise control geprogrammeerd. Met vagcom gekeken of de stuurdoos de knopjes herkende en dat zit gelukkig dus allemaal juist. Dus vanaf stuurdoos tot stuur zit alles juist... De + en massa zitten juist (duh) en de diagnose nu dus ook. Dus ik moet alleen nog even kijken wat er nog verkeerd zit. Maar dat komt nog wel. Als extra service werd de airco doorvoer nog even schoongemaakt en een paar dingetjes veranderd met vagcom. Nu krijg ik een bliepje bij openen en afsluiten en anti carjack is geactiveerd.

Al met al... twan, hartstikke bedankt voor je snelle en vakkundige hulp! ???????????????????????? nu nog even een paar kabeltjes uitzoeken en dan moet de hele boel werken. Maar nu eerst keuren!!

Graag gedaan kerel, ben blij dat je nu eindelijk de auto kan laten keuren.

De rest maken we ook wel in orde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad eerstkeuren en dan pas ga ik verder.

Niet dat ik misschien weer een of andere storing krijg en daardoor niet naar de keuring kan...

 

Morgenvroeg gaat het gebeuren.

Keuring voor verkoop in keuringstation as

Fingers crossed

Suc6 morgen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo! Auto is goedgekeurd zonder opmerkingen!

Dus dat betekent dat ik nu verder kan met het werkend krijgen van mijn stuurwielbediening.

Twan heeft voor mij gekeken met vagcom en de stuurdoos herkent alle knoppen. Dwz dat de bedrading naar de sleepring juist zit.

Nu dus verder zoeken maar werlijk gezegd ben ik de draad kwijt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even voor mezelf opgeschreven hoe alles nu moet aangesloten worden.

Nu alles door meten/controleren.

En ik heb mezelf een ultimatum gesteld...

Na WEKEN met een niet werkend mfl rond te hebben gereden wil ik het VANDAAG nog werkend hebben...

Tenminste, het cruise control gedeelte...

Lukt dat niet dan gaat het stuur/bedrading/stuurdoos/hendelset er vandaag nog uit en komt het in aangeboden onderdelen te staan.

Te ruil tegen een 3 spaaks highline stuur.

Heb voor mezelf besloten dat ik biet blijf zitten kloten ermee enme elke keer eraan ergeren.

Genoeg is genoeg...

Daar gaan we dan, laatste poging

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nope het werkt dus nog niet.

Nu alles origineel gemaakt alleen de stuurhoeksensor moet nu weer gecodeerd worden.

Het mfl heeft al een nieuwe bestemming en is in principe "inbouwklaar".

Hoop dat de volgende er meer succes mee heeft.

Mij stond het uiteindelijk tegen dat ik in mijn bedrading heb lopen knippen, gesoldeerd, werkte niet dus weer geknipt... Vind het zo zonde van de bedrading hou absoluut niet van overal krimpkousjes en solderingen etc etc. Dus ik hou het lekker zoals het is en zet er een mooi highline stuurtje in

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja weet je wat het is?

Ik krijg van verschillende kanten nu hulp aangeboden. O a van twan.

Maar voor mij is de lol er vanaf, heb geen plezier meer aan dat stuur. Vandaar dat ik nu ook heb gezegd eruit ermee. Ik heb het vermoeden dat het probleem in de kufatec kabelboom zit. Kwam met doormeten tegen dat een kabel waar een bepaald nummer op stond die naar een bepaalde stekker pin zoveel moest. En die kwam dan volgens het schema van stuurdoos pin 11 maar zat in werkelijkheid op 16. Dat soort dingen. Maargoed heb geen zin om het er weer in te bouwen met dadelijk weer een teleurstelling. Klinkt misschien aanstellerig, maar zit ook met een aantal prive dingetjes waardoor ik al een beetje in de stress zit. En dus moet ik sommige dingen gewoon ff loslaten zeg maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden