Ga naar inhoud

Echt stelletje boeven VW


ids30postma

Aanbevolen berichten

Ik had een verkeerde onderdeel bested, en het onderdeel wat ik bested had kwam in de backorder terecht , met andere woorden het moest uit de central magazijn uit Duitsland komen.

 

Maar die nemen dus helemaal niks terug, alle orders die in de backorder komen word niet terug genomen, dus ik zit nu met een décor blende aluminium geborsteld  van 60 , kan zo direct de vuilnisbak in, het goede onderdeel wat ik weer later besteld had kreeg ik tegen inkoopprijs mee, maar goed die was weer 50 % goedkoper dus, ik was er niet vrolijk mee... ook kreeg ik het nieuwe tegen inkoopprijs ga wel 50 euro het schip in....  na ja ..ver achter mij laten en nu elk onderdeel wat ik ga halen wil ik gewoon 30% karting bij de dealer...

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt niet uit of je verkeerde heb besteld, als je naar de winkel gaat en je koopt iets dan kan je dat ook binnen 10 dagen of wat terug brengen...dat heeft niks met te maken met zelf bestellen... het is gewoon een beleid van de duits VW dat zij niks terug nemen...

 

PON Nederland neemt wel spullen terug... als je verkeerd heb bested of toch niet nodig heb,,

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Fappie

Ga eens bij een nadere dealer langs, leg het uit en misschien nemen hun hem wel terug en declareren ze hem weer bij PON.

 

De ene dealer is de andere niet Ids.

Misschien kan Autohaas Zutphen iets voor je betekenen... brutale mens heeft de halve wereld (of was het de hele haha) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dealer zegt het me steeds als er iets in backorder staat en attendeert me er steeds op dat het juist moet zijn dan want dat terugname dan niet mogelijk is.

Was bij de kabelboom van de RSE zo en ook bij de mat chromen Engelse deurklink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dekor blende Bijrijders kant B7.... maar er stond RLLG.. dus ik dacht rechts... die moet ik hebben.... maar ik had te haastig gehandeld want Rllg betekent rechtslenker oftewel rechts sturend ( engels dus)

 

En die zijn dus ook stuk duurder dan de gewone uitvoering..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Fappie

Ja helaas past die niet in een B6.

 

Gewoon Te Koop zetten Ids, ongetwijfeld is er iemand die er een kras o.i.d. op heeft zitten.

Dit zijn wel de blendes waar de eerste krassen op komen, gezien tassen etc die de passagier tussen hun benen neer wilt zetten.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook niet voor Auto dealers,vertelde VW dealer, ik snap het niet want zulke artikelen hebben ze gewoon op de plank liggen in het central magazijn in Duitsland, maar wat de dealer vertelde , het gerompslomp met het terug boeken en kosten wat daar aan verbonden mee zijn beginnen ze niet aan, ze leveren natuurlijk over de hele wereld en als elke dag paar duizend artikel retour word gezonden... dus hun beleid is gewoon we nemen niks terug.. bested is bested klaar...AUSSSSSS...

 

 

zal hij de blende wel op ebay.uk moeten zetten om hem kwijt te raken

Ik heb wel eens geprobeerd om iets op E-bay te zetten maar dan moet heel veel invulen en een Creditcard hebben die ik niet heb..want die gegevens willen ze ook hebben...laat maar dacht ik toen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon een  leuke brief sturen dat je dit via de rechter laat oplossen wanneer zij niet berijd zijn tot terugnamen door verkeerde levering. laat hun maar aantonen dat zij niet het verkeerde verzonden hebben. om dat ze  bij vw regelmatig nummers veranderen. ik kan je zeggen daar  willen ze voor 100 euro echt geen rechtzaak voor aan gaan  een gemachtigde voor hun kost te veel.

 

gaan ze er niet op in dan een brief van een advocaat laten sturen en dan er ook in laten zetten dat de advocaatkosten op hun verhaald worden.

 

je zal zien dat ze die kosten vergoeden en ook de kosten van het onderdeel.

 

je koopt gewoon bij een nederlands bedrijf dus heb jij niets met duitsland te maken  dat is dealer zijn probleem

aangepast door rvbeek72
Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon een leuke brief sturen dat je dit via de rechter laat oplossen wanneer zij niet berijd zijn tot terugnamen door verkeerde levering. laat hun maar aantonen dat zij niet het verkeerde verzonden hebben. om dat ze bij vw regelmatig nummers veranderen. ik kan je zeggen daar willen ze voor 100 euro echt geen rechtzaak voor aan gaan een gemachtigde voor hun kost te veel.

 

gaan ze er niet op in dan een brief van een advocaat laten sturen en dan er ook in laten zetten dat de advocaatkosten op hun verhaald worden.

 

je zal zien dat ze die kosten vergoeden en ook de kosten van het onderdeel.

 

je koopt gewoon bij een nederlands bedrijf dus heb jij niets met duitsland te maken dat is dealer zijn probleem

En zij denken, haha gaat ie daar voor naar de rechter?? We zien wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd leo dat denken zij, maar wanneer er een brief van een advocaat op het kantoortje komt  dan zullen ze wel harder lopen dat was met  de dealer auto arena in venlo ook. 

ik had toen een verkeerde gashuisklep  gekregen en dat ging om een bedrag  rond de 400,- euro

 

die waren niet blij kan ik je vertellen,

gashuisklep terug genomen en kosten terug ook die van de advocaat zijn betaald.

 

je koopt niet bij vw maar bij een dealer. dus de dealer is aansprakelijk je doet namelijk zaken met hem en niet met vw zelf.

 

vandaar dat ik onderdelen bestel en haal bij van de mossel groep

aangepast door rvbeek72
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me wel dat je hier een kanttekening bij moet maken.

Als je zelf met onderdeelnummers aan komt zetten, is de dealer niet verantwoordelijk voor wat geleverd wordt.

Als de dealer het onderdeelnummer opzoekt en besteld dan kun je hem verantwoordelijk stellen voor de foute levering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat een algemene wet bestaat voor alle artikelen die gekocht worden, dat de consument de ruimte krijgt dat het artikel ook binnen een bepaalde tijd retour/ingewisseld kan worden ook heb je hem zelf besteld.

 

Tuurlijk zullen de verkopers dit niet leuk vinden maar als je een harde zaak van gaat maken zul je die wel winnen ...denk ik..er is gewoon een wet voor gekochte artikelen.. ook als je iets besteld en de dealer belt je op dat het binnen is ben je niet verplicht om het af te nemen... dus dan zit de dealer wel met het op gescheepte artikel... en ze gaan heus geen rekening naar je sturen..

 

 

Dealer zegt ook dat ze geen Elektra spullen terug nemen, na een flinke porsje zuren gaan wel over stag.... maar goed ik heb mijn verlies genomen en nu eis ik elke keer 25 % korting bij de dealer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle respect, ik heb al een paar keer 15 en 20% korting gehad bij de dealer.

Bij Autohaas Zutpen kun je zelfs tot 35% korting.

 

Het is K*T niets meer bestellen daar.

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij eist 25% procent korting bij de dealer omdat JIJ een verkeerd onderdeel besteld. Beetje omgekeerde wereld dit niet? Het is k*t maar neem je verlies en ga verder

Dat geven ze wel hoor, ik ben een goede klant daar, ik breng meer in het laadje dan iemand die daar zijn auto in onderhoud heeft.

En als een goede klant mag je best wat dingen eissen...  nadat je foute onderdelen heb besteld..

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle respect, ik heb al een paar keer 15 en 20% korting gehad bij de dealer.

Bij Autohaas Zutpen kun je zelfs tot 35% korting.

 

Het is K*T niets meer bestellen daar.

15% 20% geven ze ook, maar op bepaalde onderdelen geven ze maar 5%... ik heb voor R-line sideskirt 30% gekregen..

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden