Ga naar inhoud
  • 0

dagrijverlichting passat B7 vervangen


Rero

Vraag

Hallo,

 

Ik probeer een handleiding te vinden om de dagrijverlichting/mistlamp te vervangen van mijn Passat 2011 (B7)

Zover ik nu heb kunnen vinden moet ik 1x schroef verwijderen en dan eraan trekken, maar durf niet te hard te trekken

komt tot nu toe niet zoveel beweging in.

Wie kan mij verder helpen zodat ik de lampen kan wisselen?

 

Ik heb een foto bijgevoegd om meer duidelijheid te geven over het model.

 

Gr. Carel.

 

 

INMIDDELS OPGELOST:

door toch maar flink eraan te trekken kwam hij los, nu ztten mijn LED lampjes erin :o)

aangepast door Rero
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja gelukkig niets afgebroken.

 

Als je de buitenkant indrukt en in het midden trekt komt hij los zonder problemen. Maar je moet er wel een paar flinke rukken aangeven. En de buitenkant naar binnen blijven drukken dan gaat het goed zonder dat de lipjes afbreken.

 

Terugplaatsen in omgekeerde volgorde. Dus eerst lipjes buitenkant insteken en dan aan kenteken kant erin drukken en een klap erop geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Waar heb jij die led dagrijverlichting gehaald?

 

Ik zou mijn dagrijverlichting willen vervangen door LED dagrijverlichting, maar ik weet niet waar ik ze kan kopen.

 

En is het gewoon de ouder er uit en de nieuwe er in?  Of moet ik nog iets anders doen?

 

Ik heb een VW Passat bj 2013 1.6 TDI B7.

 

Bedankt alvast,

 

 

Vriendelijke groeten,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Waar heb jij die led dagrijverlichting gehaald?

 

Ik zou mijn dagrijverlichting willen vervangen door LED dagrijverlichting, maar ik weet niet waar ik ze kan kopen.

 

En is het gewoon de ouder er uit en de nieuwe er in? Of moet ik nog iets anders doen?

 

Ik heb een VW Passat bj 2013 1.6 TDI B7.

 

Bedankt alvast,

 

 

Vriendelijke groeten,

 

T

Hallo ik heb ze op eBay gekocht.

Je kan ze inderdaad zo verwisselen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal het posten als het er in zit. Alleen zou ik niet dezelfde kopen als ik heb gekocht. Blijkt dat het H11 is, terwijl in de Marktplaats ad via waar ik ze kocht h8 stond. Ik heb ze wel aan kunnen passen naar h8 mbv een staalschaar (er moet een klein stukje van een van de drie bevestiginglipjes af) , maar meteen een h8 kopen bespaard je de moeite ;].

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stomme vraag misschien maar jullie weten dit wel. Ik heb onderaan voor mistlampen zitten en aparte lampen die aangaan bij sturen en richtingaanwijzer aanzetten. Nou zou ik beide, zowel mistlicht als bochtenlicht, vervangen willen hebben door led of xenon look gloeilampjes, zodat het beter past bij originele xenon met dagrijverlichting. Welke type lampjes zijn dit en wat moet ik precies hebben. Kan het ook op die bochtlichten aangezien die langzaam uitgaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, dit weet ik toevallig aangezien ik dacht de drls te hebben gekocht, maar de h8 bleken voor bochtenverlichting te zijn. Deze heb ik net samen met Matthijs (vdub) vervangen :) en werken perfect, dimmen ook netjes aan en uit. Hij heeft ook nog een mooie metaalconstructie gemaakt om de weerstand op te bevestigen :)!! In de drl zitten p21w lampjes.

 

Dus

bochtenverlichting = h8

Drl/mist = p21w

aangepast door MarcelTDI170
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Miorob Ik heb de DRL vandaag vervangen door LED BA15S / P21W. Geen weerstanden nodig gehad, ze hebben blijkbaar zelf al genoeg weerstand.

 

Ik had deze besteld en ze bleken bij aankomst zelfs 80W te zijn, dus alleen maar meer licht ;). Erg mooi en fel licht vind ik:

 

Rechts = vóór, links = na

post-23265-0-23633200-1439464073_thumb.jpg

 

post-23265-0-82999000-1439464076_thumb.jpgpost-23265-0-11115600-1439464080_thumb.jpg

aangepast door MarcelTDI170
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ziet er super uit Marcel! Het zijn canbus proof led's, daarom geen weerstand nodig. Ik zit zelf voor mijn B7 van maart 2011 op dit moment te twijfelen tussen 30W en 50W, die van jou zijn te koop als 50W. Wat zeggen je vrienden/kennissen? Niet te fel die 50W ?

 

Wat vindt je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Foto's:

1: 7,5 w leds.

2, 3 en, 4 gloeilamp regulier 25w maar niet de gele uitstaling v VW maar wit.

 

Als dan naar bovenstaande foto's kijk met 50w ga ik voor de 30w led's, voor mij meer dan fel genoeg en toch een mooie witte uitstraling.

 

De ledjes bij xenonlamp lijken overigens verdacht veel op de chinese van Aliexpress. Iemand ervaring ? Zijn het dezelfde ?

post-23636-0-69592500-1439712154_thumb.jpg

post-23636-0-30464400-1439712180_thumb.jpg

post-23636-0-46030100-1439712203_thumb.jpg

post-23636-0-41668700-1439712686_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wiebe, scroll in deze link even naar de reacties met de wasknijper :wink:

 

dit heb ik uitgetest er kan niet missen!

 

http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f27/b7-fog-drl-surround-r-r-77350.html

 

wel eerst schroefje los schroeven, het is er maar 1 elke kant!

aangepast door Miorob
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden