Ga naar inhoud
  • 0

Kessy/Easy Open


davevl

Vraag

Ik had een vraagje ivm het keyless systeem en easy open.

Mijn passat B8 is uitgerust met dergelijk systeem.  Nu had ik verwacht dat waneer je de wagen verlaat en de sleutel uit bereik is de wagen automatisch zou vergrendelen.  Echter kan ik de wagen enkel vergrendelen via de sleutel of bij het aanraken van de portierhendel.  Weet er toevallig iemand of het mogelijk is om dergelijke functie te (laten) activeren?  Mijn schoonbroer heeft een renault, en daar gaat de wagen mooi op slot als hij weg wandelt.  extra handig.

 

verder vroeg ik me nog af, als ik de wagen verlaat en de koffer open doe, kan ik dan nog zonder sleutel en zonder terug naar het portier te wandelen de wagen vergrendelen?
Of dien ik de wagen te verlaten, te vergrendelen, en dan pas de koffer te openen?  na het sluiten gaat hij wel op slot denk ik.

 

Ik denk dat deze vragen ook handig zijn voor het B7 type, daar dit systeem daar ook een optie is.

 

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
verder vroeg ik me nog af, als ik de wagen verlaat en de koffer open doe, kan ik dan nog zonder sleutel en zonder terug naar het portier te wandelen de wagen vergrendelen?

Of dien ik de wagen te verlaten, te vergrendelen, en dan pas de koffer te openen?  na het sluiten gaat hij wel op slot denk ik.

 

Kofferbak staat in principe los van de deursloten. Als je de kofferbak open doet terwijl de auto op slot is, dan blijven de deuren op slot.

Als je de kofferbak dichtdoet terwijl de auto al op slot was, zul je ook een bevestiging zien doordat de knipperlichten even oplichten.

aangepast door Mich76
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het niet zo voor die functie. Je komt aan bij de wagen, laad de spullen in de koffer. Sleutels per ongeluk in de kofferbak laten liggen en koffer dicht, sta je dan met een vergrendelde wagen en de sleutels in de koffer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het niet zo voor die functie. Je komt aan bij de wagen, laad de spullen in de koffer. Sleutels per ongeluk in de kofferbak laten liggen en koffer dicht, sta je dan met een vergrendelde wagen en de sleutels in de koffer.

 

Nee, er zit een beveiliging in, de auto kan/gaat niet op slot als er een sleutel in de kofferbak of in de auto zelf bevind. 

Dit intussen al meerdere malen ondervonden als mijn wederhelft haar tas in de auto laat liggen (met de 2e sleutel er in), auto kan/gaat niet op slot.

Volgens de verkoper, zou in het geval, dat als de auto al reeds op slot is, je de kofferbak probeert te sluiten met nog een sleutel in de kofferbak, direct vanzelf weer open gaan. (als in direct kofferbak klep weer openen) Deze scenario zelf nog niet geprobeert, wel dat de auto niet wilde sluiten met een 2e sleutel in kofferbak.

aangepast door Mich76
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan heb je geen R-line business of wel want ik had het systeem erbij besteld en kreeg te horen dat het niet kon ivm de R-line bumpers..

Ik heb inderdaad geen R-line, maar wel een comfortline met businesspack (belgie).

De keyless & easy open is voor mij wel een zeer handige optie, daarik altijd met volle handen (en armen) bij de auto kom, nu moet ik niets meer neerzetten, maar kan ik met een beenzwaai de koffer open krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, er zit een beveiliging in, de auto kan/gaat niet op slot als er een sleutel in de kofferbak of in de auto zelf bevind. 

Dit intussen al meerdere malen ondervonden als mijn wederhelft haar tas in de auto laat liggen (met de 2e sleutel er in), auto kan/gaat niet op slot.

Volgens de verkoper, zou in het geval, dat als de auto al reeds op slot is, je de kofferbak probeert te sluiten met nog een sleutel in de kofferbak, direct vanzelf weer open gaan. (als in direct kofferbak klep weer openen) Deze scenario zelf nog niet geprobeert, wel dat de auto niet wilde sluiten met een 2e sleutel in kofferbak.

Ok dit is dan met kessy zo waarschijnlijk. Met gewone centrale vergrendeling weet deze toch niet of de sleutel in of buiten de wagen is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij een Golf7 kun je instellen dat de deuren op slot springen als je de bestuurdersdeur dicht gooit (mits sleutel uit de auto), zal bij de B8 dus ook wel kunnen. Niet dat dit handig is want dan gaat de auto dus altijd op slot op het moment van dicht gooien van de deur.

 

Op slot bij weglopen (dus op slot na een paar meter) kent VW/AUDI niet. Ik vermoed omdat men wil dat het op slot doen van de auto een bewuste actie is.

aangepast door Lucas
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit heeft op de "verklarende woordenlijst" gestaan van volkswagen.be

« Easy Close »
« Easy Close » is een functionele uitbreiding van « Easy Open »,
die de kofferklep automatisch sluit zodra de persoon met de sleutel van de Passat zich van de kofferklep verwijdert. Bovendien wordt de wagen automatisch vergrendeld.

 

inmiddels alweer offline gehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier is het wel mogelijk en lijkt het me wel handig.

Iemand die dit kan activeren?

 

Ik heb het bij mijzelf geactiveerd en na een dag weer uitgezet, ik vond het helemaal niets, ik stap uit, gooi deur dicht spiegels klappen terwijl de kids nog in de auto zitten staat mijn vrouw aan de achterdeur te trekken die niet opengaat omdat de auto afgesloten is.... zou het pas na weglopen op slot gaan zie ik het nut er wel van in, nu vond ik het echt irritant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit heeft op de "verklarende woordenlijst" gestaan van volkswagen.be

« Easy Close »

« Easy Close » is een functionele uitbreiding van « Easy Open »,

die de kofferklep automatisch sluit zodra de persoon met de sleutel van de Passat zich van de kofferklep verwijdert. Bovendien wordt de wagen automatisch vergrendeld.

 

inmiddels alweer offline gehaald.

Ik heb op mijn passat gte 2 knopjes op mijn kofferbak. 1 om gelijk te sluiten en 1 om pas te sluiten als ik met de sleutel wegloopt. Weet niet of het exact dezelfde is maar zoals de dealer het mij heeft uitgelegd is dat ik die 2e knop indruk voor ik de spullen uit de auto pak en dan sluit hij vanzelf als ik met me handen vol wegloop.

 

Enige wat ik mijzelf nog af vraag is of mijn kofferbak ook open gaat als ik met mijn voet ergens onder zwaai. Weet iemand of dat een bestaande optie is? en of deze bij de easy close zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar dat 2e knopje heb ik ook om mijn Passat.

Ik heb KeyLess Entry en Easy Open.

Hij reageert volgens mij op de sensoren oid. Want als je weg loopt en gelijk terug gaat hij omhoog.

Kan jij je kofferbak dan ook openen met je voet? Bij de Superb is dit een standaard optie, kan me niet voorstellen dat dit niet mogelijk zou zijn op een Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yes, als extra optie besteld.

Had je als extra optie erbij moeten bestellen?? Hoe heet die dan? :(

 

La maar. zie hem staan in de optie lijst. Was toen ik mijn auto bestelde niet aanwezig volgens mij. Staat er nu op voor 700,- en dat had ik er niet voor over gehad.

aangepast door Gerrit-GTi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het openen met je voet zit volgens mij op alle Passat's met een elektrische achterklep? 

Ik heb dat in ieder geval wel. Alleen de easy close (sluiten nadat je wegloopt) heb ik niet. Ik heb dus ook maar 1 knopje in de achterklep.

Dat is een interessante. Hoe werkt het openen met je voet dan? Waar moet ik mijn voet plaatsen/vegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het openen met je voet zit volgens mij op alle Passat's met een elektrische achterklep? 

Ik heb dat in ieder geval wel. Alleen de easy close (sluiten nadat je wegloopt) heb ik niet. Ik heb dus ook maar 1 knopje in de achterklep.

nee, ik heb het niet besteld, zie het nut er niet van in omdat je weer een stap achteruit moet doen als je handen vol zijn en ook moet wachten tot de klep boven is.

Mijn sleutel zit altijd in het kleine rechterzakje van de spijkerbroek (aansteker zakje??) dus 1 druk op de broek en de klep gaat open en is open als ik bij de auto ben  :)

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is een interessante. Hoe werkt het openen met je voet dan? Waar moet ik mijn voet plaatsen/vegen?

 

Ik gebruik het eigenlijk nooit, maar als je achter de auto staat. met je voet onder de bumper van buiten naar binnen bewegen 1x.

 

 

Vanaf 35 seconden. Blijkbaar hoef je je been niet eens te bewegen van links naar rechts :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik gebruik het eigenlijk nooit, maar als je achter de auto staat. met je voet onder de bumper van buiten naar binnen bewegen 1x.

 

Super dit!! Gister uitgeprobeerd en ik inderdaad mijn achterklep springt gewoon open!

 

Moet wel zeggen dat ik het tot nu toe niet gemist heb. Gooi hem meestal van achter mij stuur al open of ik gebruik de knop op de "sleutel" om hem open te gooien terwijl ik mijn laadkabel ga ontkoppelen. Neemt nog steeds niet weg dat het altijd leuk is om een nieuwe feature te hebben zeg maar. Ging er eigenlijk vanuit dat ik het dus niet had  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en dan met je pakket in de handen super snel naar achteren rennen omdat je anders een tik krijgt van de klep :roll:

Dat valt best mee hoor. Gewoon voet even onderplaatsen en stapje achteruit als remlicht aangaat.

Tijd zat voor mij  :wink:

 

Grootste voordeel vind ik: geen sleutels meer nodig (en logo op koffer blijft egaal vuil  :mrgreen: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat valt best mee hoor. Gewoon voet even onderplaatsen en stapje achteruit als remlicht aangaat.

Tijd zat voor mij  :wink:

 

Grootste voordeel vind ik: geen sleutels meer nodig (en logo op koffer blijft egaal vuil  :mrgreen: )

ik heb het meerdere malen mogen gebruiken, ik vind het persoonlijk echt niets, heb het dan ook niet besteld op mijn bomvolle auto :) logo blijft trouwens netjes egaal vuil als je open drukt in het bovenste middelste zwarte 3 hoekje  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden