Ga naar inhoud
  • 0

Passat 2.0 TDI P0299 probleem


stijn81

Vraag

Goedemorgen,

 

Ik ben Stijn en heb sinds 3 weken een storing op mijn motormanagement. Ik heb nu tweemaal het voorval gehad: op de snelweg valt de kracht van de motor weg en knippert de voorgloei-indicatie. Na opnieuw starten, is het probleem weg. Ik kan niet precies zeggen wanneer het voorvalt, wel dat de motor warm is en ik in de 6e versnelling ongeveer 2000 toeren rijd.

 

Nu heb ik eea laten uitlezen en krijg ik een P0299 foutmelding, turbo onderdruk. Mijn garage (niet dealer) claimt dat ik de turbo moet vervangen. Echter, enig snuffelen leert mij dat het niet in de schoepen van de turbo hoeft te zitten, maar ook de slangen, vaccuumpomp o.i.d. kan zijn. Ook heb ik de afgelopen 3 weken met dagelijks woon werk verkeer, maar 2 keer dit issue gehad. Meteen de turbo laten vervangen lijkt me in dat geval wat rigoreus.

 

Zou iemand mij de beste stappen voorwaarts kunnen zeggen om uit te zoeken wat het euvel werkelijk kan zijn? Liefst zonder voor 80 euro per uur trail & error een dealer dit te laten uitzoeken. Ik kan best eea zelf, maar besef me dat ik op een gegeven moment de professional iets moet laten uitvoeren. Ik zou echter graag willen bekijken wat ik zelf kan en wanneer ik door moet naar de dealer.

 

Dank alvast!

 

Stijn

 

VW Passat Variant 2.0 TDI Comfortline uit 2010

aangepast door stijn81
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden