Ga naar inhoud
  • 0

Welke OEM stoelen passen in een CC (facelift)


Mich76

Vraag

Vandaag wat langer met de auto op pad geweest, het moge duidelijk zijn, de erg fraaie sportstoelen van mijn CC en eigenaar gaan geen lange relatie met elkaar volhouden.

 

Dat ze veel harder zitten t.o.v. mijn vorige, stoffen comfortline stoelen in de 3C sedan kan ik nog wel mee leven, de hogere zijwangen drukken dusdanig de hele tijd tegen mij dijbenen dat het erg oncomfortabel begint te worden na verloop van tijd. Al dat extra steun is leuk voor bochtenwerk, maar 95% van mijn kilometers zullen toch over de relatief rechte snelwegen verlopen. En er zijn dagen dat ik 10 a 12 uur in de auto doorbreng.

 

Daarnaast is de hoogteverstelling van de huidige stoelen niets meer dan een kantel naar achteren toe, wil je dus lager gaan zitten, dan ga je eigenlijk schuin naar achteren in je stoel. Ook niet echt de meest prettige houding voor een autorit van 12 uur. De vorigen waren full-electric, volgens mij kunnen die wel zakken zonder een kantel (kan het ook mis hebben, nooit zo opgelet, zat wel veel rechter die stoel)

 

Maargoed, da's allemaal persoonlijk, anderen vinden het juist super fijne stoelen en krijgen weer rugpijn van de stoffen comfortline's uit een 3C ;)

 

Dus ik ben op zoek naar vervangers. Nu had ik al begrepen dat stoelen uit een 3C sedan/variant niet gaan passen in mijn CC uit 2012.

Niet-sportstoelen uit een CC krijg ik echt ner-gens gevonden, zijn er überhaupt ooit wel CC's verkocht zonder sportstoelen ?  :book:

Maar hoe zou het zitten met bijvoorbeeld stoelen uit een Skoda Superb ? Of misschien iets uit een Audi ?

Toch ben ik wel voor OEM VAG stoelen, zo'n universele vind ik echt helemaal niets, en uiteraard moeten ze wel zwart leer zijn, anders past het niet met de rest van het interieur.

 

Of kan ik maar beter naar een Skoda/Audi werkplaats rijden om ze daar te laten kijken ?

aangepast door Mich76
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er is maar een type stoel geleverd voor de CC. Das dit model, in stof of leer.

 

Is moeilijk om te zeggen welke stoelen erin passen. Ben zelf nog niet tegen gekomen op het net dat iemand ander model heeft gemonteerd.

 

Ze zijn er wel, alleen heel erg zeldzaam zo te zien, in de VS hebben ze een model met met vlakke zitvlak, dus zonder dat je in dat 'kuipje' zit.

Er zullen idd maar heel erg weinig mensen zijn die de stoelen uit de CC omwisselen, maar wellicht wel andersom. (dus CC stoelen in een niet-CC)

Jammer dat 3C stoelen niet zouden passen, die zijn een stuk makkelijker te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij past alles erin alleen als je memory wil dan zul je echt stoelen van een B7 moeten hebben. De memory module uit een B6 stoel werkt niet lekker in een CC/B7. Ik denk dat je vast wel iemand kan vinden die wil ruilen :).

Thnxs! Hier kan ik wat mee.. Weet jij toevallig hoe het zit met memory stoelen uit een Superb van 2010-2013 ?

Had vandaag er even naar gekeken, ziet er eigenlijk redelijk hetzelfde uit, maar zitten 1000x beter ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thnxs! Hier kan ik wat mee.. Weet jij toevallig hoe het zit met memory stoelen uit een Superb van 2010-2013 ?

Had vandaag er even naar gekeken, ziet er eigenlijk redelijk hetzelfde uit, maar zitten 1000x beter ;)

Denk dat het wel past maar ben niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet hoeveel kilometer je al op de teller hebt in de CC?

 

Als je het zo beschrijft kan het ook best zijn dat de stoel al redelijk ingezakt is (afh. van je kilometer stand), waardoor het gevoel dat je tussen de zijwangen zit, versterkt wordt. De zitting is maar een stuk schuimrubber...

 

Bij mijn vorige Passat heb ik de stoelzitting op laten vullen bij een stoffeerder; deze heeft extra vulmateriaal tussen de bekleding en het originele kussen ingedaan. Hierdoor zit je hoger en heb je ws. minder last van de drukkende zijwangen. 

 

Dan ben je voor +/- €100-200 weer helemaal klaar.  :thumb:

 

Hoor het wel als je een adresje nodig hebt. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij past alles erin alleen als je memory wil dan zul je echt stoelen van een B7 moeten hebben. De memory module uit een B6 stoel werkt niet lekker in een CC/B7. Ik denk dat je vast wel iemand kan vinden die wil ruilen :).

@@Lucas weet jij toevallig het nummer van de stoel module van een CC, ik ben bezig om een stoel te kopen op Ebay en volgens de verkoper is het een CC stoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

MIjn full memory elektrische stoelen heb ik uit een Passat CC, ik heb toen de bestoffen kleding eraf getrokken, de stalen zijwangen eruit geslepen en toen inclusief het schuim en de leren bekleding eroverheen getrokken.

 

Nu heb ik dus full memory/elektrische stoelen van een Passat CC maar opties gezien lijkt het gewoon een 3C stoelen

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Lucas weet jij toevallig het nummer van de stoel module van een CC, ik ben bezig om een stoel te kopen op Ebay en volgens de verkoper is het een CC stoel.

3C8 = CC en B7. 3C0 is B6.

 

Mijn 3C0 memory module onder de stoel werkt niet lekker samen met de B7 comfortmodule. Herkenning van de sleutel werkt bij mij niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3C8 = CC en B7. 3C0 is B6.

 

Mijn 3C0 memory module onder de stoel werkt niet lekker samen met de B7 comfortmodule. Herkenning van de sleutel werkt bij mij niet.

Ik ga maandag kijken voor een stoel dan weet ik waar ik op letten moet. 

Moet wel de bekleding overzetten maar dat vind ik geen probleem, als de module maar goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden