Ga naar inhoud
  • 0

VAG CAN PRO , VCDS alternatief ?


Mich76

Vraag

Het jeukt al een hele tijd om zelf ook eens een VCDS aan te schaffen. Al is het maar voor het gemak om gewoon eens lekker zelf wat mee aan te klooien.

Nu ben ik een beetje aan het rondkijken, kom ik deze kabel+software tegen. VAG CAN PRO. Kost zo'n beetje de helft van VCDS, en lijkt zelfs meer te kunnen.

Kabel schijnt zelfs ook te kunnen flashen, hoewel ik zeer ruim ervaren ben in het flashen van diverse apparatuur, ga ik dit voorlopig nog zeeeeeer zeker niet wagen op auto's ;)

Maar wie weet in de toekomst, ik heb in iedergeval genoeg spul in het verleden mogen reverse engineren en decompilen.

 

Zou dit een leuk alternatief zijn, of raden jullie gewoon VCDS aan ?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Koop een originele kabel ;) ik brand mijn vingers niet meer aan neppe kabels, werken een paar keer leuk maar als je echt iets dringend moet doen zul je zien dat de schijtdingen het niet meer doen. Bespaar jezelf een hoop ellende en gestres en neem meteen de echte en je krijgt altijd de nieuwste updates voor de nieuwe auto's. Ikzelf heb ook een orginele gekocht en het is een verademing :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wat zitten nazoeken en volgens mij is het geen clone.

Het is welliswaar geen Rostech kabel maar een " concurerent "

Correct me if I"m wrong

 

Voor een Rostech kabel betaal je 1 malig voor de kabel en je updates zijn gratis.

Bij Vag can pro betaal je dus €50,-- per jaar voor je updates.

Na 2 jaar ben je dus net zoveel kwijt als voor Rostech en elk jaar erna steeds duurder uit.

Als je de kabel opnieuw installeerd op je laptop moet je dus opnieuw updaten.

Persoonlijk zou ik een Rostech kabel aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor dat geld  :blink2:  :blink2:  mag ik toch wel aannemen dat dit geen nep kabel is   :blink1:

Is geen nep kabel wel redelijk nieuw had ergens al eerder gezien van de maker ergen op een forum.

Updates zijn niet mals en de extra opties er van.

Met een druk op de knop doet het programma het voor je in tegenstelling tot VCDS moet je de commando's ingeven of bepaalde knoppen aan klikken om uit te voeren.

Denk slecht is het niet en extra troef is dat je kan flaschen als je weet waarmee je bezig bent anders veroorzaak je er meer schade mee als leek.

 

Wat me wel verontrust is op deze site het woord legaal in zit....denk dat ze eerder bedoelen een legitieme kabel....legaal is het alleszins niet zou straf zijn dat VAG hun fiat zouden geven om hun software te laten flaschen door 3den met behoud van garantie zonder toestemming dat zou straf zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wat zitten nazoeken en volgens mij is het geen clone.

Het is welliswaar geen Rostech kabel maar een " concurerent "

Correct me if I"m wrong

 

Voor een Rostech kabel betaal je 1 malig voor de kabel en je updates zijn gratis.

Bij Vag can pro betaal je dus €50,-- per jaar voor je updates.

Na 2 jaar ben je dus net zoveel kwijt als voor Rostech en elk jaar erna steeds duurder uit.

Als je de kabel opnieuw installeerd op je laptop moet je dus opnieuw updaten.

Persoonlijk zou ik een Rostech kabel aanschaffen.

 

Als ik het zo lees, zijn de updates van 50 euro per jaar niet verplicht. Software blijft gewoon werken na een jaar, je krijgt alleen de nieuwste updates niet meer.

VCDS kost, als ik het niet verkeerd heb, ongeveer zo'n 600 euro in NL, dit kost 279 voor auto's vanaf MY2003 en Passat vanaf 3C (2005). Dan is het pas na 6 jaar duurder als je ieder jaar de updates wilt.

 

 

Is geen nep kabel wel redelijk nieuw had ergens al eerder gezien van de maker ergen op een forum.

Updates zijn niet mals en de extra opties er van.

Met een druk op de knop doet het programma het voor je in tegenstelling tot VCDS moet je de commando's ingeven of bepaalde knoppen aan klikken om uit te voeren.

Denk slecht is het niet en extra troef is dat je kan flaschen als je weet waarmee je bezig bent anders veroorzaak je er meer schade mee als leek.

 

Wat me wel verontrust is op deze site het woord legaal in zit....denk dat ze eerder bedoelen een legitieme kabel....legaal is het alleszins niet zou straf zijn dat VAG hun fiat zouden geven om hun software te laten flaschen door 3den met behoud van garantie zonder toestemming dat zou straf zijn.

 

Ja, flashen is een heel slecht idee als je niet weet waarmee je bezig bent. Maar wellicht zijn er nog bepaalde modules waarbij het wat meer onschuldig is als je daarmee loopt te experimenteren. Bijv. de MFD ofzo ;)

De site is duidelijk een (google)translate vanuit het engels, waarschijnlijk is legit dus verkeerd vertaald naar 'legaal'. Lijkt erop dat de kabel+software van poolse afkomst is.

Wellicht moet ik er gewoon eens 1 bestellen, ea. flink uitproberen en even de ervaringen hier delen. Kan een leuk alternatief zijn, of wellicht is het gewoon helemaal niets..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Randstad loopt altijd iets achter, want het origineel uit de USA dient eerst vertaald te worden.

Voordeel bij Rosstech is dat de updates inderdaad inclusief zijn, en daar heb ik al meer aan gehad dan ik ooit van tevoren dacht. Indien je een nieuwe auto koopt of je wil iemand helpen met een nieuwere auto dan lukt dat niet met de oude software.

 

Nadeel kan ook zijn als Ross-Tech/Randstad ophoud te bestaan dan heb je dus niets meer aan de updates.

 

Voordeel bij beide is dat je ook support hebt, je kunt bij een probleem de scan opsturen en dan gaan zij voor je puzzelen.

 

Wat ik wel zie is dat je bij VCP ook de video in motion kunt uitschakelen dat kan met VCDS niet, en eveneens de eerder genoemde flash mogelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, volgens mij mis ik hier iets.

 

Ik was aan het kijken voor een Ross-Tech VCDS kabel + software. Eigen webwinkel kost deze (zonder VIN beperking) 499 US$ + verzenden. Op marktplaats staan ze er vol mee voor rond de 600 a 625 euro.

Op RandstadCarsolutions zijn ze weer 419 euro. Hebben we het hier dan over hetzelfde product, of zitten er verschillen in ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het jeukt al een hele tijd om zelf ook eens een VCDS aan te schaffen. Al is het maar voor het gemak om gewoon eens lekker zelf wat mee aan te klooien.

Nu ben ik een beetje aan het rondkijken, kom ik deze kabel+software tegen. VAG CAN PRO. Kost zo'n beetje de helft van VCDS, en lijkt zelfs meer te kunnen.

Kabel schijnt zelfs ook te kunnen flashen, hoewel ik zeer ruim ervaren ben in het flashen van diverse apparatuur, ga ik dit voorlopig nog zeeeeeer zeker niet wagen op auto's ;)

Maar wie weet in de toekomst, ik heb in iedergeval genoeg spul in het verleden mogen reverse engineren en decompilen.

 

Zou dit een leuk alternatief zijn, of raden jullie gewoon VCDS aan ?

ben jij hier nog verder ingedoken? Vag Can Pro? al ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben er nog niet helemaal over uit. Een goede kennis van mij gaat een B8 bestellen, wellicht dat we beiden een VCDS en een VagCan Pro gaan bestellen. Met 2en kun je dan weer wat delen in de kosten, en het op een hobby houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben er nog niet helemaal over uit. Een goede kennis van mij gaat een B8 bestellen, wellicht dat we beiden een VCDS en een VagCan Pro gaan bestellen. Met 2en kun je dan weer wat delen in de kosten, en het op een hobby houden.

OK thx.

 

Ik probeer mijn te orienteren. Denk nu wel meer richting VCDS Ross-Tech. Ckr als ik denk aan Gerrit Speek en eventuele ondersteuning van mede forumleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik moet persoonlijk zeggen dat ik VCDS prettiger vind werken dan VCP.

Maar VCP omvat alle functionaliteiten van VCDS en biedt dan ook nog de mogelijkheid tot flashen (upgrades) en schrijven van datasets (zdc bestanden) wat VCDS dus niet kan.
Dus VCP is qua features gezien zeker de betere keus. Of het prettiger werkt en wat de prijs is tov VCDS is iets anders ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden