Helaas is het weer zover, mijn auto wilt niet starten.
Eerst even wat info over de auto:
Passat 3c uit 2006
2.0TDI BMP motorcode 140pk met DSG6
1.5 jaar geleden, revisiemotor laten plaatsen. Turbo en verstuivers zijn overgenomen van de oude motor.
Deze nieuwe motor heeft nu circa 125000km gelopen.
EGR, en DPF zijn weggehaald, en chiptuning door Jd engineering te lochem.
Zeer recentelijke reparaties aan de motor:
Nieuwe turbo
Nieuwe distributie/waterpomp
Nieuwe tandempomp
Nieuwe n75 magneetventiel
Reden was hoog olievebruik, 1l op zo een 2500km
Turbo vervangen, verbruik nog steeds veel. Vervolgens het brandstoffilter geopend.
Deze was erg donker verkleurd. als je je vinger in de diese stak, zag je bijna je vinger niet meer, haalde je je vinger langs de rand of filter was die zwart..
Zodoende tandempomp vervangen.
Flesje diesel conditioner in het filterhuis, en flesje in de tank.
Ff flink doormoeten starten met booster, en toen liep die. ff 10 minuten laten lopen, behoorlijk veel roken, geen zwarte rook.
later stuk gereden, liep mooi, maar rustig aan gedaan, ff rustig de boel spoelen.
Aangekomen op parkeerplaats rookte die nog steeds een beetje. ik denk zal wel.
Later zo een 160km verder, thuis aangekomen en nog steeds beetje roken.
Dacht ok, morgen ff naar garage en vcds aangesloten. even naar de verstuivers gekeken, misschien hebben toch een tik gehad
Vervolgens op de terugweg op de snelweg achter een c-klasse 350cdi en speelden wat op zo 30km traject.
Hij liep minimaal uit, dus dacht auto loopt wel erg lekker.
Aangekomen bij de garage om de verstuivers uit te wisselen, rookte de auto niet meer, en het motortje liep erg mooi en klonk als nieuw!
Toch maar weer even aangesloten aan de computer en ditmaal geen vcds. deze keer echter geen grote correcties waar te nemen.
Dus dacht mooi, maar zonde van de gekochte verstuivers.
Auto rijd mooi en dag later dacht ik, voor de zekerheid even nieuwe N75 magneetventiel erin de oude was minsten 250k oud. dus kost niet veel
en vervangen 15min werk.
Auto rijd mooi, starten deed al wat langer niet 100% af en toe even groffe start. dacht is accu.
Dag later rij ik naar werk, start normaal. Vervolgens rijd ik naar de sligro, wil wegrijden, start auto en slaat direct af, weleens eerder gehad maar dacht, raar.
Daarna weer starten en moest doorstarten en gas geven voordat die starte. duurde zo een 2 seconden. Kan ook niet mega lang doorstarten, in de winter kon ik het weleens maar 2x starten en toen acculeeg en startkabels erbij. Evenals ik de radio wat langer aan heb staan.
Auto liep gewoon goed, volledig kracht niks geen probleem. Vervolgens weer op parkeerplaats aangekomen en uitgezet. 10seconden later weer even gestart. starte wel in 1x maar ook niet lekker. dacht hopen dat die vanavond start.
Gelukkig savonds weer met bijna lege accu door het doorstarten toch kunnen starten.
Ochtend erop, 4x door kunnen starten, en sprong niet aan. geen teken van aanslaan niks.
Daarna met behulp van oud fordje ka, met startkabels de boel maar doorgestart. duurde echt zeker 5-10 minuten voordat die liep.
Maar zelfs met lopende motor van de ka, kon ik niet echt lang doorstarten, en moest ik pauzes houden tussen het starten.
Uiteindelijk begon die wat te sputteren, gaf ik wat gas en loopt die als een zonnetje.
Direct naar garage, daar niks kunnen vinden, geen foutmeldingen, helemaal niets. starten deed die ook redelijk.
Laatste keer toen ik weg reed weer minder.
Mijn vraag nu naar jullie, wat denken jullie wat het zou kunnen zijn??
Als ik hem op contact zet hoor ik de tank achter brommen.
Verder heb ik echt geen idee, denk aan de accu. of koelwatersensor maar lijkt me niet en de startmotor draait toch gewoon rond.
Vraag
tramontana
Hallo allemaal!
Helaas is het weer zover, mijn auto wilt niet starten.
Eerst even wat info over de auto:
Passat 3c uit 2006
2.0TDI BMP motorcode 140pk met DSG6
1.5 jaar geleden, revisiemotor laten plaatsen. Turbo en verstuivers zijn overgenomen van de oude motor.
Deze nieuwe motor heeft nu circa 125000km gelopen.
EGR, en DPF zijn weggehaald, en chiptuning door Jd engineering te lochem.
Zeer recentelijke reparaties aan de motor:
Nieuwe turbo
Nieuwe distributie/waterpomp
Nieuwe tandempomp
Nieuwe n75 magneetventiel
Reden was hoog olievebruik, 1l op zo een 2500km
Turbo vervangen, verbruik nog steeds veel. Vervolgens het brandstoffilter geopend.
Deze was erg donker verkleurd. als je je vinger in de diese stak, zag je bijna je vinger niet meer, haalde je je vinger langs de rand of filter was die zwart..
Zodoende tandempomp vervangen.
Flesje diesel conditioner in het filterhuis, en flesje in de tank.
Ff flink doormoeten starten met booster, en toen liep die. ff 10 minuten laten lopen, behoorlijk veel roken, geen zwarte rook.
later stuk gereden, liep mooi, maar rustig aan gedaan, ff rustig de boel spoelen.
Aangekomen op parkeerplaats rookte die nog steeds een beetje. ik denk zal wel.
Later zo een 160km verder, thuis aangekomen en nog steeds beetje roken.
Dacht ok, morgen ff naar garage en vcds aangesloten. even naar de verstuivers gekeken, misschien hebben toch een tik gehad
vanwege de vermenging met olie.
Inderdaad: CYL1: -0,47mg/str CYL2:1.69 mg/str CYL3: -0,07mg/str CYL4: -1.11 mgstr
Cylinder 2 en 4 corrigeren dus wat.
Gelijk bij gunnewiek even2 verstuivers gehaald.
Vervolgens op de terugweg op de snelweg achter een c-klasse 350cdi en speelden wat op zo 30km traject.
Hij liep minimaal uit, dus dacht auto loopt wel erg lekker.
Aangekomen bij de garage om de verstuivers uit te wisselen, rookte de auto niet meer, en het motortje liep erg mooi en klonk als nieuw!
Toch maar weer even aangesloten aan de computer en ditmaal geen vcds. deze keer echter geen grote correcties waar te nemen.
Dus dacht mooi, maar zonde van de gekochte verstuivers.
Auto rijd mooi en dag later dacht ik, voor de zekerheid even nieuwe N75 magneetventiel erin de oude was minsten 250k oud. dus kost niet veel
en vervangen 15min werk.
Auto rijd mooi, starten deed al wat langer niet 100% af en toe even groffe start. dacht is accu.
Dag later rij ik naar werk, start normaal. Vervolgens rijd ik naar de sligro, wil wegrijden, start auto en slaat direct af, weleens eerder gehad maar dacht, raar.
Daarna weer starten en moest doorstarten en gas geven voordat die starte. duurde zo een 2 seconden. Kan ook niet mega lang doorstarten, in de winter kon ik het weleens maar 2x starten en toen acculeeg en startkabels erbij. Evenals ik de radio wat langer aan heb staan.
Auto liep gewoon goed, volledig kracht niks geen probleem. Vervolgens weer op parkeerplaats aangekomen en uitgezet. 10seconden later weer even gestart. starte wel in 1x maar ook niet lekker. dacht hopen dat die vanavond start.
Gelukkig savonds weer met bijna lege accu door het doorstarten toch kunnen starten.
Ochtend erop, 4x door kunnen starten, en sprong niet aan. geen teken van aanslaan niks.
Daarna met behulp van oud fordje ka, met startkabels de boel maar doorgestart. duurde echt zeker 5-10 minuten voordat die liep.
Maar zelfs met lopende motor van de ka, kon ik niet echt lang doorstarten, en moest ik pauzes houden tussen het starten.
Uiteindelijk begon die wat te sputteren, gaf ik wat gas en loopt die als een zonnetje.
Direct naar garage, daar niks kunnen vinden, geen foutmeldingen, helemaal niets. starten deed die ook redelijk.
Laatste keer toen ik weg reed weer minder.
Mijn vraag nu naar jullie, wat denken jullie wat het zou kunnen zijn??
Als ik hem op contact zet hoor ik de tank achter brommen.
Verder heb ik echt geen idee, denk aan de accu. of koelwatersensor maar lijkt me niet en de startmotor draait toch gewoon rond.
Als jullie een idee hebben, dan hoor ik dat graag
Excuses voor het lange bericht !!
Link naar reactie
Delen op andere sites
23 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten