Ga naar inhoud
  • 0

Welke velg is dit ?


Mich76

Vraag

As vrijdag hoop ik mijn MY13 CC op te kunnen halen bij de dealer.

Echter zitten daar nog de originele "Verme" velgen onder, die ik er echt ZSM wil laten vervangen. (ze doen me teveel denken aan het model dat Peugeot een tijd geleverd heeft)

Nu zie ik op internet regelmatig CC's voorbij komen met deze velg. Smaken verschillen, maar ik vind ze vreselijk mooi.

Ik zit nu al zo'n 2.5 uur te zoeken, kan nergens de naam van deze velg vinden.

Weet iemand welke OEM velg dit is ?

 

4BwoW.jpg

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zijn toch gewoon Chicago velgen ?

Je hebt ze in 2 uitvoeringen,

De gewone en deze is dan antraciet tussen de spaken,

En de individual uitvoering en deze zijn zwart tussen de spaken.

 

Ps,

Heb ze zelf onder mijn 3C zitten

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/garage/vehicle/12-passat-3c-19tdi/

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Staat een set te koop op marktplaats, weliswaar met hier en daar wat beschadiging.

Wel een mooie prijs als je weet dat 1 velg bij de dealer een kleine 500eur zal kosten.

Een volledig intacte set zal je moeilijk vinden vrees ik.

 

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m911379929-set-met-5-originele-vw-passat-18-inch-velgen-met-banden.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr#

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Chicago

 

 

Staat een set te koop op marktplaats, weliswaar met hier en daar wat beschadiging.

Wel een mooie prijs als je weet dat 1 velg bij de dealer een kleine 500eur zal kosten.

Een volledig intacte set zal je moeilijk vinden vrees ik.

 

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m911379929-set-met-5-originele-vw-passat-18-inch-velgen-met-banden.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr#

 

HELEMAAL TOP!!

Bedankt voor de snelle antwoorden. Mijn huidige Passat heeft 'Phoenix' velgen, die vond ik al mooi genoeg, dus verder nooit echt bezig gehouden met andere velgen. Dus voor mij was Chicago niet zo heel gewoon  :angel: .

De marktplaats velgen hebben idd wat werk, maar hier in 010 is het niet moeilijk om iemand te vinden die daar wel raad mee weet.

Bedankt voor de tip !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt had ik gezien. Gezien de aantal velg herstellers hier in de regio, denk ik dat ik vast wel 1 kan vinden die hiermee overweg kan. Mocht het echt niet lukken, mijn werkgever zit in de metaalbewerking. Kan ie ook prima even op de draaibank ;)

Als echt alles mislukt, polijsten, eventueel daarna afmatten en blanke lak zou ook nog een optie kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt had ik gezien. Gezien de aantal velg herstellers hier in de regio, denk ik dat ik vast wel 1 kan vinden die hiermee overweg kan. Mocht het echt niet lukken, mijn werkgever zit in de metaalbewerking. Kan ie ook prima even op de draaibank ;)

Als echt alles mislukt, polijsten, eventueel daarna afmatten en blanke lak zou ook nog een optie kunnen zijn.

Als je er 1 gevonden hebt die de velgen terug in originele staat kunnen brengen, aarzel dan niet om deze info hier te delen.

Ikzelf en nog meerdere Chicago bezitters kunnen deze info dan goed gebruiken omdat ze schade willen wegwerken.

En ja, helaas ben ik er zelf ook bij. Cadeau van mijn vrouwtje :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb intussen de velgen. Niet degene van marktplaats overigens, JD Bandenservice (niet te verwarren met JD Engineering) had nog een vrijwel nieuwstaat setje liggen voor een mooie prijs (incl; garantie).

Waar ze overigens ook dit soort velgen kunnen afdraaien op de draaibank om zodoende weer helemaal de originele look te kunnen geven na reparatie van schade of oxidatie. Kosten, 35 euro per velg.

 

Hier werden ze gemonteerd. -->>FOTO<<--  , helaas niet de mooiere zwarte uitvoering, deze hij is wat grijs tussen de spaken, maar toch een goede upgrade vind ik zelf.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb intussen de velgen. Niet degene van marktplaats overigens, JD Bandenservice (niet te verwarren met JD Engineering) had nog een vrijwel nieuwstaat setje liggen voor een mooie prijs (incl; garantie).

Waar ze overigens ook dit soort velgen kunnen afdraaien op de draaibank om zodoende weer helemaal de originele look te kunnen geven na reparatie van schade of oxidatie. Kosten, 35 euro per velg.

 

Hier werden ze gemonteerd. -->>FOTO<<--  , helaas niet de mooiere zwarte uitvoering, deze hij is wat grijs tussen de spaken, maar toch een goede upgrade vind ik zelf.

 

Mooie velgen, misschien spot ik je binnenkort wel in Rotterdam!

aangepast door Bezoeker123
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 helaas niet de mooiere zwarte uitvoering, deze hij is wat grijs tussen de spaken, maar toch een goede upgrade vind ik zelf.

Zwarte versie is bij passat als Individual uitvoering. Bij de EOS kon je ze verkrijgen in het zwart als optie.

Inderdaad vind ik zelf 1 van de mooiste velg echter wel gevoelig wat spijtig is.

 

Het zwarte gedeelte is glanzed de namaak die je ook vaak ziet zijn dan mat zwart

aangepast door PassatMotion
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
 

je kan nog altijd zwarte plastidip tussen de spaken spuiten he  :)

 

Dat is nog niet eens zo'n slecht idee! Gaat op mijn verlanglijstje.

 

 

Mooie velgen, misschien spot ik je binnenkort wel in Rotterdam!

 

Ja wie weet, ik zit met name onder de rivier, IJsselmonde enzo.

 

Bedankt voor het bericht ivm herstellen. Maar 35eur per velg is geen geld ! Komt er na hat afdraaien nog blanke lak overheen of moet je dit zelf voorzien ?

 

Gezien de prijs, ik denk dat het inderdaad alleen afdraaien is, je zou altijd nog even kunnen bellen om het even na te vragen. Het is in iedergeval iets om goed te onthouden mocht de velgen ooit eens wat lelijk worden.

 

 

Zwarte versie is bij passat als Individual uitvoering. Bij de EOS kon je ze verkrijgen in het zwart als optie.

Inderdaad vind ik zelf 1 van de mooiste velg echter wel gevoelig wat spijtig is.

 

Het zwarte gedeelte is glanzed de namaak die je ook vaak ziet zijn dan mat zwart

 

Ja inderdaad. Heb ook nog even gekeken naar de bekende Interlagos, ook erg mooi, maar vind, naar mijn smaak de Chicago's er net iets beter bij passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden