Ga naar inhoud
  • 0

hard rempedaal bij koude start


Berg

Vraag

Sinds kort vertoond mijn Passat het volgende probleem. Bij de start moet ik vanwege DSG het rempedaal indrukken. Dit rempedaal voelt keihard aan, nadat de motor is gestart zakt het rempedaal en lijkt er niets aan de hand. Afgelopen weekend tijdens de rit een storingsmelding van het ABS en (!), remvloeistof is onlangs vervangen en de remblokjes zijn ook niet versleten. Ik las dat mogelijk een vacuümslang op de rembekrachtiger lek kan zijn. Wie klinkt dit bekend in de oren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met een DSG bak zul je wel moeten!

Mijn huidige MY'10 3C sedan met DSG6 kan ik gewoon starten terwijl ik nog buiten de auto staat, of in de bijrijders stoel zit. Pookje zit uiteraard wel in de P stand, en heb auto-hold altijd aan staan.

aangepast door Mich76
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een DSG bak zul je wel moeten!

Wedden voor een bak bier van niet? :mrgreen:

 

Ik heb, zoals Wulfke al aangaf, inderdaad ook 'n DSG en ik start 'm al dik drie jaar zonder dat ik ooit het rempedaal daarbij gebruikt heb ;)

aangepast door -=mYst=-
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

P of N, zal voor het probleem van de TS niks uitmaken :wink:

als hij KAN starten zonder rem, is zijn probleem toch  opgelost aangezien de hardheid van het pedaal weg was bij draaiende motor. Of mis ik iets? Uiteraard is dat dan wel ALS hij kan starten zonder rempedaal, vandaar dat ik de vraag stel naar andere DSG7 eigenaren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden