Ga naar inhoud
  • 0

Voorruitverwarming defect ?!?!


navi16

Vraag

Vorige week heb ik gemerkt dat mijn voorruit niet wilde ontdooien. De zekering is wel in orde en ik hoor de relais klikken tevens verschijnt er een melding op de RNS dat de voorruitverwarming aan staat.

Vandaag heb ik de auto uitgelezen maar er is geen fout code naar voren gekomen.

Iemand een idee wat er aan de hand is ??? zou er een draad in de ruit zelf kapot zijn ???  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan zou het een voedingsdraad moeten zijn die defect is. Een enkel draadje in de ruit defect dan zou de rest van de ruit nog moeten ontdooien lijkt mij (zelfde als achterruit verwarming-bij een draadje kapot werkt de rest van de ruit nog)

Mischien schakelt het relais wel maar zijn de contacten defect. Kan je gemakkelijk aan de aansluitingen van de ruit. Kan je dan eventueel meten of er daadwerkelijk spanning op komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou ook proberen te meten of er spanning aanwezig is, een relais horen schakelen is nog niet de zekerheid tot succes.

 

Vroeger, weet niet of dat nu ook nog bij nieuwe type auto's zo is had je bij je achteruitverw het zelfde probleem.

Daar was het probleem dat het begin van je spiraaldraad een breukje zat en dat had weer gevolgen dat je hele ruit niet ontdooide of schoon werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is geen weer om lekker buiten te gaan rommelen. Zodra iets droger wordt ga ik alles doormeten.

Bedankt tot zover. Ik hou jullie op de hoogte.

 

Verstuurd vanaf mijn Samsung S4

Daar heb ik nou ook al vanaf het begin last van...en ik wist nou niet of ik het niet goed had aangesloten of dat het gewoon erg slecht verwarmd...als ik de voorruit verwarming aanzet dan hoor ik ook een klick en op de RNS zie je dat het aan staat maar na 2 minuten zie je nog weinig gebeuren, ook geen fout melding, dus inderdaad Peter als het wat beter weer is alles weer open halen en kijken of er een breuk zit, ik zat ook te denken om dikkere kabels van de accu naar de relais en naar de ruit te trekken,zodat er toch wat minder weerstand optreed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alle massa's na gekeken en schoongemaakt. Helaas zonder resultaat. Wat ik wel raar vind is dat ik na het los koppelen van de massa wel een fout melding op het boordnet kreeg. Alles weer aangesloten fouten gewist maar de verwarming doet het nog steeds niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aan gezien je relais wel werkt ga ik er van uit dat ze niet op het zelfde massa punt zitten. Anders zou dit wel weer vreemd zijn. Het zou dus zoals al eerder gezegd een massa punt kunnen zijn.

 

Jan

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voorruitverw is niet temperatuur bindend, het zelfde als @@navi16 gebruik ik hem ook het hele jaar

Dat is waar... Mario uit Hilversum heeft ook voorruitverwarming en als hij de aanjager aan zet dan gaat ookautomatisch zijn voorruit verwarming aan, dit wil ik ook instellen iemand die dat weet hoe je dit kan instellen in je climatronic

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is waar... Mario uit Hilversum heeft ook voorruitverwarming en als hij de aanjager aan zet dan gaat ookautomatisch zijn voorruit verwarming aan, dit wil ik ook instellen iemand die dat weet hoe je dit kan instellen in je climatronic

Of dit een instelling in VCDS is zou ik niet weten. MArio heeft nog wel de 1e generatie clima toch?

Zou het misschien daar aan liggen, ik wil morgen wel even kijken of het bij mijn 2e generatie module ook zo is en anders even VCDS uitpluizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is waar... Mario uit Hilversum heeft ook voorruitverwarming en als hij de aanjager aan zet dan gaat ookautomatisch zijn voorruit verwarming aan, dit wil ik ook instellen iemand die dat weet hoe je dit kan instellen in je climatronic

 

 

Ik weet het niet hoor; bij mij gaat de voorruitverwarming ook altijd mee aan bij kiezen van de aanjager op de voorruit, samen met de airco. Viel me gisteren op dat de heating niet aanschoot. Klinkt best logisch dat de verwarming alleen onder bepaalde temperaturen bijschiet. 

 

Zou dus best vanwege de hoge buitentemperatuur kunnen zijn... iig toeval als die van ons rond dezelfde tijd ermee stoppen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of dit een instelling in VCDS is zou ik niet weten. MArio heeft nog wel de 1e generatie clima toch?

Zou het misschien daar aan liggen, ik wil morgen wel even kijken of het bij mijn 2e generatie module ook zo is en anders even VCDS uitpluizen.

Volgens mij is dit standaar als je al vanuit de fabriek voorruitverwarming heb dat hetal zo is ingeleerd ,  het zou wel zo handig zijn als je dit met vagcom achteraf ook aan kan zetten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden