Ga naar inhoud
  • 0

Schokbrekers versleten?


Fopperr

Vraag

Inmiddels rijd ik 160k op de Koni's 40mm maar hij begint wat geluid te maken op de voorste schokbrekers.

 

Voorak bij korte riggels klapperen de schokbrekers. Ze functioneren verder op zich prima maar ik snap zelf ook dat het erger zal worden.

 

Wat is dan wijsheid? Alleen de voor schokbrekers vervangen door nieuwe of een schroefset nemen. Ik heb toch behoorlijk wat onderhoud gehad afgelopen jaar (2m vliegwiel+koppeling, dak gespoten, db-riem, remmerij voor, banden). Ik had hem beter een jaar eerder kunnen verkopen maar dat is achteraf.

 

De auto heeft nu 240k gelopen en denk dat ik hem op ga rijden. Hij ziet er nog perfect uit en heb er veel plezier van. Daarom neigt mijn voorkeur naar een schroefset (AP oid, niet een hele dure)...

 

Wat ook goed is om te weten; ik woon in Dld en moet dit soort zaken laten keuren. Ik vermoed dat in Dld geen onderscheid mag zijn qua merk tussen voor en achteras.

 

Wat zijn jullie ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb onlangs op jouw aanraden de dpf filter verwijderd, en tunning uitgevoerd! Wat een goede tip, kost helaas wel geld, haha. Nu moet ik m'n dsg laten spoelen en evt veer vervangen. 

 

Maar ik zit ook te kijken naar ander setje veren, aangezien links achter is gebroken.  Heb net dit topic aangemaakt; http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/35950-gebroken-achterveer-3c5-wat-is-wijs/

 

Maar als je dus info zoekt over schroefsets of schokbrekers of veren, is er eigenlijk niets over te vinden dan alleen de types die zouden passen onder je auto en wat het kost. Hele simpele dingen zoals wat er gebeurt met het stuiter gedrag, wegligging, etc. Hopelijk heb jij al wat meer info verkregen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden