Ga naar inhoud
  • 0

!!!HELP!!! Plaatje en pakking EGR !!!!!HELP!!!!!


Passie

Vraag

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar ik doe denk ik iets verkeerd: ik krijg niet echt de zoektermen er uit gefilterd. Daarom de vraag (misschien ben ik al de zoveelste) hier gesteld.

Hoe kom ik aan een plaatje met pakking(en) voor het afdoppen van de EGR voor een 1.9 TDI?

 

Edit: zie mijn hulproep onderaan deze pagina!

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Heb je het plaatje er al op?

 

Nee, helaas.

Ik heb het al wel geprobeerd, maar ik had ruzie met de imbusbouten onder de EGR klep. :(

Ik ga morgen een andere imbussleutel halen, dan kan ik er misschien wel goed bij.

Ik heb de Passat pas 2 weken en kwam er achter dat de vorige eigenaar een boutje in de slang naar de EGR klep had gedraaid, hij was dus al een beetje afgedopt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tis een poosje geleden dat ik hier aan gesleuteld heb, maar wat ik nog wel weet is dat de bouten op het motorblok muurvast zaten.

 

Mijzelf kennende is de kans dan vrij groot dat een bout afbreekt of dat mijn gereedschap het begeeft. Op zaterdagavond regel je dan ook niet zoveel meer om een eventueel probleem op te lossen.

 

Heb de buis toen maar laten zitten en aan de EGR-kant er een plaatje met pakking tussen gewrongen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het gekke is dat ik de moeren aan het motorblok vrij snel los had. Het probleem was bij de ombusbouten onderaan de EGR klep. De achterste (het dichst bij het motorblok) kon ik niet goed aan komen.

Vandaag een andere imbussleutel gehaald en die achterste bout had ik zo los.

 

Het probleem zit'em in de voorste, waar je het gemakkelijkste bij kunt. Die zit zo moervast (boutvast) dat ik hem niet los krijg. Ik heb hem een paar keer ingespoten met WD-40 en tikkend met een hamer de bout een paar slagen kunnen geven. ik durf hen niet verder te tikken want hij blijft zwaar 'draaien'. Sterker nog ik kon de bout nog maar een klein stukje terug draaien, ofwel ik krijg hem niet eens meer vast!

 

Ik ben bang dat me dat niet gaat lukken dus en zal hulp moeten zoeken, in ieder geval om hem weer vast te krijgen.

:cry::(:x:evil::angry::embarassed::?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee, omdat de bout en waar ie in zit van verschillende materialen zijn gemaakt zullen ze op warmte ook anders reageren en heb je dus kans dat de bout dan wel los wil omdat ie krimpt bijv. en het blok uitzet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

 

Dan zet je het plaatje toch gewoon aan het motorblok? Laat je de rest toch gewoon zitten? Het gaat erom dat de buis wordt afgesloten

 

Tenzij je van plan was de hele buis te verwijderen. Tijd dus voor plan B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het is niet zo'n moeilijke ingreep om de EGR-klep helemaal los te nemen en dan ff op de werkbank de boel te demonteren. Kan je gelijk de binnenkant van de klep bekijken...... Zo heb ik het gedaan.

 

eehh...ja, dan moet ik dat breed-uitlopende verdeelstuk op het blok verwijderen. Dan heb ik waarschijnlijk daarvoor een neiuwe pakking nodig. Ik zal eens kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

 

Dan zet je het plaatje toch gewoon aan het motorblok? Laat je de rest toch gewoon zitten? Het gaat erom dat de buis wordt afgesloten

 

Tenzij je van plan was de hele buis te verwijderen. Tijd dus voor plan B

 

Ik wilde de buis laten zitten. Als ik de moeren aan de kant van het motorblok los heb moet de flens van de buis over de draadeinden worden getild, dat gaat niet als de rest vastzit.

Om de EGR klep zelf los te maken kan ik 1 bout niet bereiken dan moet eerst de buis eraf.

En bovendien...daarmee heb ik de bout die een stukje is 'los' gedraaid nog niet vast

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hm da's inderdaad waar.

Wist niet daad het draadeinden waren aan de kant van het motorblok, zover was ik niet gekomen.

Ben er zelf 8er gekomen dat de buis erg stevig is en niet zo goed buigt.

 

Dan moet de kant van de EGR toch los. Dik in de kruipolie, even laten inweken en dan met grof geweld. Het ergste wat je kan overkomen is dat de bout breekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je wil, kan je het inlaatspruitstuk laten zitten. De EGR-klep zit met 3 imbusboutjes vast aan het spruitstuk (bij AVB-motor). Er zit een rubber O-ring als pakking tussen. Mooier is het om ook het spruitstuk los te nemen en te reinigen. Dan heb je uiteraard wel een nieuwe pakking nodig.

Hier mijn projectje... http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=19491

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zo zie je maar waar Jos allemaal niet goed voor is..

 

Waar Jos WEL goed voor is, bedoel je.... :P

 

Ik ben inderdaad zeer tevreden over Jos, hij weet echt wel wat hij doet!

Trouwens over de monteurs daar ook niets dan lof.

 

Ik heb nu wel een EGR plaatje van 1 mm met pakking over, eens kijken of ik hem kan verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden