Ga naar inhoud

Vraag aankoop 1.8tsi CC


blastaway

Aanbevolen berichten

Beste mederijders,

 

Alweer een tijd terug, maar hier issie weer. Zo nu en dan steekt het virus weer de kop op en ren je terug naar je nest.

 

We hebben nu dik 2 jaar in onze nieuw aangekocht VW Golf varinat gereden (foto onder) en willen toch groter gaan rijden om de eerste auto als trekauto voor de 1500kg wegende KIP TDB50 te gebruiken.

Nu is ons oog gevallen op een VW PAssat 1.8 TSI CC gevallen uit 2011 met 45000 km op de teller. De auto ziet mooi uit en is in de kleur mocca met licht interieur. Op den duur zou er een nieuw stuur in moeten, want de knoppen op het stuur voor de rns315 missen. Wellicht kan je die wisselen.

 

Ik wilde jullie vragen in hoeverre er problemen bekend zijn met de 1.8 TSI motor van dit type en de auto in het algemeen? Als we hem kopen, is het met 1 jaar VW garantie.

 

We rijden naast de Golf nu nog een V70 en een 850 T-5R. Misschien dat de laatste weg gaat omdat 3 grote auto's wel wat veel van het goede is.

 

Groeten en bedankt alvast,

 

Sven

 

20150304_132339_resized_zpsl6trn6wf.jpg

IMG_1928_zpsca8c5ea4.jpg

IMG_0110_zps8jkllfmh.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een draadje van iemand met dezelfde vraag, niet zoveel info maar alle beetjes...

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/33771-aankoop-tips-gevraagd-passat-cc-18tsi/?hl=aankoop

 

Edit,

Nog een extra draadje gevonden,

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/30887-wel-of-niet-kopen-18tsi-uit-2009/?hl=aankoop

 

Verder rijd @@Schippersss dus ook met een 1.8TSI en kan je hem misschien eens navragen hoe zijn ervaringen zijn met de CC

 

Verder is een ander stuurtje zeker geen probleem, kies maar uit wat je wil :-)

Mogelijks wel een andere stuurmodule nodig afhankelijk van welk stuur er nu in zit.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om een stuur zonder knoppen. Kan je ook alleen de knoppen plaatsen? icm met een andere stuurmodule wellicht?

Zal dan makkelijker zijn van een stuur met knoppen aan te kopen ipv alles in te bouwen in het stuur dat nu in de wagen zit.

Cc stuurtje is redelijk courant te vinden. Wil je wat exclusiever dan ga je voor een golf gti/gtd sirocco stuurtje of een golf 7 r line stuurtje maar dan gaat de kostprijs serieus de hoogte in 5 a 600eur voor het stuur excl stuurmodule (ook nog eens 150eur ong)

Weet niet of de cc een dsg is of handgeschakeld. Bij Dsg kan je dan flippers voorzien op het stuur om vanaf het stuur te schakelen.

Hier wat voorbeeld stuurtjes

http://m.ebay.de/sch/i.html?_nkw=lenkrad+passat+cc&isNewKw=1&isRefine=true&mfs=GOCLK&acimp=0&_trksid=p2056088.m2428.l1313.TR2.TRC1.Xlenkrad+passat+cc&sqp=lenkrad+passat+cc

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de skôda dealer vertelde ze mij dat ze bij de 1.8tsi de kettingspanner vervangen en dat ze soms een slokje olie lusten. Vervangen ging dan over auto's die door inruil verkregen zijn en weer de verkoop in gaan... Ik ga er dus stiekem een beetje vanuit dat dit de zelfde motor is als in de volkswagen.

aangepast door bjorn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank mannen. Jullie stellen me gerust en lijkt een goede beslissing. Ik ga nog eens met de vrouw in conclaaf nu en de knoop definitief doorhakken.

prijs/waarde is het een kloppend verhaal en met een jaar garantie zit het wel goed denk ik. Het is modeljaar 2012 overigens met het klokje op het dashboard.

 

Groeten,

 

Sven

aangepast door blastaway
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of de cc een dsg is of handgeschakeld. Bij Dsg kan je dan flippers voorzien op het stuur om vanaf het stuur te schakelen.

 

Ik vraag me altijd af of er echt zoveel mensen zijn die dat flipperen ook regelmatig doen. Enige keer dat ik het ooit 'ns doe, is wanneer ik op 'n lange weg van 70 per uur rij. Dan wil ik 'm wel 'n keer zelf in 6de versnelling zetten, maar dat is ook echt al héél zelden. Ik zou het iig zeker niet missen, die flippers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker flipper je regelmatig  :wink: ik wel tenminste, als ik de snelweg verlaat bv... uitvoegstrook remmen 3 tikjes terug en gas erop...

Chippen en DSG aanpassing komt nog…...

Nog steeds niet bij de mannen van vag techniek geweest?

 

Heb zelf de 1.8tsi in de CC, wel getjoend. Maar vind het een heerlijk blokje om mee te rijden, ook gewoon met 160pk. Enisgste nadeel wat ik aan hebt ondekt is dat de inlaat vervuilt. De eerste genaratie tsi hebben last van Carbon opbouw in het inlaat kanaal van de kop. Deze moet gewoon om 50.000km gereinigd worden, zij het met chemische reinigen( http://www.autotechniekhanssloot.nl/#!reinigen-luchtinlaat-benzine/c1b8r) of via walnoot stralen (http://www.hbttechniek.nl/audi-tfsi-fsi-inlaat-carbon-build-up--koolstof-afzetting--aanslag-kleppen-inlaatspruitstuk-reinigen-blasting.html) om de boel in goede conditie te houden. Olie verbruik is ook een veel gehoord probleem, zelf heb ik hier geen last van, hij is zelf minder olie gaan verbruiken na de tuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou kunnen vast leggen wat het olie verbruik nu is, zodat je daar later geen problemen mee heb.

als ze aangeven 1l per 10.000km op long life doet, laat hem dan maar staan. 

 

Maar op het passat forum zijn er weinig met olie verbruik problemen.

denk 3 of zo waaronder ik zelf. tegenover een flinke aantal tevreden 1.8tsi gebruikers.

 

Als je geen verbruik heb is het een top blok. zit standaard al redelijk de gang in. 

je kunt er echt heel zuinig mee rijden. ondanks het vermogen

aangepast door ATS
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden