Ga naar inhoud
  • 0

Banden trimmen ?


Deltafly

Vraag

Ik had een tijdje geleden problemen met twee van mijn Omanyt velgen. Die zijn intussen volledig uitgelijnd en de banden zitten er weer op en alles werd netjes uitgebalanceerd. Toch is er abnormaal veel rolgeluid, een soort tik die varieert met de snelheid van het wiel.

Ik heb intussen één en ander gelezen over het trimmen van banden om cupping weg te werken en de band weer netjes rond te laten maken.

Hier in België is dat blijkbaar niet zo evident. Ondanks Profile Tyre Center er reclame over maakt vang ik bot bij 3 vestigingen.

Heeft er iemand hier ervaring mee en een adres dat kan worden aanbevolen in de regio Antwerpen of het zuiden van Nederland ?

Alvast bedankt !

aangepast door Deltafly
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb vorig jaar mijn winterbanden laten trimmen. De banden hadden nog ruim profiel (7mm).

 

Na het plaatsen van mijn winterbanden had ik veel last van rolgeluid. Alsof er een helikopter op je dak staat. Volgens de garage kan dit bij alke merken voorkomen. In mij geval Semperit winterbanden.

 

Auto was net APK gekeurd met de zomerbanden er nog onder. Twee van de winterbanden waren gecupt. Deze zijn getrimd en de auto is opnieuw uitgelijnd. Het rechter voorwiel wijkte iets af bleek achteraf.

 

Ik heb dit in Tiel laten doen bij de plaatselijke bandencentrum. Ik ben zeer tevreden met het resultaat en de 20 euro per band dubbel en dwars waard. Er is slechts een filmlaag af getrimd.

 

Profile heeft in Goes, Zierikzee, Tilburg een Tyrecenter zitten die banden trimmen volgens http://www.profiletyrecenter.nl/banden-trimmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had eerst Dunlop Sportcontact er op zitten maar door de aard van het profiel hadden deze vrij snel last van cupping. Momenteel zitten er Uniroyal banden op en die doen het een stuk beter.

Intussen al 2 emails gestuurd naar Tyrecenter Tilburg. Ze nemen niet eens de moeite om te antwoorden. Wat een ellende...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zelf heb 19 inch velgen en heb er greenline banden om gelegt, ze zeiden dat het band was die het zelfde deed als duurdere merken alleen het brandstof teken van op het etiket was hoger was G.

En ik rij ze nu een 2 maanden en ben dik te vrede.

 

Maar winterbanden hebben volgens mij altijd meer rol geluid, ik weet idd niet wat voor banden je hebt maar ik denk dan dat het aan de kwaliteit van de band ligt, want als hij trilt of weg trekt dan kan je trimmen en uitlijnen en volgens mij aan geluid kan je daar niet mee weghalen.

 

hopelijk kan je hier wat mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De Greenlines waren bij mij erg snel versleten, dus uiteindelijk duurkoop

zo denk ik ook over m'n pirelli cinturato's, nochtans banden die VW OEM monteert... 30 000 km en ik kan voor vier nieuwe gaan kijken :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met Vredestein heb ik 2 x over 50000km met een set banden gedaan. En dan waren ze nog niet eens echt kaal alleen niet meer de moeite waard na wisselen van winter/zomer.

 

Redelijk betaalbaar en betrouwbaar. Was btw op 19" zomerbanden en 18" winterbanden icm 40mm verlaging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden