Ga naar inhoud
  • 0

Oorzaak P2563?


HansCo

Vraag

Beste gebruikers van dit forum,

Hopelijk kan iemand mij verder helpen met een technisch probleem. Bij mijn Passat CC 2.0 CR-diesel uit 2009 (215.000 km) ging onderweg het oranje voorgloei lampje knipperen en brandt het lampje van het roetfillter. Een VW dealer heeft de volgende foutmelding uitgelezen 09571 en P2563. De onderdelen waren niet op voorraad en ik mocht naar huis rijden. Ik vind op dit forum één vergelijkbaar geval, maar dat is bij een oudere tdi:

 

009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit
P2563 - 000 - Implausible Signal - MIL ON

 

Wat is hier precies aan de hand? Is die 'vacuum actuator' bij mij ook defect of speelt er meer? Welke onderdelen  / handelingen zijn nodig om dit te fixen?

 

Alvast veel dank voor de reacties!

Groeten, Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Lucas, bedankt voor de reactie! Mijn buurtgarage heeft inmiddels het vacuumpotje getest en vastgesteld dat ie nog goed is. Oorzaak bleek 'slechts' een vastzittende hevel van de wastegate (vermoedelijk door interne vervuiling / koolafzetting). Dit schijnt ook met regelmaat bij andere automerken voor te komen. De hevel is weer gangbaar gemaakt. Storingen zijn nu weg. Deze behandeling is meestal afdoende, zo is de ervaring. Mochten het euvel op korte termijn terugkeren, dan zal de turbo er af moeten.

Groeten,

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden