Ga naar inhoud
  • 0

Airbag fehler (geel lampje dashboard)


wpkii

Vraag

Beste mannen,

 

Sinds kort brandt er een airbag lampje in mijn dashboard. Ik had hem uitgelezen en de monteur gaf aan dat er een iets onder mijn stoel gerepareerd zou moeten worden. Kosten rond de 120 euro. Nu lees ik op internet dat er een geel stekker onder de bestuurderstoel gerepareerd kan worden dmv contactspray of te solderen.

 

Mijn vraag hierbij is: Welk stekker, en wat moet ik precies repareren? Ik vind 120 euro namelijk wel te veel voor een klus die ik opzich zelf ook zou kunnen doen.

 

Ik hoor het graag van jullie!

 

Alvast bedankt en een fijn zondag.

 

Vriendelijk groet,

 

AK

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je de stoel naar achteren schuift zie je aan de deurkant aan het begin van de zetel slede een zwarte plastieken afdekkap. Als je deze los klikt dan zit hieronder een ruimte waar de connectoren zitten. De gele connector is van de airbag. Zelf heb ik hier nog nooit een probleem gehad. Ook de connectoren zitten best goed in elkaar geklikt. Je moet ze eerst een stukje in elkaar drukken en dan de intgrendeling bedienen vooraleer je ze uit elkaar kan klikken. Gewoon resetten helpt niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Dieseltje en Peter,

 

Bedankt voor jullie reactie. Zie de bijlage voor een foto van de stekkers.

 

Zelfs na het resetten komt de foutmelding direct terug in de dashboard.

 

Nu heb ik de gele stekker losgehaald en weer in elkaar geklikt. Echter heb ik geen apparatuur om te resetten. Kan ik ook de accu ontkoppelen en terug zetten? Misschien dat deze melding dan niet meer terug zou komen.

 

Alvast bedankt

 

Vriendelijk groet,

AK

post-17170-0-12157800-1425222643_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is hem inderdaad, resetten lukt niet met enkel de batterij los te koppelen. Moet met VCDS gebeuren. Je kan eens proberen met aan elkaar solderen hoewel ik eerder de airbag zelf verdenk. Tenzij er een beschadiging is van bekabeling dat onder de stoel loopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Mannen,

 

Bedankt voor het meedenken. Ik ben er nog steeds niet mee uitgekomen.

Ik zal Martijn uit Amersfoort even een PM sturen, wellicht kan hij me ermee helpen en de foutcode opsporen en wissen.

 

Ik houd jullie op de hoogte

 

Vriendelijk groet,

 

AK

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

PROBLEEM OPGELOST

 

Afgelopen vrijdag naar Martijn in Amersfoort geweest. VCDS eraan en gescant op fouten. Het wissen van de storing hielp niet, dus heeft Martijn de aansluiting even opgeschuurd en de pinnetjes licht gebogen zodat deze beter contact zouden maken. Stekker terug, VCDS erop aan en vervolgens storing gewist. Melding is niet meer terug gekomen.

 

Met dank aan Martijn.

 

Vriendelijk groet,

 

AK

aangepast door wpkii
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

PROBLEEM OPGELOST

 

Afgelopen vrijdag naar Martijn in Amersfoort geweest. VCDS eraan en gescant op fouten. Het wissen van de storing hielp niet, dus heeft Martijn de aansluiting even opgeschuurd en de pinnetjes licht gebogen zodat deze beter contact zouden maken. Stekker terug, VCDS erop aan en vervolgens storing gewist. Melding is niet meer terug gekomen.

 

Met dank aan Martijn.

 

Vriendelijk groet,

 

AK

Dat is het voordeel van het forum, en ik neem aan dat je dat geen EUR 120,- heeft gekost
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hopelijk blijft ie weg zo, en nee het kostte geen 120 euro, was een dagaanbieding voor slechts 100 euro :smile:

afzetter! ik doe dat voor slechts 99 euro en inbegrepen in die prijs is 'n koffietje of 'n biertje (naar keuze) :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Topic is al verouderd. Wss. Al opgelost. Bij was het indd. Ook de stekker onder de stoel. Passat 3c 2006. Dealer had dit voor een paar tientjes opgelost. Alleen nu heb ik bij de radio aant prutsen geweest. En dat frontje eraf gehad met "passenger airbag off" en prompt diezelfde dag is main airbag fout weer terug.

 

Word dit veroorzaakt door het stekkertje of is dit puur toeval.

 

Grt. Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Aerox_2004

Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club.Zo word je Full Member

Veel leesplezier.

 

Het is veroorzaakt omdat je de auto op contact hebt gezet met de stekker uit het airbag off lampje

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden