Ga naar inhoud
  • 1

Slechte ervaring terugroepactie pompverstuiver


Pechvogel

Vraag

Wij hebben een VW Passat 2.0 tdi (2006) met de beruchte (naar ik nu dus weet) BKP motor. Twee weken gelden door VW garage teruggeroepen om pompverstuivers te vervangen. Deze actie schijnt al een paar jaar aan de gang te zijn, dus snap ook niet waarom wij nu pas terug mochten komen. Van de week klapt er echter een verstuiver uit. Wijzelf denken dat de reparatie niet goed uitgevoerd is.
Maar volgens VW garage had de tuimelaar metaalmoeheid en is deze eerst gebroken. De motor is waarschijnlijk naar de filistijnen. Dus je snapt dat wij niet blij zijn. We hadden nog een jaar of twee met deze auto willen rijden tot ongeveer 3 ton. (Nu 244.000) 
Nu moeten wij echter bewijzen dat het de fout van de garage is. Graag meningen, eventueel ervaringen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic.
Bent u blij met onze hulp, steun dan de club.Zo wordt je Full Member
Veel leesplezier.

 

  A.u.b Barry :mrgreen: Nu kan je zeker op vakantie. :thumb:

aangepast door RohanV6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

metaalmoeheid van de tuimelaar geloof ik geen donder van.. gelukkig zit er op de reparatie bij VW 2 jaar garantie, ZIJ zijn het laatst bij die dingen bij geweest. ZIJ zullen de schade dan ook moeten vergoeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de reacties.
De tuimelaar die boven de pompverstuiver zit is gebroken.

De garage zegt dat alles goed gemonteerd is en dat de tuimelaar dus gebroken is door metaalmoeheid. Er zit een groot gat in de deksel die er bovenop ligt.

Nu heb ik het hele internet al afgezocht maar kan niks hierover vinden.

Daarbij vind ik het wel erg toevallig dat uitgerekend dit kapot gaat, twee weken nadat zij er aan gezeten hebben..

Ik heb totaal geen verstand van auto's, dus ik vraag me dan ook af hoe een verstuiver werkt. Bouwt dat ding zoveel druk op dat bij bijvoorbeeld een slechte afstelling de tuimelaar zou kunnen breken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een pompverstuiver kan tot 2000 bar druk op brengen. En hier is zeker een grote kracht voor nodig om de pompverstuiver te bedienen.

Het hele doel van het afstellen van de tuimelaar is ook om motor schade te ver komen en de pompverstuiver op de juiste manier te laten werken.

En zoals je al aan geeft hierover is niks te vinden. Het lijkt me ook sterk dat dit vaker voor komt ik heb het nog nooit gezien. Er rijden genoeg VAG pompverstuivers motoren rond dus dan ga ik er van uit dat dit zeker al vaker had moeten gebeuren. Maar dat is niet het geval.

Sta sterk in je schoenen en leg te schuld bij de garage neer! Hou dit vol de aanhouder wint!

 

Zoek maar eens pumpe duse op YouTube daar staan genoeg filmpjes waar uitgelegd wordt Hoe de verstuiver techniek werkt.

aangepast door Jelle002
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn verstand zou ook zeggen breng hem bij Vagtechniek, Coen Donkers of THSautomotive, maar ik weet niet of dat nu al verstandig is om te doen, want zo kun je je rechten verspelen.

Ze kunnen hem wel nakijken, maar nog niet repareren.

 

Als je slim bent ga je in het vervolg naar 1 van deze 3 specialisten.

Maar in geval van een terugroepactie is dat lastig :neutral:

aangepast door bert888
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden