Ga naar inhoud
  • 0

Stuurbediening werkt totaal niet meer help !


SpeedyBE

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is niet zo dat wanneer er een module defect is dat je er dan automatisch niet meer in kan. Mijn ruitmodule rechts achter was volgens vcds ook "defective" terwijl deze alles deed wat hij moest doen. Na vervangen van de module geen fouten meer gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou het niet een draadbreukje kunnen zijn, dit kan gebeuren als je de airbag weer terug in het stuurtje wil drukt.

Toen ik het MFL stuurtje ging monteren zag ik gelukkig dat er bij 1 van de draden de koperen kern zichtbaar was.

Ik heb toen een nieuw stukje draad er tussen gesoldeerd, misschien maakt die bij jou wel sluiting en tsja dat kunnen er rare dingen ontstaan.

 

Bij mijn How-to http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/35235-inbouw-mfa-full-fis-rood-mfl-stuur/ is te zien hoe de airbag verwijderd moet worden.

 

Succes en hoop dat de storing snel is opgelost ;)

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb met mijn Passat van 4 jaar oud hetzelfde probleem. Stuurwielbediening werkt niet meer en airbaglampje brand. Volgens de dealer een waarschijnlijk de sleepring.

 

Ik begreep van een vriend uit de schadeherstel branche dat zo'n onderdeel eigenlijk niet kapot mag gaan binnen 4 jaar en hij vroeg zich af of er een recall of coulance regeling op zit als dit kapot is.

 

Weet iemand hier iets vanaf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zag toen bij mijn stuur wel dat een draadje knel heeft gezeten, deze uit voorzorg natuurlijk gerepareerd.

 

Je weet het maar nooit ;)

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk niet dat je op een coulance regeling zal moeten rekenen.

En dat op een onderdeel van 50eur.

 

Maar je zou kunnen proberen, een nee heb je en een ja kan je krijgen..

 

50 euro is te overzien, maar Ik hoorde dat dat snel een paar honderd euro zou kunnen kosten. Misschien zijn de manuren duur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk niet dat je op een coulance regeling zal moeten rekenen.

En dat op een onderdeel van 50eur.

 

Maar je zou kunnen proberen, een nee heb je en een ja kan je krijgen..

De totaal rekening inclusief montage e.d. wordt 450 euro.

Dat is toch iets anders dan 50 euro... :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De totaal rekening inclusief montage e.d. wordt 450 euro.

Dat is toch iets anders dan 50 euro... :-(

Ik weet niet wat ze vervangen hebben of wat ze gedaan hebben of bij wie je geweest bent maar dit is een fors eindtotaal. Te fors voor enkel de sleepring lijkt mij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar zoals al gezegd weten we niet wat ze bij jou gedaan hebben of wat ze vervangen hebben. Kan de sleepring zijn maar kan zowel ook de stuurmodule zijn onderaan de stuurkolom en deze is idd wat duurder dan 50eur (richtprijs 250eur en dan moet deze nog gecodeerd worden en de stuurhoeksensoren inleren dus hier komen nog coderingskosten en plaatsingskosten bij ... dus denk ik dat dit duurder uitkomt dan 450eur.

Of de module in het stuur zelf en deze zal ook wel wat duurder zijn dan 50eur. Maar een nieuwe sleepring kost zeker geen 450eur incl plaatsing.

hier een nieuwe sleepring voor 49,48eur

http://www.teilehaber.de/wickelfeder-airbag-id68046682.html

plaatsing is makkelijk zelf te doen dus daar bespaar je ook de werkuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat ziet er al een beter bedrag uit. Enkel de sleepring vervangen ?

Dan te bedenken hoeveel winst er was bij deze die 450eur vroeg voor hetzelfde werkje

Echt he... ik zit toch werkelijk in de verkeerde branche denk ik :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Das ook het bewijs dat je bij vag techniek aan het juiste adres bent voor prijs/kwaliteit

Tsja je hebt vakmensen en vakmensen, maar bij VAGtechniek lopen VAG-Professoren  :mrgreen:

 

Kan het niet vaak genoeg zeggen  :mrgreen:  :mrgreen:  Rijd er 180 km voor heen en 180 km voor terug hahaha

 

Maar toppie dat alles weer vanouds is  :thumb:  :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update:

 

Ondertussen is de sleepring dus vervangen. Bij ophalen auto kwam de factuur uit op 420 euro. Betreffende vervangen onderdeel heeft onderdeelnummer 5K0 953 569 AS. Kosten onderdeel 216 euro. De (de) montage en inregelen was dus 204 euro.

 

Na het nodige protest bij de balie van de dealer (argument: auto is pas 4 jaar oud, zo'n onderdeel mag niet kapot gaan) heb ik een coulance gekregen. Importeur  neem 34% van de factuur en dealer 16% van de factuur voor hun rekening.

Totaal dus 210 euro moeten betalen.

 

Toch nog positief dat de importeur/dealer nog voor enig argument vatbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden