Ga naar inhoud
  • 0

Noodloop en meerdere foutcodes


Ronald1967

Vraag

Gisteren tijdens rit in duitsland paar keer stilgevallen. Ik moest dan alles foutmeldingen wissen, anders liep motor onregelmatig(schokkende motor) of sloeg weer af. Na het wissen paar minuten gewacht, weer starten en dan kon ik weer poosje rijden, wel met minder vermogen. Kon maar met moeite met het verkeer meekomen. Tijdens terugrit liep motor beter, maar kon niet boven de 130km/h komen. Heb vanavond weer uitgelezen en foutcodes staan in overzicht.

 

Er staan waarschijnlijk foutcodes bij die niet echt relevant zijn(Kessy en antenne bv.), echter andere meldingen zijn wel verontrustend. Auto is eind december met foutcode van gasklephuis bij Vagtechniek geweest, men heeft daar het gasklephuis weer ingeleerd/basiswaardes gezet en probleem was dus tot gisteren weg.

 

Log-140490km.txt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

zo te zien zit de storing in je gasklep of de bedrading er naar toe.

 

Dit kreeg ik van Lucas ook te horen. Ik kon met VCDS ook de ADP-run/basiswaardes ook niet meer doen. Kreeg dan foutmelding in VCDS.

 

 

Das minder Ronald,

 

Hij is tenminste in goede handen!

 

Ik heb wel vertrouwen in Lucas en zijn monteurs. Het eerdere bezoek in december werd destijds zonder afspraak gedaan. Ik kwam binnenvallen en werd direct geholpen, is toch een mooie service..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die heren in Nuenen fixen dat wel, twijfel ik geen moment aan.

 

Misschien ook 'n mooie gelegenheid om je motormanagement te laten "updaten"? :mrgreen:

 

Ik zal vragen of de algemene technische toestand van de auto goed is, zodat ik weet of een update in het motormanagement verantwoordt is.. 

 

Kreeg vandaag een telefoontje van Lucas: blijkbaar is er iets mis met de laatste 5 a 10 cm bedrading die naar het gasklephuis gaat. Dit wordt vervangen en dan maar hopen dat het euvel niet weer terugkomt. Dit is blijkbaar de 1ste aanbevolen stap namens VW, mocht het probleem zich weer aandienen dan zal toch het gasklephuis vervangen moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag auto weer opgehaald. Bedrading naar gasklephuis is vervangen, heb zelfs een behoorlijk verslag meegekregen mbt deze actie. Dat is iets om eens na te lezen. Dit is een nette service, normaliter krijg je bij garages de factuur en thats it..  CC loopt weer zonder haperingen. Hopen dat dit zo blijft, anders moet het gasklephuis alsnog vervangen worden. Fingers crossed..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat was het verdict over de algehele technische toestand? Ik bedoel maar: computerupdates zijn nu éénmaal belangrijk, kwestie van softwarebugs eruit te halen (zoals daar zijn: te weinig koppel/vermogen) :mrgreen:

 

Ik heb Lucas helaas niet gezien, weet dus nog niet hoe zijn indruk van de technische toestand is.. Weet ook niet of ze hier ook volledig naar gekeken hebben, zal binnenkort wel vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Komt allemaal in orde bij VAG. en hopelijk ben je weer snel op de baan.

Niets zo vervelend als je wagen dienst weigert en achter moet laten.

 

Auto staat inmiddels weer bij mij thuis.. Kreeg begin van de middag telefoontje dat Passat weer klaar was. Ben de gehele week door auto met chauffeuse naar werk gebracht en netjes opgehaald, heeft ook zo z´n charmes :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden