Ga naar inhoud
  • 0

turbodruk valt weg


Passaturbo

Vraag

Hey ik heb een vw passat 3b 1.8t aeb motor. Ik heb al enkele aanpassingen gedaan aan de wagen zoals fmic, icm verwijderd en 2.0gti bobines geplaatst. Mijn laatste upgrade was een apexi avc-r. Deze heeft altijd goed gewerkt maar de laatste tijd als ik volgas geef of boven de 3000tr/min kom houd de wagen plots in en geeft dan plots weer druk. Ik dacht dat dit aan de ebc lag en heb hem dan uitgezet en toen had hij dit niet. Vandaag nog even een testje gedaan dus het darmpje van de solenoid (n75) naar de wg afgekoppeld. Normaal moet ik dan maximale druk krijgen maar hij kwam niet verder als 0.9bar en begon weer te haperen...

Ik heb een tijdje terug mijn batterij vervangen dus zou het kunnen dat ik mijn gasklep opnieuw moet laten inleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

gasklep al vooral stationair problemen geven, maar het kan geen kwaad om hem toch even in te leren.

 

Ik zou toch eens even de uitlaat loshalen om te kijken of je niet iets met je wg klepje hebt, of dat evt je kat de boosdoener is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik denk niet dat er veel mensen zijn die ervaring hebben met een avc-r, of er moet een i tussen staan en van Pioneer zijn.

 

Ik log altijd met een analoge meter, zoals ik het bij jou zie op dat schermpje valt de auto ineens dood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit zijn 30sec opgenomen met mijn avc-r. Ik heb daarstraks mijn lmm eens afgekoppeld. De auto ging iets beter maar ik moest wel mijn gaspedaal doseren. Volgas nog steeds schokkerig...

Ik had trouwens ook het darmpje van de "n75 klep" naar mijn wastegate eens afgekoppeld en ik kwam toen ook "maar" tot 0.9bar en dan begon hij weer te schokken. Terwijl de wagen dan normaal full boost moet draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden