Ga naar inhoud
  • 0

aansluitschema elektrische stoelen..


chris033

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je alleen de stoel verstelling wilt gebruiken heb je alleen 12V en massa nodig. Wil je de memory functie gaan gebruiken, moet je de comfort module van een wagen met memory inbouwen.

Onder je stoel zitten 4 stekkers. 

Geel = airbag

Groen = stoel verwarming

Rood = voeding voor je stoel

bruin/creme = memory communicatie met comfort module

 

Als je alles aansluit behalve de bruin/creme werkt de stoel als een standaard el.verstelbare stoel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je alleen de stoel verstelling wilt gebruiken heb je alleen 12V en massa nodig. Wil je de memory functie gaan gebruiken, moet je de comfort module van een wagen met memory inbouwen.

Onder je stoel zitten 4 stekkers. 

Geel = airbag

Groen = stoel verwarming

Rood = voeding voor je stoel

bruin/creme = memory communicatie met comfort module

 

Als je alles aansluit behalve de bruin/creme werkt de stoel als een standaard el.verstelbare stoel

Memory module zit onder de bestuurdersstoel, die heeft alleen voeding en massa nodig, je hoeft geen ander comfort module in te zetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij een 3BG zit idd de memory module onder de stoel, maar om t werkend te krijgen en ook zelf e.e.a. kwa voorkeuzes te kunnen programmeren zal de memory module aan de comfort module gekoppeld moeten worden. Zonder comfort module kun je niets programmeren.

Je kan dan evt ook een rechterbuiten spiegel met memory functie plaatsen zodat die naar de stoeprand kijkt, zodra je achteruit inschakelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij een 3BG zit idd de memory module onder de stoel, maar om t werkend te krijgen en ook zelf e.e.a. kwa voorkeuzes te kunnen programmeren zal de memory module aan de comfort module gekoppeld moeten worden. Zonder comfort module kun je niets programmeren.

Je kan dan evt ook een rechterbuiten spiegel met memory functie plaatsen zodat die naar de stoeprand kijkt, zodra je achteruit inschakelt.

Oke, bij een 3C werkt dat anders, bij een 3C werkt alleen met de memory module onder je stoel, en daarin kun je alle standen programmeren per sleutel, ook je spiegel afstelling

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de 3BG worden de gegevens ook daar opgeslagen. Als vorige eigenaar standen heeft opgeslagen, zijn die gewoon oproepbaar, alleen kun je niets wijzigen zonder de boel aan te sluiten op de comfort module.

Aansluiting gebeurt via comfort canbus, maar de comfort module moet de memory herkennen. De standaard comfort module doet dat niet (zover ik weet). Alles wat ik op het net gevonden heb is dat je de comfort module moet hebben die geschikt is voor memory

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even nagezocht. Het is van bouwjaar afhankelijk welke comfort module je nodig hebt.

Wat ik heb terug kunnen vinden is dat bij een 3B de module gewisseld moet worden. Bij een 3BG is het een kwestie van canbus koppelen tussen memory module onder de stoel en comfort module.

Comfort module opnieuw coderen met de bestaande codering. Daarna zou de comfort module de memory module moeten herkennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja dan moet je opzoek naar een oude comfort module met low speed canbus.

Als je de spiegels mee wilt laten functioneren moet je alles aansluiten. Wil je alleen stoel memory kunnen aanpassen hoef je allen can Hi en can Low aan te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@chris033

 

kun jij ook nakijken van welk bouwjaar het interieur is welke je gekocht hebt?

evt motor partnummers en memory module onder de stoel opschrijven, mocht je die nog niet hebben ingebouwd.

Ben nl. heel benieuwd of er verschil in motoren is.

Daar zijn een aantal mensen ook nog niet over uit. De één zegt dat oudere stoelen uit een 3B verschillende motoren hebben tussen gewone el. verst. stoelen en memory stoelen.

daarentegen schijnt bij de 3BG de motoren bij beide stoelen gelijk te zijn. Als dat zo is wil ik mijn el.verst.stoelen ombouwen naar memory 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Alle.

Ik heb ff voor je gekeken maar kan geen nrs ontdekken op de motoren.

Ben er wel acher dat het interieur uit 2000 is,en dat er onder de stoel een module zit met 4 stekkers.(volgens mij de comfortmodule)

Heb uit de donorauto ook de module die onder het tapijt zit.

Nu nog op zoek naar een kabelboom,zag er een bij kufatec maar vind 100 euro wel een boel geld voor een kabelboompje....

aangepast door chris033
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

beste dieseltje,

 

Ik ben nu ook mijn interieur aan het inbouwen.

Ik heb nu een 3bg met alleen stoel verwarming en wil naar vol electrisch met memory mijn wagen is van 2002 en nieuwe interieur is van 2000, ik heb de comfortmodule eruit gehaald bij de nieuwe auto die heeft nummer 3b0959507 1co959799b zm max 5dk 008214-00 I 54700:h01/s0001 mijn oude heeft 3b0959507 1co959799b zm max 5dk 008214-01 II41802.H01/s0001.

 

Nu is mijn vraag kan ik de nieuwe mudule gewoon inpluggen en later programeren?(kan jij dit programmeren ik kan dit zelf niet?)

mijn volgende vraag is welke kabels van de bruine/creme stekken ik naar welke pinnen op de comfortmodule moet aansluiten?

 

Gr maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb je de memory al aangesloten?

Zou eerst eens kijken of die e.e.a. doet met je oude comfort module.

Krijg hier van de week alles binnen voor mijn ombouw. (heb el. en ga naar memory)

en ik laat eerst mijn comfort module zitten en sluit zo alles aan. Kijken of met herprogrammeren alles werkend te krijgen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey,

 

Nee heb me dash en vloerbedekking er uit liggen (ga van creme naar alles zwart namelijk) dus kan er nu goed bij.

Jij had het over twee can draden?

 

nu kan ik die nog makkelijk trekken namelijk.

 

hoe can ik controleren of memory ook werkt met mijn oude module?

 

alvast bedankt gr maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bruine stoel stekker

pin 9 (oranje groen) is Can Hi

pin 10 (oranje bruin) is Can Lo

 

Zwarte 10 polige stekker A zuil links

Pin 2 (oranje groen) is Can Hi

Pin 3 (oranje bruin) is Can Lo

 

Als je die met elkaar verbonden hebt is canbus aangesloten.

Rode voedingsstekker van je stoel moet constante plus en min en geschakelde plus van X75

 

http://www.passatplus.de/umbauten/sitze/index.htm

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks kerel voor de moeite nu kan ik dat zeker aansluiten.

 

Ik hoop niet dat ik lastig ben maar als ik nu ook de buitenspiegel wil laten zakken als ik hem in zijn achteruit zet weet je dan ook toevallig wat ik daarvoor zou moeten aansluiten en op welke pinnen?

 

Ga je bij jou ook de spiegels op de memory zetten?

 

gr maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zal ik vanavond even opzoeken. Heb het stroomloopschema voor wagens met memory stoelen.

Ga zelf eerst de stoelen werkend krijgen en als dat goed werkt de spiegels.

Voor de kantel functie heb je wel spiegels met memory nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden