Willems Geplaatst 17 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2015 (aangepast) Kan iemand mij uitleggen hoe je te werk moet gaan bij het vervangen van een dieselfilter bij een Passat 3c 2.0 TDI uit 2010 (commonrail). Met name het ontluchten via VCDS (welke menuoptie). Moet hier ook een ontluchtingsnippel opengedraaid worden? 18 februari, 2015 aangepast door Willems Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 17 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2015 Het oude filter eruit halen, nieuw filter erin het filterhuis opvullen met diesel. Dan het deksel weer monteren met een nieuwe o ring. Het kontakt een paar keer aan en uit en dan starten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 17 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2015 is dat bij 'n common rail dan anders als bij pompverstuivers? ik heb altijd gewoon de oude eruit gehaald, nieuwe erin en starten maar... nooit problemen mee gehad op die manier enige waarvoor ik VCDS erbij haalde was om de service interval te resetten, mis ik nu ergens iets? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willems Geplaatst 17 februari, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2015 De commonrail is qua pomp en injectoren in ieder geval zeer gevoelig. Zonder diesel gaan deze geheid kapot. Volgens mij bestaat de mogelijk om via VCDS de opvoerpomp aan te sturen waarna deze gevuld cq ontlucht wordt. Ik weet alleen (nog) niet hoe dit werkt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 17 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2015 Neem de fuel pump test dan wordt de pomp een 30 seconden aangestuurd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willems Geplaatst 18 februari, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2015 @ Martijn: Welke menuoptie is de FUEL PUMP TEST? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 18 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2015 [select][01 - Engine][basic Settings - 04]Set Group to "035" if Available. Substitute using the details in the Special Notes section when needed.[Go!][ON/OFF/Next] The electric fuel pump should run for 30 seconds If the vehicle had a simple repair such as a fuel filter that should be a sufficient amount of time for the filter to fill up. If the engine had extensive repairs such as injector replacement and/or fuel system flushing this process should be repeated no less than 3 times. Click [On/Off/Next] to reinitialize the process if needed. [Done, Go Back] Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willems Geplaatst 19 februari, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 februari, 2015 Martijn, ik had dit idd ook al gevonden en een verhelderend filmpje op youtube https://www.youtube.com/watch?v=KDOEnt4NGQs Bedankt voor je reactie. Ik ga dit binnenkort proberen. Wim Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rob 44 Geplaatst 16 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2016 Kan ik niet gewoon het reservoir vullen met diesel en dan op de startknop drukken zonder te starten?? Ik heb nog geen vcds en wil het graag zelf doen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwer156 Geplaatst 16 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2016 Hier een link hoe je het kan doen zonder vagcom, Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rob 44 Geplaatst 16 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2016 Dank je man,heb die ooit gezien en was hem kwijt; Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 esmamaju Geplaatst 21 september, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2020 Ik heb de filter vervangen en het huis leeggepompt en schoon gemaakt op advies van iemand. Volgens hem kon je met 10x sleutel op contact zetten de pomp onder de bank laten lopen en alles weer vullen. Daarna starten, dit lukte niet. Pas na 10 seconden doorstarten deed hij het weer. Volgens hem is mijn opvoerpomp stuk onder de bank. Begin nu te twijfelen of dit wel zo is. Auto start nu weer normaal. Heb ik geluk gehad of kan alsnog de boel stuk gaan? Is een commonrail motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 21 september, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2020 Hoor je de opvoerpomp onder de achterbank wel lopen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 esmamaju Geplaatst 21 september, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2020 Als ik op contact zet hoor ik niets achter me. Maar heb ik ook nooit gehoord eigenlijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 21 september, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2020 (aangepast) Zou even de radio en de airco volledig uitzetten en dan iemand de auto op contact laten zetten terwijl je achterin luistert. Je hoort een soort van borrelend geluid te horen. 21 september, 2020 aangepast door Ozzy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Willems
Kan iemand mij uitleggen hoe je te werk moet gaan bij het vervangen van een dieselfilter bij een Passat 3c 2.0 TDI uit 2010 (commonrail). Met name het ontluchten via VCDS (welke menuoptie). Moet hier ook een ontluchtingsnippel opengedraaid worden?
aangepast door WillemsLink naar reactie
Delen op andere sites
14 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten