Ga naar inhoud
  • 0

Vervangen en ontluchten dieselfilter


Willems

Vraag

Kan iemand mij uitleggen hoe je te werk moet gaan bij het vervangen van een dieselfilter bij een Passat 3c 2.0 TDI uit 2010 (commonrail). Met name het ontluchten via VCDS (welke menuoptie). Moet hier ook een ontluchtingsnippel opengedraaid worden?

aangepast door Willems
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

is dat bij 'n common rail dan anders als bij pompverstuivers? ik heb altijd gewoon de oude eruit gehaald, nieuwe erin en starten maar... nooit problemen mee gehad op die manier :?:

 

enige waarvoor ik VCDS erbij haalde was om de service interval te resetten, mis ik nu ergens iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De commonrail is qua pomp en injectoren in ieder geval zeer gevoelig. Zonder diesel gaan deze geheid kapot. Volgens mij bestaat de mogelijk om via VCDS de opvoerpomp aan te sturen waarna deze gevuld cq ontlucht wordt. Ik weet alleen (nog) niet hoe dit werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

[select]
[01 - Engine]
[basic Settings - 04]
Set Group to "035" if Available. Substitute using the details in the Special Notes section when needed.
[Go!]
[ON/OFF/Next] 
The electric fuel pump should run for 30 seconds

  • If the vehicle had a simple repair such as a fuel filter that should be a sufficient amount of time for the filter to fill up.
  • If the engine had extensive repairs such as injector replacement and/or fuel system flushing this process should be repeated no less than 3 times. Click [On/Off/Next] to reinitialize the process if needed.

[Done, Go Back]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de filter vervangen en het huis leeggepompt en schoon gemaakt op advies van iemand. Volgens hem kon je met 10x sleutel op contact zetten de pomp onder de bank laten lopen en alles weer vullen. Daarna starten, dit lukte niet. Pas na 10 seconden doorstarten deed hij het weer. Volgens hem is mijn opvoerpomp stuk onder de bank. Begin nu te twijfelen of dit wel zo is. Auto start nu weer normaal. Heb ik geluk gehad of kan alsnog de boel stuk gaan? Is een commonrail motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou even de radio en de airco volledig uitzetten en dan iemand de auto op contact laten zetten terwijl je achterin luistert. Je hoort een soort van borrelend geluid te horen.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden